Loading...
en

Det går vist lidt for stærkt for øjeblikket

sorenh1810
sorenh1810 Nov 25 '15

Fik min nye 85'er her forrige uge - problemer med varmeapparat så ruderne pludselig var så tilduggede at eneste løsning var ind til siden og vente 5 min - inden man via blæser på MAX kunne begynde at se ud. 

Værksted i dag - nydelig service, erstatningsbil osv - alt i alt en rigtig god oplevelse indtil jeg fik et opkald som jeg ikke kunne besvare - herefter er det næsten umuligt at få fat i Tesla - så mit råd: tag telefonen hvis de ringer - da efterfølgende kontakt er stort set umulig og kan sammenlignes med at ringe til et teleselskab. 

jenslm
jenslm Nov 25 '15

Hos mig er det fartpiloten der ikke virker. Jeg fik den tjekket i dag, da jeg alligevel fik kontrolleret selerne. Mekanikeren hos Tesla kunne heller ikke umiddelbart sige, hvorfor den ikke virkede, så den skal på værksted, når de har tid i Århus. Men som han sagde: "Det bliver nok ikke lige i morgen, det er helt vildt for tiden", og pigen i modtagelsen sagde at det var en fordel selv at ringe hver dag, hvis jeg ville vide, hvornår mine endnu ikke leverede vinterdæk kommer ligesom jeg så kunne få at vide, hvornår bilen kan komme ind og få lavet fartpiloten. Så det er lige i lovlig god fart til at kunne yde den førsteklasses service de ellers er kendt for.

Hilbert
Hilbert Nov 25 '15

Tesla er selvfølgelig i en helt ekstrem leveringssituation (reg.afgift fra 1/1 2016).

Derfor er det vel helt forventeligt, at de er nødt til at prioritere hårdt - og det er ikke fair at klantre dem for det.

De som ikke kan leve med dette en tid, har trods alt stadig mulighed for at køre til Drammen eller Hamburg.

runeh
runeh Nov 25 '15
Enig i Hamborg. Kører selv derned på lørdag for at hente et sæt vinterhjul. Selv om jeg synes det er for ringe de ikke kan levere i DK, når de er på lager i Hamborg. Forsendelse fra Hamborg koster 120 euro. Hvis man ikke vil køre turen.
jenslm
jenslm Nov 25 '15

Kan man bruge Tesla Hamborg på samme måde, som man bruger Tesla i DK? Jeg tænker service, garantireparationer, køb af ekstraudstyr mv.?

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 25 '15

Ja det kan du sagtens. Du sparer endda i omegnen af 15% på eksempelvis servicebesøg og muligvis kan du også købe diverse accessories.

The Forum post is edited by Gustavsfar Nov 25 '15
Hilbert
Hilbert Nov 25 '15

Det kan du have ret i, Rune.

The Forum post is edited by Hilbert Nov 25 '15
Klaus_
Klaus_ Nov 25 '15
Vinterdæk i Hamburg? Jeg snakkede med to dernede fra for et par uger siden. Den ene (Kristoffer), sagde de havde vinterhjul jeg kunne hente idet jeg allerede har betalt for dem. Et par dage senere for at få bekræftet havde de ingen tilrådighed alligevel da de selv skal bruge dem til lokale kunder, ifølge en af cheferne (Marcel) dernede. Så vær lige sikker på at de har dæk til dig inden du kører...
CasperB
CasperB Nov 25 '15
Til info snakkede jeg med Tesla Århus for et par dage siden, og da min Tesla bliver leveret med sommerdæk den 1. december, og Tesla ikke har flere vinterdæk hjemme, så indvilgede Tesla Århus i gratis at montere de vinterdæk, som jeg selv har købt. Jeg har købt et sæt Nokian WR A3 hos Giga dæk.
The Forum post is edited by CasperB Nov 25 '15
PeterC
PeterC Nov 26 '15

Uha, Uha - historierne her gør mig ikke glad. Bestilt bil 9/7-2015 med forventet levering 25/11-2/12. Jeg har bestilt vinterdæk på fælge samtidig med bilen, men jeg må sige allerede nu, at hvis min 90D ikke kan leveres med vinterdæk i næste uge - ja, så skal de ikke sætte plader på bilen. Jeg må så vente i varmen i min BMW med vinterjul. Ærgeligt at skulle overveje at skifte "ja hatten" ud med "grumpy old men kasketten" :-)

Hårdt at skulle sige dette, men vi er alle købere til biler i (over) premium segmentet, og bør derfor ikke "finde os" i så ringe leveringsservice (presset Tesla eller ej). Det gælder også de fejl på de nye biler som jeg læser om. 

ElPeter
ElPeter Nov 26 '15

@PeterC

Jeg har været igennem samme overvejelse da jeg ikke regner med at Tesla kan levere vinterhjul ved levering af bilen. Jeg har derfor lige bestilt et sæt vinterdæk (ikke hjul) på nettet, der findes masser af dæk rundt omkring stadigvæk. Når jeg får Teslaen kører jeg direkte hen til en dæk-biks og får smækket de dæk på standardfælgene og er 'good to go'

I løbet af det nye år, når der er lidt mindre tryk på kan man jo så finde et sæt fælge (Tesla eller andres) at sætte sommerdækkene på.

Jeg har skrevet til min DS to gange de seneste 2 uger siden sælgeren henviste mig til ham og har ikke hørt fra ham endnu, så min forventning til hvad Tesla kan gøre for mig i år begrænser sig til at de kan indregistrere og udlevere bilen - så kan man næsten ikke blive skuffet regner jeg med.

The Forum post is edited by ElPeter Nov 26 '15
ODE90D
ODE90D Nov 26 '15

Ja de har sgu nok at se til med udleveringer ....

The Forum post is edited by ODE90D Nov 26 '15
ElPeter
ElPeter Nov 26 '15

Hvor trækker man sådan en spændende graf henne?

Kabbel
Kabbel Nov 26 '15
Ca. 8 biler pr. dag i Vest DK, og sikkert det samme i Øst. Er de så 2 mand til at udlevere i begge landsdele kan det vel sagtens glide fornuftigt.
ODE90D
ODE90D Nov 26 '15

Grafen er skam bare en Pivot tabel lavet på et udtræk fra nrpla.de

The_Stig
The_Stig Nov 26 '15
Citat fra jenslm

Hos mig er det fartpiloten der ikke virker. Jeg fik den tjekket i dag, da jeg alligevel fik kontrolleret selerne. Mekanikeren hos Tesla kunne heller ikke umiddelbart sige, hvorfor den ikke virkede, så den skal på værksted, når de har tid i Århus. Men som han sagde: "Det bliver nok ikke lige i morgen, det er helt vildt for tiden", og pigen i modtagelsen sagde at det var en fordel selv at ringe hver dag, hvis jeg ville vide, hvornår mine endnu ikke leverede vinterdæk kommer ligesom jeg så kunne få at vide, hvornår bilen kan komme ind og få lavet fartpiloten. Så det er lige i lovlig god fart til at kunne yde den førsteklasses service de ellers er kendt for.

Jeg havde også problemer med fart-pilot - jeg resatte styringen ved samtidigt at holde de 2 knapper oven for scroll hjulne på rettet inde i 5 sec. - derefter kørte det hele igen 
runeh
runeh Nov 29 '15
Jeg hentede et sæt sottozero 3 på std fælge i Hamborg i går. Selv om der sår sottozero 2 på hjemmesiden, men jeg klager ikke. Jeg fik dog oplyst, at jeg nok var den sidste dansker danskeren fik dæk. De skulle spare deres lager til tyske kunder i stedet.