Loading...
dk

Koldstart | Tesla Forum

Jabba
Jabba Nov 26 '15
Hvis man laver mange koldstarter, uden forvarmning af batteriet, har det da indflydelse på batteriets tilstand og levetid? Eller er det kun rækkevidden der påvirkes?
Comeback
Comeback Nov 26 '15

Det er kun rækkevidden der påvirkes. 

Ellert
Ellert Nov 27 '15

Hande tænkt på det samme. Min holder udenfor og har mange korte ture under 15 km...

lysmanden
lysmanden Nov 27 '15
Jeg starter min hver morgen 20 min før jeg kører. Batteriet er næsten drift varmt. Ang strømforbrug så koster det jo lidt, men ved ikke om det koster tilsvarende mete i strøm ved at koldstarte. Dog står den jo i stikket hele tiden så der er fuldt batterier på når jeg kører hjemme fra
Kiefer
Kiefer Nov 27 '15

lysmanden: Den strøm du bruger på at varme bilen op, den har du så til rækkevidde i stedet for når du så endelig kører. 

Jeg synes 20 minutter lyder af lang tid, jeg tror aldrig jeg har været over 15 minutter maks på at, forvarme bilen inden kørsel, og det selv om bilen har stået ude hele natten.  Og ved 15-20 minutter ert det jo relativt nemt at, regne ud hvor meget strøm du så bruger på at varme bilen op. Hvis bilen trækker de maksimale 11KW ud af din stikkontakt :-)

/Martin

griffel
griffel Nov 27 '15

Den bruger da ikke 11kW når den bare varmer kabinen op... Min bimåler siger lidt over 3kW.

Hvis du skal varme batteriet op også, skal du da samtidig bede den om at lade. Eller har jeg misforstået noget?

/Jakob :-)

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 27 '15

Med range mode slået til bruger den vist ca. 3kW. Slår du range mode fra varmer den også batteriet op og bruger så vist i omegnen af 6 kW

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 27 '15