Loading...
dk

Hjælp! Gps er "frosset" | Tesla Forum

Hejgaard
Hejgaard Nov 27 '15

Kære med-fora'

Tirsdag frøs min placering på navigationsskærmen, samt min placering på fartkontrol.dk. Alt andet virker. Jeg har genstartet lille, som stor skærm en del gange, samt ringet til Tesla dk. De meddelte at der er en del problemer med navigationen, og at der skulle komme en opdatering snart. De havde ingen råd til at få min til at virke igen.

Kan I hjælpe? Jeg savner min navigation MEGET.

De bedste hilsner
Hejgaard

mdv
mdv Nov 27 '15

Hvis det er din 3G forbindelse der er røget så prøv at slå din wifi fra og se om der så kommer 3G på igen. Hvis der gør det kan du efterfølgende slå wifi'en til igen. Det hjalp på min, da den mistede sin internetforbindelse, hvorimod genstart af stor skærm ikke hjalp.

Håber du kan bruge det!

Hejgaard
Hejgaard Nov 28 '15

Hejsa

Nej der er fin 3g forbindelse, det er selve opsitionen på navigationen der er frosset. Min bil holder i garagen uanset hvor jeg er i landet.

Hejgaard
Hejgaard Nov 29 '15

Er der andre der har oplevet dette problem?  (se toppen)

Chris
Chris Nov 29 '15
Ingen problemer her. Eller gode afhjælpningsmuligheder. Desværre
Hejgaard
Hejgaard Dec 2 '15

Til høflig info da jeg ikke har set andre have dette problem.

Efter kontakt til Tesla telefonisk fik jeg at vide at jeg skulle vente på en kommende software opdatering - dette troede jeg ikke på, da alt virker bortset fra, at jeg uanset hvor jeg er, holder i min garage hjemme, dette på navi, app og fartkontrol.dk. Så jeg ringede til Tesla igen og tjekkede venligt op på, om en tidligere talt med, kollega fra tesla havde husket at sætte mit problem på arbejdssedlen, til når jeg (i dag), skulle have skiftet til vinterdæk. Det var der' ikke, men det var godt jeg ringede. :)
I dag talte jeg så med Søren på Kirstinehøj, han kender virkelig sine Tesla'er - efter 6,5 minut havde han konstasteret at gps antennen er defekt, efter 9 minutter havde jeg en tid til skift i næste uge - virkeligt godt.

Så har I samme problem - få en teknikker til at tjekke om bilen har gps-koordinater (kræver teknikker kode).

God aften derude!

Forummets indlæg er redigeret af Hejgaard Dec 2 '15
Claus8930
Claus8930 Dec 2 '15

Jeg har haft samme problem i over 4 mdr. og blevet holdt hen med det ville være løst med SW V.7. Men næææ nej, stadigt et problem. Så fik jeg at vide at det var pga. manglende hukommelse i skærmen, da jeg brugte fartkontrol.dk. Kørte 14 dage uden, at benyttet nettet overhovedet. Dette hjalp heller ikke!

Endelig fik jeg dem til at tage bilen ind. Den har nu været hos Århus afd. siden i mandags for at få skriftet GPS modul. De skal have bilen indtil fredag, altså 5 dage for at skifte et modul!?

Modulet sidder så i bagsmækken, men er placeret således at bagruden skal afmonteres :(

Dette kan Tesla ikke selv gøre, og bilen er derfor kørt "ud i byen"

Håber sku det virker, når jeg henter bilen igen!

Hejgaard
Hejgaard Dec 3 '15

Det er samme "fix" jeg skal have lavet. De skal have bilen i 24 timer.

Kris
Kris Dec 15 '15

Første problem med GPS: Position låser sig på et sted jeg ikke har været. Løsning iflg. Tesla: Nyt SIM-kort da man havde glemt at skifte det Hollandske SIM-kort ud med et dansk, inden bilen blev leveret. Det løste det problem, og det blev fint klaret i min garage.

Næste problem: Positions-pilen er ikke synkroniseret med kortet, så jeg kører en del ude på markerne p.t. (ca. 100 m. forskudt fra reel position) Kan derfor slet ikke bruge Navigation. Løsning iflg. Tesla: Det er en fejl i opdatering vers. 7. Ny opdatering forventes "i den nærmeste fremtid". Håber dæleme at de har ret, og at jeg nu ikke skal ind for at have skiftet bagruden m.v.

Hejgaard
Hejgaard Dec 15 '15

Claus8930 og Kris - jeg håber I får klaret jeres problem. 

Hvis det er samme problem som jeg havde - så mangler GPS koordinater i service mode.

Tesla har udbedret min fejl - gpsmodul og et gps kabel skiftet. En del opdateringer kørt - har forbedret og ændret min navigation, både udseende og funktionalitet.

De havde bilen i 48 timer - må gentage at Søren på Kirstinehøj virkelig er dygtig og behagelig. Dog anke at jeg modtog en møgbeskidt bil retur, både inde og ude. Havde forventet samme rene bil retur som jeg normalt har fået i min Audi og Mercedes tid.

God aften derude!