Loading...
dk

EL pladser i Kbh ofte optaget af ICE biler - klage til kommunen. | Tesla Forum

Michael72
Michael72 Nov 29 '15

Interessant snak vi har her og den viser, at der er mange aspekter at holde styr på. Som jeg læser det, tales der nu mest om, at man skal flytte sin bil, efter man har færdigladt. Jeg kender ikke reglerne 100% men må tilstå, at jeg selv har parkeret min Tesla på en el plads, uden at lade. Der er pladser hvor man kun må holde hvis man lader, men også pladser der hvor det er ok, hvis man ikke lader. 

Efter jeg har anskaffet mig en Tesla, kan jeg, se at det er svært at få parkeret bilen på en decideret el pladser, fordi de ofte er okkuperede af BMW i3 der ikke lader eller af ikke el biler. Begge ting er lige slemt i min optik.

Bedre skiltning ville sikkert være at foretrække  for ICE biler. En simpelt "Udelukkende EL biler" en markant markering på asfalten el.lign. Men tilsyneladende også bedre og mere simplere regler omkring brug af el pladser til parkering (uden opladning), da det er det der her bliver diskuteret.

En sidste betragtning fra min side er også, at der simpelthen ikke er nok lademulighed i Kbh (Vesterbro). Det er simpel udbud og efterspørgsel økonomi og her er efterspørgslen større på pladser / lademulighed end udbudet, som jo har noget at gøre med introduktionen af 400 BMW'er + et øget Tesla salg.  - Det burde en elbil forening (er der sådan en?) tage op, så vi sikrede en langt bedre infrastruktur på ladestationer og pladser, men også på skiltningen. 

Jakob
Jakob Nov 29 '15

Et lille tip til københavnerne. Jeg har tilmeldt mig Drive Now ordningen med BMW i3'erne. Har jeg akut ladebehov og alle ladepladser er optaget og er en af bilerne en i3, så kan jeg som medlem bare flytte den så der bliver plads til min Tesla (-;

lysmanden
lysmanden Nov 29 '15

spot on Jacob

Hvis du så fjerner bilen fra p pladsen og der ikke lige er ledige p pladser skal du så parkere bilen på en lovlig p plads eller må du "bare smidde" den et sted? Jeg holder tit ved tivoli og de er nu overbooket med de ski...små BMW. P båsene er så små at jeg knap vil parkere der af hensyn til buler. Folk med "billigere" biler og især låne biler som BMW jo netop er , er ofte meget ligeglad med at de banker døren op i nabo bilen

Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Nov 29 '15
lysmanden
lysmanden Nov 29 '15

p vagterne giver skam bøder. Måden hvorpå de vurdere om det er en el bil eller ej er at de kigger om der er en udstødning ( har selv klaget til flere p selskaber og lignende episoder )

De er meget opmærksom på problemstillingen men ingen tvivl om at det vil være godt hvis flere klager. Det er jo kun vand til p vagernes mølle, og de er jo meget ivrige ( læs mulig provision )

lysmanden
lysmanden Nov 29 '15

her er priser og vilkår

https://dk.drive-now.com/#!/rates

Michael72
Michael72 Nov 30 '15

Det er godt at der er ved at komme et Tesla/Kbh op at køre med tips og tricks. Lad os holde den kørende.

Michael72
Michael72 Nov 30 '15

Fik denne fra Center for Parkering:

-------

​Kære Michael

Tak for din henvendelse til Center for Parkering. Jeg søger for at sende vores vagt ud at tjekke på det. Med venlig hilsen

Mohamad Abdul-al
Vagthavende
Kontrol og Service

Islands Brygge 37 Postboks 446
2300 København S

Telefon +45 7088090  
Michael72
Michael72 Nov 30 '15

Fik denne fra Center for Parkering:

-------

​Kære Michael

Tak for din henvendelse til Center for Parkering. Jeg søger for at sende vores vagt ud at tjekke på det. Med venlig hilsen

Mohamad Abdul-al
Vagthavende
Kontrol og Service

Islands Brygge 37 Postboks 446
2300 København S

Telefon +45 7088090  
Jakob
Jakob Nov 30 '15

@lysmanden

Man bliver nødt til at finde en lovlig parkering til i3, ellers får man bare en bøde. Men hvis alternativet er ikke at kunne lade, så er det bedre at cruise rundt og lede efter en plads til Drive Now bilen. (den er jo heldigvis lille, så der er flere muligheder end med Teslaen :-)

Sider: « 1 2