Interessant snak vi har her og den viser, at der er mange aspekter at holde styr på. Som jeg læser det, tales der nu mest om, at man skal flytte sin bil, efter man har færdigladt. Jeg kender ikke reglerne 100% men må tilstå, at jeg selv har parkeret min Tesla på en el plads, uden at lade. Der er pladser hvor man kun må holde hvis man lader, men også pladser der hvor det er ok, hvis man ikke lader.
Efter jeg har anskaffet mig en Tesla, kan jeg, se at det er svært at få parkeret bilen på en decideret el pladser, fordi de ofte er okkuperede af BMW i3 der ikke lader eller af ikke el biler. Begge ting er lige slemt i min optik.
Bedre skiltning ville sikkert være at foretrække for ICE biler. En simpelt "Udelukkende EL biler" en markant markering på asfalten el.lign. Men tilsyneladende også bedre og mere simplere regler omkring brug af el pladser til parkering (uden opladning), da det er det der her bliver diskuteret.
En sidste betragtning fra min side er også, at der simpelthen ikke er nok lademulighed i Kbh (Vesterbro). Det er simpel udbud og efterspørgsel økonomi og her er efterspørgslen større på pladser / lademulighed end udbudet, som jo har noget at gøre med introduktionen af 400 BMW'er + et øget Tesla salg. - Det burde en elbil forening (er der sådan en?) tage op, så vi sikrede en langt bedre infrastruktur på ladestationer og pladser, men også på skiltningen.