Loading...
dk

Ingen internet roaming i udlandet | Tesla Forum

runeh
runeh Nov 29 '15
Jeg var i går et smut i Hamborg for at hente vinterdæk til bilen. Som en lille info skal det siges, at disse var sottozero 3 i stedet for 2, som angivet på hjemmesiden. Men så snart jeg krydsede den danske grænse, forsvandt internet signalet. Mødte en anden dansk Tesla på vejen, der havde fuld 3g forbindelse. I Hamborg fik jeg en Tesla sælger til at kigge på det. Han gik i diagnostics mode og genstartede først modem, siden skærmen, uden held. Det virkede igen efter jeg kom til DK. Andre der har oplevet det, og har et fix på det? Har de glemt at aktivere roaming på sim kortet?
Hilbert
Hilbert Nov 29 '15

Havde samme problem på tur til Berlin, hvor naboen også havde fuldt 3G signal. I Berlin var der ingen problemer, så roaming var aktiveret. Jeg hører meget gerne, hvis årsagen findes.

PerT
PerT Nov 29 '15
Da vi kørte ind i Tyskland i går forsvandt vores 3G signal. Det kom tilbage igen da vi kørte tilbage til DK?
Flemming
Flemming Nov 29 '15
Generelt er der utrolig dårlig 3G dækning i Tyskland og når man har kørt i længere tid med minimal dækning eller slet ingen dækning har navigationen en tindenst til at gå i coma.
Så her er det kun at genstarte computeren. Har af samme årsag investeret i en trådløs rueter med et netkort fra teleselskaber 3 til kr. 65,00 med 2 GB pr. Måned overalt i EU.
Det er kun i Tyskland der nu er problemer med dækningen, I Polen, Østrig, Slovenien, Holland og Belgien er der fin 3G dækning i bilen.
Mack
Mack Nov 30 '15
da vi har familie i Tyskland , kommer vi der ganske ofte, og udover at det ind imellem er nede på edge, har det altid virket tilfredsstillende, også da vi mødte runeh ved busdorf supercharger.

kka
kka Dec 1 '15

Signalet virkede fint for mig i går på en smuttur til Flensburg, derimod kom det først igen på tilbageturen omkring Åbenrå efter at have været forsvundet ved den danske grænse. Mystisk.

griffel
griffel Dec 1 '15
- Var det dig der ladede nede ved busstationen i går eftemiddags...? Jeg kunne ikke komme til ;-)

Min mobil gør nøjagtig det samme hver gang jeg har været i Flensborg. På vej ned skifter den til tysk net meget kort efter grænsen, men på vej hjem skal jeg som regel helt op til Kliplev eller længere før den er hjemme igen. Tyskerne må have en stærk sender...

/Jakob :-)
Icebreak
Icebreak Dec 3 '15

Jeg kørte blot til Flensborg i weekenden og straks forsvandt kort dækningen og søgemuligheden på nettet. Jeg prøvede også nulstilling ved bremsetryk og 2 ruller tryk i 10 sek  men ak det hjalp ikke....

Kontaktede senere NL service der sagde at det nok var netværket mere end SIM kmortet da der var flere af samme slags....

 

 

kka
kka Dec 9 '15
Citat fra griffel - Var det dig der ladede nede ved busstationen i går eftemiddags...? Jeg kunne ikke komme til ;-)
 

Ja. Dejligt med gratis parkering + opladning :-). Tyskerne er noget mere autoritetstro end danskerne; da jeg kørte holdt en varevogn og blinkede ind - indtil han så pladsen var forbeholdt elbiler, hvor han så pænt kørte videre. Det var næppe sket i Danmark.

/Klaus

Windmand
Windmand Dec 18 '15

Jeg har på en længere tur til Sundsvall i Nord Sverige i sidste uge. Internet signalet virker ej heller i Sverige. Tesla i Danmark er opmærksom på problemet - at de undlader at informere om problemet så Teslaejere kan forberede sig på alternative løsninger tjener ikke til deres ros:o(

Jeg brugte internetdeling fra min telefon til at uploade kort i bilen. Det løste problemet med at finde frem til Superchargerne.

Med en samlet tur på ca. 2500 km mellem Odense til Sundsvall og retur på 3 døgn kan jeg - trods problemet med internet - kun være tilfreds med bilen og Teslas net af superchargere. Det var en fornøjelse at køre i bilen og der er absolut ingen problemer med kø på supercharger stationerne i Sverige.

Til jer der planlægger en tur til områder med koldt vejr skal i være opmærksomme på at opladning tager væsentligt længere tid i frostvejr. Jeg lejede en lokal bil til den sidste kørsel, hvor jeg ikke nænnede at bruge min nye bil. Dagen efter hvor jeg skulle oplade bilen i 12 graders frost tog det næsten 2,5 timer!!

 

Rækkeviden reduceres med koldt vejr og hvor mit forbrug steg til ca. 280 wh pr. kørt kilometer ved motorvejskørsel med 110 km/t i Nordsverige. Gennemsnit for turen lå på 232 wh pr. km baseret på at autopilot blev sat på tilladt hastighed. Dog valgte jeg at køre fra Nykøping til Gävle uden stop nord for Stockholm - det betød meget langsom kørsel det sidste stykke og dårlige nerver på turen op. På turen hjem valgte jeg at stoppe i Stockholm for optankning. En afstand på 283 km er lige i overkanten når man kører i frostvejr og "kun" kører i en S70 model.

Hilbert
Hilbert Dec 18 '15

2½ time til opladning??

Da vi boede i Norge ladede jeg ofte ved -10 C°, og bemærkede ingen nævneværdig forskel, HVIS ellers batteriet er varmt. Men hvis du starter turen med opladning på SuC - ja så bliver man overrasket.

Derfor to vigtige huskeregler i frostvejr: 1. Lad inden eller imens du overnatter. 2. Pas på ved start ned ad bjergveje med koldt batteri - ingen regenerering (ingen bremseeffekt).

 

 

SuneH
SuneH Dec 18 '15

Hvis der ikke er 3G dækning i udlandet, betyder det så, at vi ikke kan bruge navigation på den store skærm dér? Hvad med at route igennem SuC's i udlandet, vil det være slået fra?

En ting er at undvære streaming musik og browseren, en anden hvis navigation mm ikke virker? Specielt ift at finde SuC's undervejs. Skal til Norge i morgen, så er ret interesseret i om jeg skal til at begynde at panikprinte kort fra Google maps, udprinte SuC adresser og medbringe mit gamle folkeskole atlas??

jens2
jens2 Dec 18 '15

Hej Sunne

Du kan godt bruge gps i udlandet selv om der ikke er signal. Du kan bare ikke se bynavne mm. kun vejen i følge tesla skulle dette problem løses ved næste opdatering.su då får ikke brug for Atlas selv om det er yderst irriterende at man ikke kan se byer mm.

Thor
Thor Dec 18 '15

Man kan ellers tage en mobillader med, og så bruge sin tlf som hotspot. Det kræver dog man har et mobil abb. som ikke koster en bondegård i udlandet. :)

runeh
runeh Dec 18 '15

SuneH du vil ikke have kort på den store skærm, men navigationen virker fint på den lille skærm. Du kan dog ikke søge efter ting på google maps som normalt, men skal i stedet kende den præcise adresse på de steder du skal hen. 

Jeg ved ikke med supercharger ruten. Da jeg var af sted, havde den jo fundet superchargers med netforbindelse i DK, og på vejen hjem havde jeg net på wifi ved Tesla i Hamborg. 

Men så kan, som Thor nævner, bruge sin mobil kortvarigt som hotspot og slå den fra mens man kører turen.