Havde samme problem på tur til Berlin, hvor naboen også havde fuldt 3G signal. I Berlin var der ingen problemer, så roaming var aktiveret. Jeg hører meget gerne, hvis årsagen findes.
Signalet virkede fint for mig i går på en smuttur til Flensburg, derimod kom det først igen på tilbageturen omkring Åbenrå efter at have været forsvundet ved den danske grænse. Mystisk.
Jeg kørte blot til Flensborg i weekenden og straks forsvandt kort dækningen og søgemuligheden på nettet. Jeg prøvede også nulstilling ved bremsetryk og 2 ruller tryk i 10 sek men ak det hjalp ikke....
Kontaktede senere NL service der sagde at det nok var netværket mere end SIM kmortet da der var flere af samme slags....
- Var det dig der ladede nede ved busstationen i går eftemiddags...? Jeg kunne ikke komme til ;-)
Ja. Dejligt med gratis parkering + opladning :-). Tyskerne er noget mere autoritetstro end danskerne; da jeg kørte holdt en varevogn og blinkede ind - indtil han så pladsen var forbeholdt elbiler, hvor han så pænt kørte videre. Det var næppe sket i Danmark.
/Klaus
Jeg har på en længere tur til Sundsvall i Nord Sverige i sidste uge. Internet signalet virker ej heller i Sverige. Tesla i Danmark er opmærksom på problemet - at de undlader at informere om problemet så Teslaejere kan forberede sig på alternative løsninger tjener ikke til deres ros:o(
Jeg brugte internetdeling fra min telefon til at uploade kort i bilen. Det løste problemet med at finde frem til Superchargerne.
Med en samlet tur på ca. 2500 km mellem Odense til Sundsvall og retur på 3 døgn kan jeg - trods problemet med internet - kun være tilfreds med bilen og Teslas net af superchargere. Det var en fornøjelse at køre i bilen og der er absolut ingen problemer med kø på supercharger stationerne i Sverige.
Til jer der planlægger en tur til områder med koldt vejr skal i være opmærksomme på at opladning tager væsentligt længere tid i frostvejr. Jeg lejede en lokal bil til den sidste kørsel, hvor jeg ikke nænnede at bruge min nye bil. Dagen efter hvor jeg skulle oplade bilen i 12 graders frost tog det næsten 2,5 timer!!
Rækkeviden reduceres med koldt vejr og hvor mit forbrug steg til ca. 280 wh pr. kørt kilometer ved motorvejskørsel med 110 km/t i Nordsverige. Gennemsnit for turen lå på 232 wh pr. km baseret på at autopilot blev sat på tilladt hastighed. Dog valgte jeg at køre fra Nykøping til Gävle uden stop nord for Stockholm - det betød meget langsom kørsel det sidste stykke og dårlige nerver på turen op. På turen hjem valgte jeg at stoppe i Stockholm for optankning. En afstand på 283 km er lige i overkanten når man kører i frostvejr og "kun" kører i en S70 model.
2½ time til opladning??
Da vi boede i Norge ladede jeg ofte ved -10 C°, og bemærkede ingen nævneværdig forskel, HVIS ellers batteriet er varmt. Men hvis du starter turen med opladning på SuC - ja så bliver man overrasket.
Derfor to vigtige huskeregler i frostvejr: 1. Lad inden eller imens du overnatter. 2. Pas på ved start ned ad bjergveje med koldt batteri - ingen regenerering (ingen bremseeffekt).
Hvis der ikke er 3G dækning i udlandet, betyder det så, at vi ikke kan bruge navigation på den store skærm dér? Hvad med at route igennem SuC's i udlandet, vil det være slået fra?
En ting er at undvære streaming musik og browseren, en anden hvis navigation mm ikke virker? Specielt ift at finde SuC's undervejs. Skal til Norge i morgen, så er ret interesseret i om jeg skal til at begynde at panikprinte kort fra Google maps, udprinte SuC adresser og medbringe mit gamle folkeskole atlas??
Hej Sunne
Du kan godt bruge gps i udlandet selv om der ikke er signal. Du kan bare ikke se bynavne mm. kun vejen i følge tesla skulle dette problem løses ved næste opdatering.su då får ikke brug for Atlas selv om det er yderst irriterende at man ikke kan se byer mm.
Man kan ellers tage en mobillader med, og så bruge sin tlf som hotspot. Det kræver dog man har et mobil abb. som ikke koster en bondegård i udlandet. :)
SuneH du vil ikke have kort på den store skærm, men navigationen virker fint på den lille skærm. Du kan dog ikke søge efter ting på google maps som normalt, men skal i stedet kende den præcise adresse på de steder du skal hen.
Jeg ved ikke med supercharger ruten. Da jeg var af sted, havde den jo fundet superchargers med netforbindelse i DK, og på vejen hjem havde jeg net på wifi ved Tesla i Hamborg.
Men så kan, som Thor nævner, bruge sin mobil kortvarigt som hotspot og slå den fra mens man kører turen.