Loading...
dk

Dårligt nærlys? | Tesla Forum

RasmusKoch
RasmusKoch Dec 1 '15
Hej Teslaforum.
Er jeg den eneste som synes at lyset på Teslaen er lidt skidt? Synes ikke at den lyser nok af vejen op.. mindes at have set et forum tidligere med nogle som diskuterede samme problem.
Mvh Rasmus.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 2 '15

Jeg har umiddelbart ikke noget at udsætte på lyset, men jeg kan læse at mange på det norske forum er svært utilfredse generelt med både nær og fjernlys specielt her i vinterhalvåret hvor det specielt i Nordnorge jo er ekstremt mørkt fra November til Februar.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 2 '15
Niels
Niels Dec 2 '15
hvilken årgang taler vi om - i 2013 og vist også tidlig 2014 havde biler uden tech pakken ikke xeon men 'normale h7 lamper...mener det blev lavet om så alle biler fra midt 2014 har xeon

vores Eu biler har 'kun' 25 watt xeon ( som giver samme udbytte som normale h7) i usa er det 35 watt, nogle nordmænd har eksperimenteret med at skifte til 35 watt. kan ikke lige huske konklutionen på det.
årsagen til 25 watt er at der ikke er lygte spullere.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 2 '15
lysmanden
lysmanden Dec 2 '15
Jeg er ej imponeret over lysmængden. Har en kammerat der har bi xenon. Det virker
Niels
Niels Dec 2 '15
der er vel ikke mange som forventer en lysmand er imponeret over lyset fra en tesla :)
skift belastnings modstanden til us udgaven, så får i blus på ( ej lovligt)
rosomak
rosomak Dec 2 '15

Niels, vil du venlig giver lidt mere konkret information. Hvad betyder "skift belastnings modstanden"?

P85DK
P85DK Dec 2 '15

Har kørt Mercedes og Range Rover de seneste år og Teslaens lys både nær- og fjernlys er elendige i forhold til det som jeg har været vant til - var seriøst ved at bestille tid hos optikeren. Det er piv ringe lys hele vejen rundt, desværre

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 2 '15

Ja det kommer nok an på hvad man er vant til. Kommer selv fra en ældre Toyota Avensis og her synes jeg ikke der er markant forskel.

runeh
runeh Dec 2 '15

Har kørt en Audi A3 med Xenon fra 2010 tidligere. Den havde også markant bedre lys, og bedre afgrænsning af lyset i både nær- og fjernlys. Det er nu på ingen måde en dealbreaker for mig. 

P85DK
P85DK Dec 2 '15
Citat fra Gustavsfar1

Ja det kommer nok an på hvad man er vant til. Kommer selv fra en ældre Toyota Avensis og her synes jeg ikke der er markant forskel.

Ha ha :-) Perfekt - ja, så ved vi at en Models nær- og fjernlys er på niveau med en ældre Toyota Avensis

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 2 '15

Ja både lys og HVAC er måske gode nok til Sunny California men ikke nødvendigvis til det nordiske klima ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 2 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 2 '15
Citat fra Niels der er vel ikke mange som forventer en lysmand er imponeret over lyset fra en tesla :)
skift belastnings modstanden til us udgaven, så får i blus på ( ej lovligt)

Har du en vejledning til hvordan man gør det?

PEB
PEB Dec 2 '15
Citat fra lysmanden Jeg er ej imponeret over lysmængden. Har en kammerat der har bi xenon. Det virker

Der er også bi xenon på Teslaen. 

jeppe
jeppe Dec 2 '15

Tror han mente Bi-Xenon AFS.

Det havde jeg i min Insignia, før Tesla'en. Det virkede super godt! Især i kurver, og også når jeg skiftede fra lav til høj hastighed.

Som den her, fra VW:

https://www.youtube.com/watch?v=Beo1XF3t4f0

lysmanden
lysmanden Dec 3 '15
Troede det var led Tesla kørte med

Jeg er hamrende spændt på det trick Niels han kender

P.s selvom jeg er lysmand så har jeg dårlige øjne og det kræver noget mere lys på vejbanen før jeg er tilfreds :)
lysmanden
lysmanden Dec 3 '15
Troede det var led Tesla kørte med

Jeg er hamrende spændt på det trick Niels han kender

P.s selvom jeg er lysmand så har jeg dårlige øjne og det kræver noget mere lys på vejbanen før jeg er tilfreds :)
Hamsjael
Hamsjael Dec 3 '15

Det Niels taler om at skifte ballast ud med en der giver 35w. US modeller er født med 35w ballst da det her ikke er et lovkrav at der skal være lygtespul med 35w xenon.

Du kan finde originale 35w ballast her. Det skulle være mere eller mindre plug-n-play.
Vær opmærksom på at det ikke er lovligt i henhold til EU lovgivning.

Skal det være rigtig vildt kan der også findes 3 parts ballaster på 55w.

PEB
PEB Dec 3 '15
Citat fra jeppe

Tror han mente Bi-Xenon AFS.

Det havde jeg i min Insignia, før Tesla'en. Det virkede super godt! Især i kurver, og også når jeg skiftede fra lav til høj hastighed.

Som den her, fra VW:

https://www.youtube.com/watch?v=Beo1XF3t4f0

Jeg havde også AFS på min A6. Det giver ikke bedre lys så længe man kører ligeud. 

Jabba
Jabba Dec 3 '15

Er der nogen der  har et sammenligningsbillede af Tesla's EU xenon (25W) vs. Tesla's US xenon (35W)?

Har de sidste 8 år kørt med 35W xenon og har været godt tilfreds, selvom jeg faktisk godt kunne bruge endnu kraftigere belysning. Derfor bliver jeg lidt bekymret når jeg læser at Tesla kun er med 25W.

Larsen
Larsen Dec 3 '15
Er helt enig i, at der er et ret elendigt nærlys, og faktisk også elendigt fjernlys på Teslaen. Det kunne jeg godt være interesseret i at rette op på. Hvor ville jeg også gerne i denne tågede og halvmørke tid, gerne have permanent baglys på. Glemmer hele tiden at tænde det, og kører dermed rundt i tåget vejr uden baglys.
Sider: 1 2 3 »