Loading...
dk

Dårligt nærlys? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Jan 2 '16
Citat fra FrederikC

Årsagen til at der også kræves lygtevaskere er at der ved højere temperaturer i lygtehuset er mulighed for at snavs på lygterne forhindre varmen i at trænge væk fra lygten, dette kan i værste tilfælde få pære + bil til at bryde i brand - just saying.

Ovenstående er den væsentligste årsag til at jeg har valgt ikke at skifte pærerne til 35W.

Også selvfølgelig fordi at pærerne er dækket af min service aftale og det er de næppe hvis man skifter til 35W.

FrederikC: Det er ikke korrekt. Xenon udvikler mindre varme end halogen. Rationalet bag lygtevaskere ved xenon er at hvis lygteglasset er beskidt er der en risiko for at det kraftige xenonlys lyser uhensigtsmæssigt og blænder modkørende. 

Tarrild
Tarrild Jan 2 '16
Citat fra Jabba
Citat fra FrederikC

Årsagen til at der også kræves lygtevaskere er at der ved højere temperaturer i lygtehuset er mulighed for at snavs på lygterne forhindre varmen i at trænge væk fra lygten, dette kan i værste tilfælde få pære + bil til at bryde i brand - just saying.

Ovenstående er den væsentligste årsag til at jeg har valgt ikke at skifte pærerne til 35W.

Også selvfølgelig fordi at pærerne er dækket af min service aftale og det er de næppe hvis man skifter til 35W.

FrederikC: Det er ikke korrekt. Xenon udvikler mindre varme end halogen. Rationalet bag lygtevaskere ved xenon er at hvis lygteglasset er beskidt er der en risiko for at det kraftige xenonlys lyser uhensigtsmæssigt og blænder modkørende. 

Jeg så lidt Politijagten på Kanal 5. Der fortalte betjenten af man skulle have lygtevaskere til xenonlygter da de ikke varmer så meget som halogen og derfor ikke kan smelte den sne der samler sig på lygteglasset.

Men, i så fald giver det jo ikke nogen mening at det er tilladt ikke at have lygtevaskere hvis man kun har 25W xenonpærere i...

runeh
runeh Jan 3 '16
Har model s uden luftundervogn ikke automatisk lyslængdejustering? Troede det var lovkrav ved xenon, uanset styrken.
Jeg har i bilen mulighed for At vælge 0,1,2 i lyslængde. Men samtidig siger manualen, at man ikke behøver bruge det ved uanset antal personer i bilen. Kun tungt lastet bagi. Har aldrig oplevet folk der blinker, fordi lyset generer dem, og har aldrig indstillet lyslængde.
Men i min gamle A3 med xenon, så man tydeligt længden justere sig og køre op og ned når man tændte bilen. Det gør Teslaen ikke.
larscoling
larscoling Jan 16 '16
Jeg har en 85D med luftundervogn og har registreret, at nærlyset ikke lyser ret langt. Med andre ord så er lygterne/nærlys indstillet så de lyser relativt meget nedad, så det er ret tydeligt, at det oplyste felt på vejen ikke rækker så langt frem. Min kones UP og min gamle Audi lyser væsentligt længere frem på vejbanen. Er der erfaringer med om det er nemt at opjustere lygterne, så de lyser længere frem på vejbanen?
Forummets indlæg er redigeret af larscoling Jan 16 '16
Kristian70k
Kristian70k Jan 16 '16
.der er flere der klager lidt over nærlys.. Også ejere med biler uden luftundervogn ;) der er en level mulighed hvor du kan hæve det lidt :)
larscoling
larscoling Jan 16 '16
@Kristian70k. Har du mulighed for at hjælpe mig med at finde hvor jeg kan justere "level" på lygterne (bil med luftundervogn)
Kristian70k
Kristian70k Jan 16 '16
Hvis du trykker controls nederst venstre hjørne på center skærm står der level der kan du justere op og ned :)
Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Jan 16 '16
Kristian70k
Kristian70k Jan 16 '16
Således
PEB
PEB Jan 16 '16

Man kan ikke justere lygterne på biler med luftundervogn. Det menupunkt er der ikke.

griffel
griffel Jan 16 '16

- Og justeringen gælder da kun NEDad, altså endnu kortere... :-|

shan
shan Jan 16 '16
Jeg har ikke knappen level - hvordan kan det være?
larscoling
larscoling Jan 16 '16
@Kristian70k, Tak for billedet, men jeg har ikke denne knap. Jeg har luftundervogn så det er nok derfor. Det er nok nødvendigt at justere justere lygterne manuelt hvis de skal lyse længere. Jeg synes de lyser MEGET kort. Er der nogen der har erfaringer med dette?
RasmusKoch
RasmusKoch Jan 16 '16

Så er der nyt.

Jeg havde taget kontakt til Tesla, og skulle have tjekket selerne og bedte derfor også om at lade dem kigge på lygterne. De kunne godt se at lyset ikke var helt optimalt, og de justerede derfor lygterne, så lyset er blevet lidt bedre. Men stadig synes jeg ikke det er optimalt (Skyldes nok de ikke så stærke pærer).

P85DK
P85DK Jan 16 '16

@shan - du har luftundervogn, så den sørger selv for at være i level hele tiden, uanset hvor mange dåseøl du putter i bagagerummet.

Sider: « 1 2 3