Loading...
dk

Autopark og kantsten | Tesla Forum

Anders
Anders Dec 2 '15

Jeg har brugt autopark nogle gange og det fungere umiddelbart rigtig godt.

Jeg har dog hver gang tænkt over om bilen er opmærksom på kantstenen - altså registrerer hvor den er.

Er der nogen der ved hvordan den beregner hvor langt ind den skal køre?

Klaus_
Klaus_ Dec 2 '15

Det undrer jeg mig også over. Og har ikke prøvet autopark endnu. Den eneste gang den har tilbudt mig det, var da jeg holdte i højresvingsbanen og den foreslog jeg skulle parallelparkere i midterbanen som skulle lige over i krydset (fortæller lidt om hvor god afstand der var mellem bilerne).

Jeg tænker ikke at sensorerne på siden af bilen kan fange kantstenen, så måske kantstenen beregnes ud fra hvor bilen foran og bagved er placeret?

Climber
Climber Dec 2 '15
Nej, den er ligeglad med de andre biler. Sensorerne har helt klart styr på kantstenen, og parkerer altid 10-15 cm fra kantstenen. Lige lidt i overkanten fra den efter min smag for en så bred bil. Så er den lige lovlig hård ved dækkene, da den vrider dem rundt mens bilen står. Men den er altså ellers god til det.
Climber
Climber Dec 2 '15
Nej, den er ligeglad med de andre biler. Sensorerne har helt klart styr på kantstenen, og parkerer altid 10-15 cm fra kantstenen. Lige lidt i overkanten fra den efter min smag for en så bred bil. Så er den lige lovlig hård ved dækkene, da den vrider dem rundt mens bilen står. Men den er altså ellers god til det.
griffel
griffel Mar 1 '16
Er vi enige om, at man kun kan auto-parallelparkere hvis der er et hul mellem to biler? Den kan altså ikke parkere sig selv i en bås langs med kantstenen uden at der er biler rundtom? Jeg har ihvertfald aldrig fået tilbudt P'et i skærmen.

Gælder det samme for perpenducular autopark? Det har jeg ikke prøvet endnu. Kan man kun bede den om at bakke ind i en bås hvor der er optaget på begge sider?

/Jakob :-)
ODE90D
ODE90D Mar 1 '16
@Griffel: Jep - indtil videre i hvert fald ... det er jo det gode ved Teslaen - altid noget endnu bedre at glæde sig til.
Michael72
Michael72 Mar 1 '16
Min erfaring siger at den ikke altid har styr på kantstenen. Således har jeg indkasseret et par ærgerlige ridser i mine 21" fælge.