Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Tesloid
Tesloid Oct 18 '14

Min skiftede også til "bygger din Tesla" idag. Bekræftede ordre 3. august. Har selv udskudt levering fra november til december. Dashboard skriver fortsat bare "December".

Kristian70k
Kristian70k Oct 18 '14

er det en P85?

Tesloid
Tesloid Oct 18 '14

Nå det glemte jeg jo lige :-) nej det er en "fattigmands tesla". S85, rød, pano, 19" std, sort læder, tech, lyd, tåge, vinter, park.

Har en case på opdatering af techpakke, så "convenience features" (autopilot stuff) er med +500$. Tåge og park modregnes (siger dk).

Også case med vinterhjul til 18k. Blev først afvist, men takket være dette forum, kunne jeg jo referere til en anden, som dagen inden havde fået dem med :-)

/C

Maho
Maho Oct 18 '14
Min er P85, bekræftet ultimo august
Jespernielsen
Jespernielsen Oct 18 '14
Min P85+ blev bekræftet 16. juni - levering nu sidst i november - har stået med status "Tesla bygger nu din model S" i 3 uger !!! Andre der har oplevet det ? Anna siger bilen er bygget og skulle i forrige uge være på vej - MEN status er ikke ændret !!!
Kristian70k
Kristian70k Oct 18 '14

øv :) håber ikke min får samme lange status denne gang :) det er nu rart at se der sker noget :)

Empty
Empty Oct 18 '14

@Jesper. Du kan ikke helt regne med status inde på my tesla siden. Den er næsten mere vildledende end vejledende

Jespernielsen
Jespernielsen Oct 18 '14
@Empty, det håber jeg du har ret i. Leveringstiden har konstant flyttet sig :-( Man kan dog undres, at det kan være så svært, at fastsætte en leveringsdato der er lidt mere korrekt. Fleres status rykker sig meget hurtigt, dog ikke min. Ved ikke om forskelle i leveringstiden handler om, at de producerer i bunker af samme konfiguration.
stormer
stormer Oct 19 '14
@Jespernielsen
Min har også stået som "Fabrikken er ved at bygge din Tesla" i ca. 3 uger.
Levering sidst i november (jeg bekræftede ordren 13 juni).
Det er en alm. S85 i perlemorshvid.
Anna bekræftede faktisk for mere end 2 uger siden, at bilen var nået til "final check", men den må være gået tilbage i produktionen igen.
Måske har det noget med det nye hardware at gøre.
Jespernielsen
Jespernielsen Oct 19 '14
@stormer, ok og tak for info. Så håber vi bare på, at bilerne er på vej og i DK inden vinteren sætter for voldsomt ind :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 19 '14

der kommer først vinter i slut 2015 tidligst :)

Jespernielsen
Jespernielsen Oct 19 '14
Tænker lidt på prisen på mit P85+ - den er med tilvalg 972.500. Prisen på en tilsvarende vil i dag koste ca. 900.000. Hvorfor skal jeg betale ca. 72.500 eller mere for en aldrende model ? Mon Tesla nedsætter prisen når der skal betales - andre der tænker det samme/misser jeg noget her ?
cvitting
cvitting Oct 19 '14

@Jespernielsen

Dit spørgsmål afspejler præcist det dilemma, mange af os står i. Du er bare så "heldig", at du står I det FØR du har fået og betalt din bil. Jeg har bestemt en holdning til, hvad der ville være fair, men jeg tror at jeg spændt vil vente og høre, hvad der bliver udfaldet i dit tilfælde

Hookmaker
Hookmaker Oct 19 '14
@jesper, så ville jeg da overhovedet ikke være i tvivl om at ombestille til P85D
Jespernielsen
Jespernielsen Oct 19 '14
Jeg er godt tilfreds med P85+, med de nye funktioner. MEN jeg forventer naturligvis en rabat, svarende til det den ville koste idag. Er lidt bange for de afgifter og lange leveringstider, det har også spillet ind. Så her til aften, at der er en perlemorshvid P85+, kun kørt 5.000, til salg på Bilbasen til 769.900 - det er lige før jeg bare skulle byde på den :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 19 '14

hvordan kan du lave en P85+ billigere i dag en før deres ændring?? det kan jeg slet ikke forstå.. synes alle pakkerne er samlet og dermed gjort dyre? hvis du vælger alle de funktioner du har bedt om i din nuværende bil vil jeg sku mene du har en billigere løsning end den du kan lave...?

hvad er din config i dag?

Jespernielsen
Jespernielsen Oct 19 '14
Nope - med hele styrken minus lyd og børnesæder + vinterhjul. Pris 972.500 - nu 916.850 - har lige tjekket igen :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 19 '14

hmm det er den plus pakke der ikke er der til 48.500 - hvad var der i den? jeg valgte den ikke.. så jeg får faktisk mere for skillingerne.. 

Hookmaker
Hookmaker Oct 20 '14
@Jesper, den ville jeg da købe, det er en god pris, ser ud som om det er en der skal af med den i en fart...;-)
muller
muller Oct 20 '14

Det må være en af de eneste P+ 'ere i DK med 19" hjul... Men det kan selvfølgelig være vinterdækkene. Husk at 21" koster små 70.000DKK hvis de ikke er med i prisen.

Sider: «« « ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... » »»
Dette emne er sticky