Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Oct 20 '14

Mon ikke ejeren har beholdt de fine 21" fælge til sin kommende bil? Og sælger den på de originale 19", som den er fotograferet med. En køber kan jo så bare forlange de originale fælge med, hvis det skal være en perfomance + med alt i udstyr...

DeaconWP
DeaconWP Oct 20 '14

Bilen er ikke i Danmark endnu, den kommer i løbet af denne uge, eller næste uge. (Tysker)

Sælgeren ved derfor ikke hvad type fælge/dæk der sidder på den.

Anede ikke, at der er noget der at kigge efter der, men det var jo også chefen, der havde købt den hjem.

Jeg ringede da bare og spurgte interesseret til den. ;-)

Kristian70k
Kristian70k Oct 20 '14

snakkede med tesla vedr. prisen på + pakken.. dem der har bestilt en + får stadig en + og dermed ikke en rabat.. ja du kan ikke lave en plus igen.. men du får ikke mindre af den grund i den nye du får leveret.. :) jeg fik lige vinterhjul med og skulle betale mere for tech pakken, men fik så refund på de ting der var bestilt ekstra såsom tåge og parkeringsensore.. så alt i alt et plus på 18.000 - 4000 = 14.000 så har jeg 8 hjul med dæk.. jeg er sku glad :) top fed bil :)

Jespernielsen
Jespernielsen Oct 20 '14
Jeg talte også med dem i dag. Salgsafdelingen ville lige regne efter og give mig en melding om det kunne være rigtigt, at bilen er blevet billigere som version 2. MEN deres umiddelbare er, som du siger, at der INGEN rabat er, meeeen lad os nu se :-))
120281
120281 Oct 20 '14
@DeaconWP:
Sjovt med den bil til 769.900. Endelig en rimelig pris i dk når man ser hvad man får for 100k euro i Tyskland.

Dog lidt spøjst med den i Fredericia. Jeg er ret sikker på det er den jeg har set til ca. 103k euro i Tyskland. Den er fra 6 mdr 2014 og kørt lidt under 5.000km.
Den har tidligere stået til 108k euro. Meeeeeeeen......

Det er ikke en P85+ men en P85. Den er hverken 6 mdr eller kørt 6000km. Så forhandlerne skal betale dansk moms. Gør han det og har give 100k euro så taber han penge på bilen.

Håber dog denne bil vil få andre sælgere til at se deres pris er i hegnet.

Kan vidst godt vente lidt yderligere for at få prisen ned :-)
DeaconWP
DeaconWP Oct 20 '14

120281: Jeg forventer den kommer til at køre lidt flere kilometer, inden den bliver indregistreret, for jeg skal da til Fredericia og kigge på den, når jeg kommer hjem fra Helgoland sidst i næste uge.

For en sikkerheds skyld, så er her den adresse jeg kigger på, når jeg ser bilen jeg snakker om.

Og i teksten står Performance +. Men jeg vil sagtens kunne overbevises om, at den ikke er en +'er.

Og hvis den nu først sælges/handles til indregistrering når alder og kilometer er i orden til det, skal der ikke svares hverken det ene eller det andet ekstra moms. Det er jo ikke import dagen, men indregistreringsdagen i DK, der skal regnes med. Det bliver jo hurtigt december….

Og med hensyn til prisen/priserne, tja så ja….

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 20 '14
120281
120281 Oct 21 '14

@DeaconWP:

Prøv at se den er her i Tyskland:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-model-s-performance-deutsches-fzg-sofort-gunzenhausen/196334351.html?lang=de&pageNumber=2&action=eyeCatcher&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Der kan du se det "blot" er en Perfomance udgave. Hvor forhandleren i DK skriver det er en P85+:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/s/310-kw-performance/2291416

Tjek billederne, der kan du se nogen af billederne er de samme.

Jeg var selv rigtig tæt på at hente en i Tyskland med ALT udstyr til 100k euro men blev overhalet af en tysker der gave 102k euro. Den havde kostet en lille million i DK at bygge.

Kommet en alm 85´er på bilbasen i dag men til en pris 40k under det de har givet. Tror de tider er overstået. De fleste der vil give 700k for sådan en brugt bil køber den for ny og tager Dual Motor med :-)

DeaconWP
DeaconWP Oct 21 '14

Rigtigt nok. Det første billede er bare fotoshoppet, for at fjerne den originale reklame på næsen. ;-)

Gad nok vide om bilen er købt og på vej til Danmark, eller den blot er sat til salg for at skabe interesse.

Brugtvognsforhandlere er vist som de plejer at være…..

Den til 100/102 K, som du ikke fik, har du set den til salg siden?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 21 '14
120281
120281 Oct 21 '14

Nej den blev solgt. Har ikke været til salg siden. Den billigste P85+ er den til 98.000 euro på mobile men har kørt ca. 36.000 km.

Er overrasket over priserne ikke er lavere. Hvis man sammenligner med en BMW 5 serie som ca. koster det samme for ny, så taber den lynhurtigt 100-150k. Derfor regnede jeg faktisk med at vi skulle ligge i priser omkring 600k nu og i 500k i 2015 for en alm. S85 med luft, pano og tech.

Det gode er jeg har det økonomiske på plads nu. Jeg er bare ikke klar til at ligge 750k for en bil. Men kan være jeg bliver presset af finansloven ca. medio 2015 hvor jeg så kan ende med at købe en S85D.

Time will tell :-)

DeaconWP
DeaconWP Oct 21 '14

Det der med finansloven. Ved ingen, at rene elbiler har været fritaget for registreringsafgift siden 1980'erne?

Kristian70k
Kristian70k Oct 21 '14

DeaconWP tror heller ikke det kommer til at blive et problem.. DK ville have et forklarinsgproblem over for EU hvis de lige pludselig laver en afgift på den.. når de samtidig siger at den skal falde på ICE.. det ville være op af bakke med sådan en beslutning.. :)

Kristian70k
Kristian70k Oct 21 '14

Lørdag den 18 okt.. Tesla fabrikken er begyndt at bygge din Model S - onsdag den 21 oktober - din model S er nu afsendt fra Fabrikken :) hvor fedt er det lige!! så har den sku bare at skynde sig over vandet så jeg kan få den taget i brug :) jeg er virkelig glad for jeg er så lang.. men der er jo stadig lang tid tilbage.. men fedt det bliver det :)

DeaconWP
DeaconWP Oct 21 '14

Jeg glæder mig på dine vegne.. ;-)

Kristian70k
Kristian70k Oct 21 '14

:) tak

Werge
Werge Oct 21 '14

Kristian70k min S60 gik i produktion den 17. så jeg håbede lige min også var på vej, da jeg så din opdatering. Men desværre ikke, den står stadig til 'I produktion' - men de lover jo også hurtigere levering af P'erne, og det mener jeg din er !

Her mit forløb indtil nu:
30.07.2014 Bestilling gennemført og bekræftet - levering ultimo november
07.08.2014 Skiftet status til 'Begun sourcing parts....' - levering ultimo november
30.08.2014 Skiftet status til 'Er i produktionskøen' - levering december
09.09.2014 Opdateret med VIN nr. - levering ultimo november
17.10.2014 Skiftet status til 'I produktion' - levering december
........

Kristian70k
Kristian70k Oct 22 '14

min gik i gang lørdag.. den var bestilt den 22 august (bekræftet) til levering i november - i produktion i lørdags den 18 oktober - sendt i går den 21 oktober.. håber de har skruet den rigtig sammen :) synes det er gået stærkt lige pludselig :) 

Mark
Mark Oct 23 '14
VIN48xxx. Bestilt midt Maj til levering august. Levering rykket til September Levering rykket til Oktober Levering rykket til November. Min bil skulle være produceret og sendt, man da det lykkedes at få lavet min bil gik det op for dem at den ikke var efter spec. så nu skal de til at lave en ny til mig. :-( Min nuværende levering står til slut November, men det tror jeg simpelthen ikke på at de kan nå. så får nok først bil til December eller Januar. :-(
DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '14

Nej, det var da en trist fejl. Nå de er jo også mennesker, der kan lave fejl.

Men så får du en frisk bil, hvis de først laver den nu.

Så du får ekstra hardware med i posen, hvis det kan være bare en lille trøst.

Øv på dine vegne.

Mark
Mark Oct 23 '14
Det er selvfølgelig rigtig ærgeligt, men som du siger, de er også mennesker. Jeg vælger selvfølgelig at se det fra den lyse side, som du nævner. Nyt/ekstra hardware :-D Det har også givet mig muligheden for sort himmel. Den option var der ikke da jeg bestilte. :-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 23 '14

der vinder du meget Mark :)

Sider: «« « ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... » »»
Dette emne er sticky