Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Dec 6 '14

@Kristian: Det er mest sandsynligt at det er jordingsfejl der gør at kablet ikke virker. Ellers kan du på side 7 i vedhæftede fil se hvad de forskellige diodeblink og farver på UMC kablet betyder.

Kristian70k
Kristian70k Dec 6 '14

ok, tak KajKaj, jeg tjekker det lige herhjemme.. Kaj du snakkede om et elselskab på et tidspunkt.. jeg har selv lige skiftet til OK EL.. hvad har du?

Ap
Ap Dec 6 '14
Fik udleveret igår kl 16.45 næsten fuldt opladet, til Middelfart SC 40 km tilbage, er det ikke lige kort nok på en opladning :) ?. Idag er bilen blevet vist frem til fam i Esbjerg, tror ikke der er ret mange der har set en lækker øse i vestjydernes hovedstad, for der blev da godt nok kastet nogle øjen. Så efter lidt strøm frås en tur til SC Rødekro, videre til lidt jule indkøb i Germany, så stille ( lovligt) kørsel hjem. Men hold da k--t en fed fornemelse at transportere korpus rundt i en Tesla. Så igen en dansker med øre til øre smil. Navnet mit Allan Petersen og som jeg blev fortalt på forum nr plade start AP 84 753 så ok godt ramt med initialer.
kajakaj
kajakaj Dec 6 '14

@Kristian: Jeg er hjemme i morgen, hvis du vil have checket UMC-kablet af på en anden installation eller evt. låne mit hvis dit er defekt. Bor i Langå. tlf. 51861727

Werge
Werge Dec 7 '14
@AP, tillykke med bilen, og fedt du nåede det, og godt du får vist bilen frem.
Kristian70k
Kristian70k Dec 7 '14

pænt af dig kajakaj, men jeg er ikke hjemme hele dagen.. tror jeg får anledning til at tjekke det i morgen.. hvis ikke skriver jeg lige til dig, så vil jeg nemlig rigtig gerne prøve det af ude ved dig! :)

kajakaj
kajakaj Dec 7 '14

@Kristian: Du siger bare til - jeg er hjemme hele ugen. Jeg havde samme problem i marts da vi fik bilen, men har ikke haft problemer med jord-fejl siden.

Marlin
Marlin Dec 7 '14
@kristian. Du må meget gerne give en melding hvis du finder ud af hvad der er galt med dit kabel. Vi har efterhånden fået byttet vores kabel 6 gange. Det virker et par gange og så er det slut. Det sidste vi fik har slet ikke virker.
Hos Tesla siger de at kablet ikke kan tåle direkte vand og da vi ikke har carport har vi pakket kablet ind i masser af plastic.....uden det har hjulpet.
Er ved st være godt træt af at køre til Tesla i Kastrup for at bytte kabel og det tager en del af fornøjelsen ved at køre Tesla.
Dog ingen sure miner hos Tesla......de ved godt der er et problem
Kristian70k
Kristian70k Dec 7 '14

ok.. det skriver jeg hvis jeg finder ud af det :) tror jeg får mulighed for at teste det i morgen på job.. ellers ved Kajakaj så snart det er muligt..

T3S7A
T3S7A Dec 8 '14

Kristian, jeg har også et rødt CEE stik, du kigger bare forbi, så tester vi det lige. 

heinzemann
heinzemann Dec 9 '14

Muligvis dårligt nyt for undertegnede og andre der håber på levering d. 29. december.

Jeg har i dag talt med delivery, og de fortalte at bilen ikke er afskibet endnu. De regner med at de har min bil til levering enten d. 30. december, eller i første del af januar (MyTesla har hele tiden sagt januar).

Det tager 11-12 dage at sejle fra Jacksonville Georgia (hvor bilerne formentlig IKKE bliver sendt til inden afskibning) til Rotterdam:
http://www.searates.com/reference/portdistance/

Er der nogen der kender de to terminaler Tesla benytter i hhv. US og Holland?

Larsen
Larsen Dec 9 '14
@Heinzemann, der skal vist efterhånden et mirakel på niveau med den jomfru fødsel vi også fejrer i december, førend din bil kommer til udlevering i december. En ting kan du dog være sikker på, og det er at Tesla vil gøre alt hvad de kan for at du får den inden nytår. Ellers tæller den nemlig ikke med i omsætningen i 2014, men i stedet som varelager. På den anden side, så bliver det dog en 2015 årgang hvis de ikke når det, og dermed sparer du de 50.000 kr den ellers havde tabt ved at være en 2014 årgang.
Kristian70k
Kristian70k Dec 9 '14

he he Larse, tror du skal lave en auto:blank side i din tesla når du starter den.. i denne mørke tid kan der jo let snige sige lidt depri tilstande ind :) det skulle det klare lys hjælpe i mod.. lige en rettelse til din kommentar, det er ikke en 2014 eller en 2015 model, det er en tesla model S produceret ultimo 2014 dermed har den alle de goodies der gør at den holder prisen :) 

Larsen
Larsen Dec 9 '14
Den er go med dig Kristian. Du må da indrømme, at en bil der endnu ikke er afskibet fra USA, og som skal sejle i 12 dage, derefter samles færdig i Tilburg i Holland, sendes med biltransport til Amager, checkes igen og gøres klar til kunden, alt sammen på tre uger, hvoraf adskillige er ferie og helligdage, det kræver et mindre mirakel. En enkelt jomfru fødsel er det jo blevet til, så alt er trods alt muligt.
SQLCPH
SQLCPH Dec 9 '14
Baronen. Jeg har levering d 20 dec af en grå S60. Jeg håber det er den du har set :-)
Kristian70k
Kristian70k Dec 9 '14

:) helt enig :) det lyder ikke som om det kommer til at ske.. men om det er ultimo eller primo for de nye ejere er jo at sammenligne med år.. :) 

Hejgaard
Hejgaard Dec 10 '14

Jeg har som bekendt levering af TSM 22. december - I går var elektrikerne her og installerede elstik i garagen med enkelt gruppe til den kommende "lille" ny. 

Har i dag været ude og købe nye Römer stole til drengene og sædeunderlag til samme, selvfølgelig i de rigtige farver til at matche TSM. 

Så nu kan den godt komme!   ;)  

krabbe
krabbe Dec 10 '14

var i dag, forbi Tesla, og der skulle komme 3 Lastbiler med i alt 16 biler i dag, parkeringspladserne var i forvejen totalt proppet med Nye biler, så mon ikke der er en del der skal have ny bil her til weekenden :)

krabbe
krabbe Dec 10 '14

var i dag, forbi Tesla, og der skulle komme 3 Lastbiler med i alt 16 biler i dag, parkeringspladserne var i forvejen totalt proppet med Nye biler, så mon ikke der er en del der skal have ny bil her til weekenden :)

Sider: «« « ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... » »»
Dette emne er sticky