Fra en nybagt Tesla-ejers dagbog.....
BIlledet viser tydeligt en forventningsfuld og glad ejer i den længe ventede bil. Tesla laver fin gennemgang af funktioner, service og processer - og Tesla på Kirstinehøj virker som et meget rart sted at komme, trods at det er højsæson lige nu!
Modtagekontrollen overståes - der er lidt dug i baglygterne og en pakning i taget der ikke ser helt godt ud, men det går umiddelbart ind under bagatelgrænsen.
Derefter går turen tilbage på arbejde og de mest presserende ting bliver skyndsomt klaret.
Så afsted hjemad for at vise bilen til familien..... desværre blot for at punktere kort efter med 53 km på triptælleren ! ... ok, bevar roen, det er lyst og det er den store D-dag :-)
Efter næsten 2 timers venten på at Tesla finder en vejservice er humøret dog ved at være kølnet lidt af, men så ankommer SOS vejhjælp ! De har styr på sagerne, og konstaterer meget hurtigt, at dækket ikke er punkteret men at ventilen ikke er skruet fast (?!?!).... det bliver den og hjulet pumpet igen... hvorefter jeg kan begive mig hjem med max 80 km/t og kan nu se frem til at køre bilen til Tesla for at reset'e dæktryksmåling mv og sikre at dette ikke gentager sig :-)
Til nye ejere, er der et lille forslag til at tjekke den detalje en ekstra gang ved modtagekontrollen :-)
TIl alle jer kommende Tesla p85D-ejere .... trods de uforudsete hændelser kan det ikke fjerne smilet fra mine læber !!
Rigtig god fornøjelse !!!
Levering på 20 dage fra bestilling: http://www.wsj.com/...d-model-s-1426013218
Se nu bare at få styr på leveringerne over på denne side af vandet (er noget utålmodig nu ...)
Tillykke IceAge
Flot farve - har valgt den samme. Har i øvrigt lige hentet min efter at den har fået OptiCoat i Odense - det blev den ENDNU flot af og så holder den jo glansen. Kan anbefales.
Min lidelseshistorie er ikke så meget anderledes, bestilte 2 dage efter D lanceringen til levering i April.
Så hed det April på My Tesla, så blev det late April, så blev det May, og såmænd om det ikke blev late May i går. Har VIN 76XXX til 85D, kan se 77XXX uden D bliver produceret på TMC. Så mon ikke vi har en flaskehals et sted i produktionsapparatet.
Bestilte også lige efter lanceringen.. stod først til Late March, så Late April, og idag står der May.. For....
85D Vin 70971
Ja øv det samme her 1. April,2 Late April, 3 Maj og så idag Late maj. :(
Min 85D har VIN 73xxx
Vi burde lave en støttegruppe så vi kan komme igennem det her sammen. Det er sgu traumatisk.
Hej alle Tesla fans.
Jeg er i den lykkelige situation at jeg skal til Houston om 14 dage og tager en lang weekend i San Francisco på vejen hjem. Men samtidig er jeg i den ulykkelige situation at Tesla ikke tager imod kunder / laver rundvisninger i præcis samme periode. Se mail nedenfor. Er der nogen der ved hvorfor deres fabrik er i "scheduled black out" i 14 dage. Som Tim foreslår tager jeg dog forbi alligevel og ser om solen og heldet smiler til mig så jeg kan kikke indenfor.
Mail from Tim.
My name is Tim McCann and I work at our factory in Fremont, CA managing our customer tours. My colleague Anna Ojeniyi asked that I reach out to you to schedule a factory tour.
Anna mentioned that you would like to take a tour around the end of March. Unfortunately, we do not have any tours available between Saturday March 21st and Sunday April 5th. Our teams ability to take customer tours through the factory will be completely shut down, then resuming a normal tour schedule Monday April 6th. I wish we were able to offer you a tour during your visit to the area, but we will not be able to accommodate.
I suggest dropping by the factory, coming to the Fremont Store, when you are in the area. There may be a special circumstance where we can get you into the factory, but I cannot guarantee anything.
Kan det være at de igen reorganiseret på fabrikken ?
De bedste Tesla hilsner
Torben_E
Lige en hjælp fra jer herinde, det VIN nr. hvor finder jeg det på min bil jeg har bestilt, er det det samme som står under Model S i min bestilling, for der står ikke noget VIN?
@Lund, Teslaforum er også et sted hvor vi kan græde sammen. Skal vi over i det mere fysiske, så vil næste byggedag i Køge være en god lejlighed lige til at komme op og hikke/bøvse.....;-)
@Torben_E, det er helt normalt at der foretages div. shut-downs i en produktion, og så gider man ikke have kunder rendene. Du har sikkert ramt præcis sådan et tidspunkt.
@JesperBang, har du kun et R/N nummer under dit navn (lige til venstre under billedet af bilen), så er det kun et bestillingsnummer og dit VIN nr. (stelnr) er endnu ikke blevet tildelt.