Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Jb
Jb Mar 23 '15

@Jesperbang - Jeg har både fået mail og bekræftet tidspunkt på MyTesla ca. 2 uger før, men det hjælper ingenting, hvis bilen ikke står og er klar den lovede dag i butikken og man først får et telefonopkald 3 timer før bilen skal hentes. Det er ikke fordi jeg skal ligge malurt i bæret, men er dog lidt skuffet i dag :-( ... 

Jesperbang
Jesperbang Mar 23 '15
jB føler med dig, og håber du få vendt det dårlige humør meget snart. :) og håber jeg få min i næste mdr.
Klaus_
Klaus_ Mar 23 '15

Jeg har nu prøvet at få kontakt til dem i en uge, sendt mails og efterladt en besked hos dem om at ringe tilbage. Men indtil videre er en bil til 800k åbenbart ikke dyr nok til at man kan vende tilbage med svar på forholdsvis simple spørgsmål, indenfor et par dage. Eller så er det fordi jeg kun har bestilt en S85 og "after-sales pre-delivery"-support er forbeholdt P85D'ere :-)    Har bare ikke lyst til at risikere de først vender tilbage, når det er for sent, at opgradere de par ting jeg gerne ville have med efterfølgende... 

Jb
Jb Mar 23 '15

@Jesperbang - Tak, Jeg har ikke helt mistet humøret, men er dog noget skuffet i dag ...

DeaconWP
DeaconWP Mar 23 '15

Se indlæg # 1755

Lasse
Lasse Mar 23 '15

AxelEmil: Jeg undrede mig over dit forbrug på ved pæn kørsel;

Landevej 90 km/t ca: 200 Wh/km

Motorvej 110 km/t ca:  215 Wh/km

Motorvej 130 km/t ca: 245 Wh/km

Prøv lige at se hvad du ligger på over de sidste 1000 km.? – det er jeg meget spændt på at høre. Hvis man ligger under 245 Wh/km, ser jeg ingen grund til at købe en bil med 700 hk.?

Jeg ligger på 264 Wh/km over de første 783 km. – og jeg har kørt MEGET pænt i forhold til min gamle bil.

Alle tal er med Insane

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 23 '15
Så blev det endelig min tur:-) kl. 18.02 blev hun afleveret på adressen og hvor hun shinede :-) ( billeder følger senere). Fik monteret autostolene trods lidt besvær. Siddevinklen er ikke helt optimal men det går. Min bedre halvdel satte sig så bag rattet og vi kørte en tur på burger King i Fredericia. Det var første gang hun kørte og hun sagde ikke så meget men jeg kunne høre nogle små kluk fra hende indimellem når hun blev fristet til at accellere lidt :-). Hjem igen og så putte ungerne og så gik far i garagen. Efter et kvarters nørderi med diverse indstillinger var det min tur til at køre en tur. Helt i gennem en fantastisk oplevelse. Fløj en tur til Odense og tilbage igen og holder nu og lader på suc i Middelfart. Startede med 550 km/t og er ved slut nede på 350 km/t (85%) lige et spørgsmål. Kunne ikke åbne ladeporten med ladekablet derhjemme. Er det ikke meningen at man kan trykke på knappen på kablet og så åbnes ladeporten eller er der noget jeg har misforstået? Nå ja forresten. Har brugt 269 w/km De første 120 km og der er ikke sparet på hverken fart eller rutsjebaneture :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 23 '15
AxelEmil
AxelEmil Mar 23 '15

Lasse

Jeg ved desværre ikke hvad jeg har brugt i snit de sidste 1000 km for jeg har været så dum at bruge begge triptællerne på de seneste ture. Men jeg har konstateret at når jeg kører på arbejde (45 km motorvjeskørsel hver vej men lidt kø kørsel ind imellem) ligger mit forbrug på mellem 200 og 220 wh/km.

De 700 HK behøver man jo ikke bruge hver dag - men de er gode at have når man holder for rødt sammen med en emsig Porche-kører :-)

AxelEmil
AxelEmil Mar 24 '15

Lasse

Jeg tog fejl - jeg HAR faktisk et tal for de sidste ca 1000 km. Det ligger på 235 Wh/km. Men det tal indeholder et stort antal "Insane- demoer" for venner og familie. Jeg tror jeg fromover vil ligge på mellem 200 og 220 Wh/Km ved alm blandet kørsel og med lidt "lyskurvs-ralley" ind imellem. Det er hvad der også bliver bekræftet i forskellige fora i www.teslamotorsclub.com.  De første P85D'ere som kom på gaden i USA havde et betydeligt højere forbrug, men det var inden den nye software-version hvor vi jo har "torque-sleep" funktion - hvor det kun er den forreste motor der trækker ved jævn kørsel.

Hansen
Hansen Mar 24 '15

Ladeporten kan drille lidt.

Bruger mest key fob 5 sek tryk på bagerste knap.

Med ladekablet kan det hjælpe at sigte på "varmetrådene" i bagruden. En af dem er antenne for ladeporten.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15

Tak det prøver jeg. Her er et par billeder af leveringen i går 

MrCoffee
MrCoffee Mar 24 '15
Hov hov det er da min bil du har snuppet :)
KS
KS Mar 24 '15
@gustavsfar1: Smuk bil! Tillykke med den!
Klaus_
Klaus_ Mar 24 '15
Fin vogn gustavsfar :)

Er det med vilje der ikke er badges på bagklappen?
SQLCPH
SQLCPH Mar 24 '15
Jeg kan ikke se det men ER det en model S du har fået ;-) ingen modelbetegnelse ej heller reklameskilt omkring nummerplade. Fik du Tesla til at fjerne model og undlade nrplade ramme? Overvejer selv at få fjerner model når min skal opticoates i april. Clean look
Bianco
Bianco Mar 24 '15
Tal og bogstaver er sat på m klæbepuder, så de er lige til at hive/vippe af med en stærk negl eller spærret kreditkort ;-)
Torben_E
Torben_E Mar 24 '15

Wooow Gustavsfar1

Mange gange tillykke. Det var en hård fødsel som vi jo har fulgt med i.

Super cool uden model og type. Jeg skal heller ikke have dem på.

Alt det bedste

Torben_E

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15

Nummerpladen har jeg ingen indflydelse haft på, men derimod har det været et meget bevidst ønske at få fjernet modelbetegnelserne både fordi den skal opticoates på fredag, men også for at få et mere rent udtryk.

Lasse
Lasse Mar 24 '15

AxelEmil: Jeg er nu tæt på dig;) i dag kørte jeg 255 km med avg på 232 Wh/km (de sidste 50 Km var nede på avg på 184 Wh/km) - men alle 255 km var TOTAL morfar, med ekstra blød hat og et råddent æg under foden;-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 24 '15

Så blev det D dag her også! Fed vogn, fede sæder, overlegen accelleration og styreevne. Da det er sommerdæk, var der er del hjulspind ved fuldt hug (med knæet fra hagen), men fåååårk hvor liderligt! Nu kan jeg sove trygt om natten, ved tanken om at kun en banebil på prøveplader og med specialtilladelse kan nakke mig fra rødt!

Bilen var i OK stand, der var lige et kvarters polering på Kirstinehøj, før jeg var tilfreds, men en kølerhjelm der lige skal justeres en anelse om en uges tid. Det der med autopiloten skal man godt nok lige vende sig til.

OG de fedeste sæder, sidder som støbt i dem. Eneste malurt,- man kan høre frontmotoren. bilen SKAL lydisoleres!

Tak til min ven Ken for Uber Platin afhentning og godt selskab!

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 24 '15
Sider: «« « ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... » »»
Dette emne er sticky