Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Mar 30 '15

Hvorfor lader du ikke bare Tesla stege i deres eget fedt? Hent den da efter ferien, når du alligevel er kommet hjem. Hvorfor ødelægge ferieturen, bare fordi det passer dem at udlevere bilen? Er det ikke på tide, at de får at vide, at de kan lave aftaler, når bilen er kommet, og at vi så som kunder ikke skal smide alt i hænderne og danse efter deres pibe?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 30 '15
Busimiss
Busimiss Mar 30 '15
Vi har netop skubbet vores udlevering til efter Påske(d. 7.april), da der gik "kuk" i kommunikationen om betalingen i forhold til udleveringen. Tesla DK ville gerne udlevere i dette kvartal, men betalingen kan først ske i morgen. Vi ved, at bilen er ankommet, så nu står den og venter på Kirstinehøj. Opticoat måtte vi også lige bytte med Ken. Vi kunne have fået tilrettelagt en tidligere betalingen, hvis vi havde fået information om udleveringen noget før. Det er ret ærgeligt, at Tesla presser medarbejderne, så kundeinformationen lider under det.
Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 30 '15

Citat fra krabbe @lyngedrengen
Passerede her til aften (ca. 17.30) en lille biltransport lige syd for Århus, med 2 Teslaer.
Den jeg kunne se var en Sort 85D, såååå måske var det din :)

Fik selv her kl. 16.00 en opringning fra min LS at min 85D er på vej til Stockholm fra Holland. Og lander i aften. Bilen er derfor klar til udlevering i morgen aften.

Ville god have haft beskeden i går (da var jeg nok ikke kørt til Aalborg idag :( )
Så i morgen formiddag vender jeg BMW'en (har tanket for forhåbentligt sidste gang) og kører fra Aalborg hjem til Sverige, for at flyve til Stockholm.

Lander kl. 20.00 og så er det Tesla tid. :) direkte syd over, 670 km med et pist stop hjemme i Skurup, et par timers søvn, og så retur til familien i Aalborg :)

Krabbe for pokker - "you just made my day!" :-). Det var gode nyheder - jeg klynger mig til håbet om, at een af dem er min :-)

Hold da op du gør noget for at få fat i din - tak for sangen en tur! Håber alt lykkes for dig - ingen grimme overraskelser til os, tak :-) 

Forummets indlæg er redigeret af Lyngedrengen Mar 30 '15
Klaus_
Klaus_ Mar 30 '15
Nu gik der en dag mere uden så meget som et pip fra Århus afdelingen. Jeg synes det er utroligt skuffende at en bil til trekvart million kræver man skal jagte dem i to for at få "vender tilbage" hver gang, uden der sker noget. Havde de bare brugt 5-10 minutter for et par uger siden, så var en dårlig oplevelse undgået. I stedet tyder det på at jeg skal slås med dem for at få eftermonteret alcantara og ultra hi-fi, når bilen kommer til maj/juni.
krabbe
krabbe Mar 30 '15
@DeaconWP

Jeg er de næste godt 3 uger "alene far" med to drenge og en hund :) min hustru er på besøg ved familien i Thailand.

Drengene og hunden ! Elsker at være på Besøg/ferie hos formor og farfar, i Aalborg og så kunne jeg benytte lejligheden til at få hentet bilen, kan ved et let kig i kalenderen, se at det ville være svært at finde en dag i næste uge at afhente Tesla'en på. Samtidig er min gamle BMW er så godt som solgt.

Så selv om at det bliver nogle meget pressede timer i morgen, er det alligevel den bedste løsning !

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 31 '15
Puha, det er spændende. Her kl 11 skiftede status så til "klargøres til udlevering". 7 timer endnu, men nu ser det da ud til den i hvert fald er landet hos Tesla Århus :-)
Werge
Werge Mar 31 '15

@Lyngedrengen: Glæd dig, husker tydeligt min T-dag. En dag der klart er på top 10 over fede dage i mit liv. Nyd det og kom også ud at køre langt en af dagene. Vi tog en tur op langs den svenske kyst og fik teste SuC mm. Her efter 4 månede kan jeg stadig finde på bare at køre en tur - fordi jeg kan.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 31 '15

@Werge: Uha, det lyder godt - skærper blot "appetitten" til seancen kl 18 :-). Vi har planlagt noget påskeferie, som ganske vist kun går til limfjorden, men glæder mig allerede til turen i Teslaen. Jeg gør hvad jeg kan for at prøve at afdække lademuligheder ude vest på. Jeg kan godt mærke, det lige er en ny verden man skal sætte sig ind i. Der må bare ikke ske det, at vi bliver pressede med strøm - det vil give fruen alt for mange point i kurven i relation til hendes bekymringer omkring elbil :-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 31 '15

Take it easy derude hvis du får den med sommerdæk på - det er en farlig dag til ræs....;-) 

Lyngedrengen
Lyngedrengen Mar 31 '15

Citat fra Hookmaker

Take it easy derude hvis du får den med sommerdæk på - det er en farlig dag til ræs....;-) 

Point taken ;-). Hvem skulle nu have troet, at Danmark skulle belastes med nedfaldne istapper og sne tilsjaskede veje den sidste dag i marts. :-)

Håber den er med sommerdæk og ver. 6.2 :-) 

Jesperbang
Jesperbang Apr 2 '15
så er min påske også redet, den 17-4 kl 15:00 kommer jeg også med i klubben af P85D. Så håber jeg bare mit unpluggedperformence skørtersæt snart lander, og at jeg når at få 22" fælgene hjem. Og vupti, så er det sommer. ;)
Klaus_
Klaus_ Apr 2 '15
"Produktion færdig<br />
Din Model S er nu blevet afsendt fra fabrikken."<br />
<br />
Så behøver jeg vist ikke tjekke status dagligt længere, nu venter mindst 1 måneds transport!

VIN 806xx
Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Apr 2 '15
Renedyhr
Renedyhr Apr 2 '15
Så gik min P85D endelig i produktion. Der kommer snart en perlemorshvid P85+ med ALT udstyr til salg på BilBasen ;-)
Busimiss
Busimiss Apr 7 '15
Endelig - så fik vi udleveret bilen. Det er en fuldstændig fantastisk bil ⚡️
SQLCPH
SQLCPH Apr 7 '15
Sådan. Stort tillykke ;-) skal love for der holde biler klar derude nu. Er det nye biler klar til afhentning?
Busimiss
Busimiss Apr 7 '15
Ja, der er rigtig mange i kø til at blive udleveret.Vores fik nummerpladen på imens vi fik gennemgået bilen.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 7 '15

Tillykke med bilen.  Det var da altid noget at de havde en nummerplade til jer... ;-)

Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '15

Tillykke! -Fed nr. plade I fik der!

Torben_E
Torben_E Apr 7 '15

Stort tillykke. Dejlig at se flere og flere på gaderne.

Iøvrigt... se hvad MyTesla hilste mig med idag (billedet til højre).... juhuuuu

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 7 '15
PerF
PerF Apr 10 '15

Jeg har i noget tid fulgt debatten, som virkelig giver meget input til en kommende ejer som jeg.

En af hovedemnerne i den lange ventetid er jo det konstant tilbagevendende spørgsmål "Hvornår kan jeg forvente min bil !!!"

14/1-15 Confirmed order på en S85 (levering forventes slut april 15)

19/1-15 VIN 73XXX tildelt

19/2-15 Status ændret til "i produktion"

26/2-15 Status ændret til "færdig fabrik"

7/4-15 Levring sat til 21/4 kl 12 på myTesla, samt mail samme dag fra Tesla for at bekræfte 21/4. Der står til info stadig "færdig fabrik" i status meddelelsen

Indtil videre har jeg ikke oplevet noget der tyder på at MyTesla eller Tesla DK kommer med misvisende leveringsinformation, eller flytter på leveringstidpunkter, som flere rapporterer om, men nu skal jeg heller ikke have en af de nye modeller, eller udlevering op mod kvartalsafslutning.

Nu håber jeg jo ikke at de laver en "Gustavsfar" på mig!

/Per

Forummets indlæg er redigeret af PerF Apr 10 '15
Sider: «« « ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... » »»
Dette emne er sticky