Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '15

:-) Nej det håber jeg sørme heller ikke. Det ønsker jeg virkelig ikke sker for nogen andre, men mon ikke at de har lært af det...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 10 '15
Jesperbang
Jesperbang Apr 10 '15
Om en uge kl 12:00 er det min tur til at hente ny bil.... Fedt ;)
3450rbt
3450rbt Apr 12 '15
Er lidt i tvivl om status på My Tesla.
Betyder "Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien."
at den er sat i produktion ?
FLK
FLK Apr 12 '15

@3450rbt: Nej, du kan se frem til indenfor et par uger at se en status der siger at de nu er igang med at bygge den. Hvornår er forventet levering for din bil?

3450rbt
3450rbt Apr 12 '15
@FLK: tak for hurtigt svar :-) forventet levering er slut Juni. Jeg troede bare at jeg var heldig. Bestilte en 85D for en uge siden, fik vin nr for 3 dage siden. Så det virker til at gå hurtigt i forhold til nogle af de andre historier, jeg har læst her i forummet
Klaus_
Klaus_ Apr 12 '15

Jeg fik også hurtigt et VIN nummer, tror det var dagen efter. Derefter følger et dagligt check på MyTesla for at finde ud af hvornår de er i gang med at bygge den :)

FLK
FLK Apr 12 '15

@3450rbt: Min S85 står til levering slut maj. Den begyndte de at bygge 1/4, og en uges tid efter blev status opdateret til at produktion er færdig og den er afsendt fra fabrikken. Synes at have læst herinde tidligere at man skal regne med 6 uger til transport og klargøring, så det passer meget godt.

3450rbt
3450rbt Apr 12 '15
Det er jo forfærdeligt at skulle vente !!!
Det er meget længe siden jeg har glædet mig SÅ meget :-)
@flk: hvilke udstyrspakker valgte du ?
Jesperbang
Jesperbang Apr 12 '15
De sidste 6-7 uger har min status været. " din model s er nu afsendt fra fabrikken" det står stadig, selv om jeg skal hente den på fredag, ;)
lysmanden
lysmanden Apr 12 '15
Jesper. Husk at give sig god til til afhentning og tjek for fejl. Evt tjek her i forum under tjek liste som i bør gennemgå inden afhentning
KS
KS Apr 12 '15

@Jesper: Kan kun anbefale af du tager fat i Lysmanden, køber en 25w LED lampe, og medbringer den til Tesla. Placer lampen ved det ene hjørne af bilen - inspicer lakken. Flyt dernæst til næste hjørne. Gentag processen efter behov.

Tænker på at lave en betalbar service, hvor man kan "hyre" en gammel teslakender - der så kan gennemgå bilen for de kendte fejl. Dårlige lister, dårlige pasninger på plader - især omkring lygterne, linier på frunk, og specielt lakeringen.

FLK
FLK Apr 12 '15

@3450rbt:

Enig - ventetiden er ulidelig!

Jeg valgte glastag, next gen sæder for og bag i lyst læder, sort alcantara-himmel, piano black decor, Tech-pakke, luftundervogn, ultra hi-fi lyd og vinterpakke. I øvrigt er bilen i den nu udgåede mørkeblå farve med standard 19" fælge.

Hvad med dig?

TvBH
TvBH Apr 12 '15
@KenSeitzberg: god idé med at få en TMS kender med til inspektion af ny bil. Det ville jeg gerne benytte mig af/investere i! @FLK: jeg fik også lagt en ordre på en mørkblå 85D, men er lidt ærgelig over at se den er faldet ca 30kkr på 14 dage.
(Ok, jeg har indset at det går galt når man copy/paste regneark fra en iPhone !)
85d bestilt 85d ny model

390hk/ 5,2s 428hk/ 4,6s

basis 630000 671200
4wd 40200 (Inkl)
Blåmetal 8000 8000
Panorama 20100 12100
"19\" cyclone" 20100 20100
Nextgen sæder 20100 20100
Kulfiber 8000 8000
Alcantara 12100 (Inkl)
Luftaffjedring 18100 20100
Interiørpakke 28200 24100
Ultrahifi 20100 20100
Vinterpakke 6000 8000
Bagvendte sæder 20100 24100
Tech - autopilot 34200 20100
Lev 3450 3450
888750 859450
FLK
FLK Apr 12 '15

@TvBH: Ja, det er da lidt surt. Men hvis jeg først havde bestilt idag, så kunne jeg ikke have fået den i mørkeblå, ligesom next gen bagsæder heller ikke er muligt længere. Så jeg fortryder ikke at jeg bestilte den da jeg gjorde og når først vi får bilerne, så glemmer vi nok alt om de (relativt) små prisforskelle.

SQLCPH
SQLCPH Apr 12 '15

@FLK Mørkeblå kan stadig købes (men kun offline). Elon twittede det igår

@TvBH Har du overvejet at afbestille og bestille til den nye pris og bruge den ekstra ventetid en måned på bali for at dyrke yoga ;-)

TvBH
TvBH Apr 12 '15
@SQLCPH: tjah, Hvis den "gamle blå" stadig er en mulighed, så er det da fristende, men nu har jeg allerede confirmet ordren, så jeg er blot gået i vente-mode. Lige for tiden i Marbella :-)
Forummets indlæg er redigeret af TvBH Apr 12 '15
Jesperbang
Jesperbang Apr 12 '15
Lysmanden /Ken. Tak for rådet, har tænkt på hvem jeg skal tage med derind for at checke bilen for fejl. Tilslutter mig det forslag mht. At have en Tesla ejer med til gennemgang.
Hvem af jer friske Tesla ejer herinde, er frisk på at hjælpe mig på fredag kl 12:00. Vil gerne give kr for hjælpen. :)
SQLCPH
SQLCPH Apr 13 '15
Citat fra Jesperbang Lysmanden /Ken. Tak for rådet, har tænkt på hvem jeg skal tage med derind for at checke bilen for fejl. Tilslutter mig det forslag mht. At have en Tesla ejer med til gennemgang.
Hvem af jer friske Tesla ejer herinde, er frisk på at hjælpe mig på fredag kl 12:00. Vil gerne give kr for hjælpen. :)

Jeg ser for mig 20 mand troppe op i Teslaforum.dk jakker og kæmpe banner med samme tekst ;-) Helt sikkert en god ide med flere øjne Jesper. Min udlevering var d. 20 dec. kl 16. Altså mørkt og sparsomt lys i udlv rummet. Det havde regnet så bilen var våd - jeg kunne ikke se noget som helst. Tillid er godt - kontrol er bedre. Jeg ville mægtig gerne skrue tiden tilbage og invitere nogle af gutterne herinde med... Jeg kan desværre ikke så tidligt fredag. Pøj med udleveringen /Søren

PerF
PerF Apr 13 '15
Jeg skal hente på tirsdag den 21/4. I dag er status ændret til "Din Model S forberedes nu til at blive afhentet eller leveret".
Lige før man tør tro på det nu. Glæder sig som et lille barn og kan ikke falde i søvn om aftenen.... Tesla feber?
Jesperbang
Jesperbang Apr 13 '15
PerF. Underligt at din status er længere fremme end min, selv om jeg skal hente før dig.? Kan oplyse at jeg har overført pengene til Tesla, så håber at datoen stadig holder for os begge. :)
Sider: «« « ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 ... » »»
Dette emne er sticky