Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

BPBach
BPBach May 9 '15

Har lige bestilt en perlemorshvid s85d lige før prisstigningen , og fået en leveringstid sidst i juli.

Der er langt til juli.................

mkiaer
mkiaer May 9 '15

Så er det officielt. Min nye familie forøgelse er ved at blive skabt. Om ca. 6 uger (slut juni) vil Køge og omegn få endnu en (P85D) lykkelig ejer. Jeg fik en rigtig god snak med mange af af jer i forbindelse med Køge Tesla træf nogle få uger tilbage og jeg vil snart begynde at bidrage aktivt til dette forum. Har i dag en "næsten - fully loaded" Audi A5 Sportback (inkl. adaptiv fartpilot, B&O sound system m.m.) så vil dele ud af mine erfaringer når jeg endelige har begge "piger" holdende i indkørslen - inden at min nuværende A5 bliver tilbageleveret til leasing selskabet.  Juli måned bliver interessant mht. at sammenligne de to biler. Min P85D (købt - ikke leaset) bliver næsten "fully loaded" og bliver leveret med Obsidian Black Metallic - næsten samme farve som min nuværende A5. Skal nok sørge for at dele ud af erfaringer mht. hvordan disse to biler leverer varen, inden jeg returnerer Audi'en

Bonus info: En af mine bedste venner er autolakere i Køge omegn og en af hans medarbejders sønner arbejder med refresh og coating af biler. Jeg vil forsøge at undersøge og sammenligne med jeres erfaringer og ærligt dele den input jeg modtager. Indtil videre er min plan dog et besøg til Fyn lige efter jeg har modtaget min nye Tesla. Stay tuned :-)

kr
kr May 9 '15
Tillykke..... Checker my Tesla ca. 4 gange om dagen for at se hvornår min går i produktion.... Der er langt til juli....
mkiaer
mkiaer May 9 '15

Jeg ved præcist hvordan du har det. Blev derfor også meget (positiv) overrasket over at min status pludselig var ændret til "Tesla-Fabrikken er i gang med at bygge din Model S".
Troede at jeg ville modtage en e-mail når det skete - men nej ;-)

Oreo100
Oreo100 May 9 '15

Samme her. Kommer også fra en A5 225hk og tjekker mange gange dagligt. Min levering ændrer sig næsten daglidt fra slut Juni til Juli. Bliver nok Juli. Kom nu!!! Har allerede brugt en formue på vaske produkter.

TvBH
TvBH May 11 '15

Jeg har også netop erfaret at min baby (mørkeblå S85D) er gået i produktion og leveringsdato fremrykket til juni.. Svært at holde fokus om andre emner end Tesla med overhængende fare for at mine omgivelser bliver meget træt af at høre om elbilens lyksaligheder inden vi når til sommerferien! Så er det jo dejligt at have et forum herinde hvor jeg snart er et fuldgyldigt medlem ;-) Mærkeligt nok er der ikke kommet VIN nr på endnu, men jeg er overrasket over hvor hurtigt det går. Lagde bestillingen slut marts med bekræftelse 2 april og nu har de så i øjeblikket travlt i Fremont med at samle min 85D. Håber de tjekker robotterne gør deres arbejde ordentligt!

Comeback
Comeback May 11 '15

Tesla sygen er begyndt @TvBH det lyder som 1 måned mindst, Vi har alle været der og føler med dig ..... :)

Oreo100
Oreo100 May 11 '15
Min er omvendt. Har fået vin for uger siden, men bygges ikke endnu. Bekræftet midt marts. Underligt du ikke har fået vin. Sikkert bare en fejl på siden.
TvBH
TvBH May 11 '15

Der har i lang tid stået et 17-tegns idnummer hvoraf 8 er bogstaver (5YJSA7H2......... ingen "P"'er imellem) Ser nu at der i et af konfigurationsdokumenterne henvises til dette nr som mit VINnr. Jeg troede blot VIN nr havde et andet format.

@Comeback: det føles også som om jeg snart skal forbi min læge og tale om Tesla :-D

PerF
PerF May 11 '15

Det er nærmest antiklimaks når bilen så endelig er der. Har haft min i 20 dage nu, og det er fedt...  men gaven er jo pakket ud... Hvad skal jeg nu bruge alt den tid, som jeg brugte på myTesla?

Det kan være man skulle bestille en til, bare for at have noget at se frem til :-)

Forummets indlæg er redigeret af PerF May 11 '15
Comeback
Comeback May 11 '15

Husk at holde barsel efterfølgende, og husk at møde op i mødergruppen :)

de næste møder er 16 maj i vejle, 13 juni på Kirstinehøj

Klaus_
Klaus_ May 11 '15

Er jeg den eneste der har taget fri på selve T-dag, men også den efterfølgende dag, for at kunne cruise rundt til den fjerneste familie og vise elbil frem? :) 

Mixi
Mixi May 11 '15
Det er 100% sikkert jeg også tager fri på T dag
Gustavsfar
Gustavsfar May 12 '15

Nej nej da! Jeg holder skam også bilens første sygedag den 26. Maj hvor den skal til Aarhus og pusles lidt om og have fixet nogle småting :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 12 '15
3450rbt
3450rbt May 13 '15
Hvor længe var jeres Model S om at blive produceret ? Min har haft 'I Produktion' status i 11 dage nu.
Klaus_
Klaus_ May 13 '15

@3450rbt: 4 dage, så vidt jeg husker.

---

Min levering er blevet fremrykket en lille uges tid, så nu er der kun halvanden uges ventetid tilbage :)

3450rbt
3450rbt May 13 '15
@klaus_: 4 dage ..... Det var hurtigt. Gu' ved hvad de laver ved min??
Hvilken model har du bestilt ?
DeaconWP
DeaconWP May 13 '15

3450rbt. Du kan ikke tage noget som helst af det der står på My Tesla for pålydende.

Den side bliver opdateret som vinden blæser. I batches eller et eller andet totalt uforudsigeligt og uden sammenhæng med virkeligheden.

Det eneste du næsten kan stole på, er den aftale du laver om udleverings dag.

3450rbt
3450rbt May 14 '15
DeaconWP: ok, det er bare ærgeligt når det er det eneste man har at bruge ventetiden på. Æv
Klaus_
Klaus_ May 14 '15

Her er lidt statistik om hvad andre har oplevet af tider osv.  "Model S Order & Delivery":
https://docs.google.com/...R5J-z5TPikra8gQ/edit

Sider: «« « ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... » »»
Dette emne er sticky