T minus 28 hours to T day i Aarhus.
@Lund, giv lige nogle blessings til min mørkegrå i Århus, når du henter din. Du kan kende den på ridserne på den sorte nose-cone :-(
Kan se at nogle af jer ved at jeres bil er på vej med skib - hvor har I denne information fra?
@peterks, generelt lyder det til at Tesla ikke længere oplyser hvilket skib den er med. Men jeg guesstimerede hvilket skib min var med, baseret på hvornår den var afsendt fra fabrikken, hvornår forventet udlevering var osv. På marinetraffic.com kan man finde skibe og hvilke ruter de sejler, så jeg fandt en der gik fra New York til Rotterdam så vidt jeg husker. Men det er lidt hult at sidde og heppe på et skib hvor ens bil MÅSKE er med på :)
Så kan jeg se på Skats motorregister at mit stelnummer er blevet registreret og har fået nummerplade. Tiden nærmer sig :)
Under "El-anlæg" står der dog Nej ved det hele, som f.eks. bakkamera, key-less, fartpilot osv... er det bare fordi det er ting de skal bruge for at beregne afgiften, så siden der ingen afgift er på, får den bare "nej" i det hele?
@Stuckmann: Super flot - jeg har selv en perlemorshvid, så jeg har et par spørgsmål :-)
1) Hvor har du fået det lavet og hvad kostede det - evt. send en PM til mig :-)
2) Har du undladt at male hele den nederste del foran? Jeg kan se at midten stadig er sort
Prikken over i'et ville være hvis du fik sort Tesla lekst-logo på din kalibre (som de originale) - man kan enten købe dem på e-bay eller få dem lavet. Jeg fik min kalibre wrappet i rød folie og så skar han også Telsla tekst-logoet ud. Det blev super flot.
Men som sagt - det ser rigtig, rigtig godt ud....
Nåede at bestille en 85D inden prisstigningen. Har stået i produktionskøen en god uge. Nogen med erfaring med hvor længe jeg kan forvente, at den står der? Den står med forventet levering sidst i juli. Ved ikke hvor realistisk det er. Men man har da lov at håbe på, at den kommer inden sommeren er ovre :-)
Damhøj jeg nåede lige at bestille en uges tid før prisstigningen og jeg bekræftede rimelig hurtigt. Den har stået i produktionskø liiige indtil her til morgen, hvor den er gået i produktion.....jubiii!!!!!
Mange herinde siger at man ikke kan regne med at My Tesla er opdateret og derfor kan man ikke regne med en levering før Tesla skriver en dato til dig
Så er jeg endelig med i klubben af kørende Tesla ejere, og man må sige at det er en pænt fed bil, den cruiser godt på motorvejen :) Udlevering i Århus, vi skulle egentlig syd på, men slog en smut omkring Randers for at få frokost på Graceland, sådan en smuttur betyder jo ingenting i sådan en bil!

Den første ridse har jeg også fået lavet, fordi torsken åbenbart har fået cowboybukserne på det vinyl der sidder ved B-stolpen når man skal ind/ud af bilen. Nogen forslag til hvordan man bedst beskytter det område?

@Stuckmann: Super flot - jeg har selv en perlemorshvid, så jeg har et par spørgsmål :-)
1) Hvor har du fået det lavet og hvad kostede det - evt. send en PM til mig :-)
2) Har du undladt at male hele den nederste del foran? Jeg kan se at midten stadig er sort
Prikken over i'et ville være hvis du fik sort Tesla lekst-logo på din kalibre (som de originale) - man kan enten købe dem på e-bay eller få dem lavet. Jeg fik min kalibre wrappet i rød folie og så skar han også Telsla tekst-logoet ud. Det blev super flot.
Men som sagt - det ser rigtig, rigtig godt ud....
Hej JL
1. det heler er malet hos Køge Autolakering Aps.
2. Jeg har fået malet hel underlæben på forkofangeren den er bare malet Mclaren Fireblack.
tesla skriften på kalibraene kan man stadig skimte under lakke har overvejet om d lige skal have en klar sortlak eller et klistermærket