Jeg så også bilen på marken syd for Ålborg. Den havde kørt 150 meter på marken inden farten var rendt af. Det må have været en tung gåtur tilbage over marken. Heldigvis var bilen helt intakt pånær afrevet frontskærm. Tanken går da på om det var autopiloten der havde taget overhånd. Der var stormstyrke agten for tværs på bilen, men næppe sandsynligt at det har spille ind, tænker jeg
Det var da noget af en bredside at komme med, der kan være sket mindst 100 ting som han ikke selv har været forskyldt i...
kunne tænkes det var en undvige manøvre... så i stedet for en familie er udslettet er han kørt af vejen.. synes sjældent jeg ser TMS billister udfordre de fysiske love..
Her på forumet har der fra starten været en god tone, hvor man har hjulpet hinanden i en slags pioner fase. Men jeg synes jeg tiltagende læser indlæg der er bedrevidende og en snært nedladende. Lidt som læserbrevende fra gamle mænd i FDM bladet. Jeg tænker: Lad de gamle unoder i fosil bilernes tid erstattes af en ny el-bils kultur hvor det ikke bare er brændstoffet der er bæredygtigt, men også tonen over for medbilisterne.
Nå, så fik jeg lige en på hatten.
Jeg må vel hellere læse alle de indlæg igen om, hvor stærk man kan komme hen over Fyn, og hvor meget strøm man så har brugt, og at der ikke blev holdt igen på farten.
Men det ændrer ikke på min advarsel om, at hvis man mener man er super god til at køre bil, med høj hastighed, og synes det går endnu bedre nu man har fået en Tesla, hvor man ikke hører farten så meget, bliver lidt overmodig, og glemmer at være fornuftig så er der afregning ved grænserne for fysikkens love.
En P85 ejer har tidligere skrevet, at han trådte hårdt på speederen i et sving, og bilen fortsatte ligeud i det lyskryds han skulle være drejet til venstre i. Og han var glad for, at der ikke var en modkørende, der lige holdt der ovre. Den skred simpelthen over forhjulene, da begge baghjul tog fat.
Jeg tror ikke bilens ejer selv vil skrive her på forum, hvad han gjorde forkert i den situation.
Så der er eksempler nok på det til, at man kan tage en bil 100 meter inde på en mark som en reminder på, at Spidermans onkel har ret:
With great power comes great resposability.
Så ja, jeg hjælper også mine medskribenter ved at forholde mig til bilens placering på en "ikke farvet måde". Jeg minder alle om, at det kan ske for alle, hvis man ikke begrænser sig til forholdene.
Og det er ikke manglende empati der gør, at jeg tør forholde mig til sagen med modsat holdning til de flestes.
@hookmaker : aaaahr - altså 100 meter ude på en mark !!
Bortset fra det, så er jeg enig i at al den trælse moralisering intet godt fører med sig, men :
Kære Teslaister, tænk nu på at vi udgør en gruppe i trafikken som ingen tidligere har set. Ager med omtanke !!
Ingen af os har brug for en EB historie a la : "Vanvids EL-bils" billist ...........