Loading...
dk

Spoiler montering | Tesla Forum

Super70
Super70 Dec 6 '15
Jeg har lagt et par billeder ud under foto,
Med før, under og efter billeder.
Spoileren er købt af Teslafied.dk
Vh johnny
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 6 '15

Hej Johnny.

Tak for billederne. Har du nogle fif til når jeg selv skal i gang med montering af spoiler?

 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 6 '15
Super70
Super70 Dec 6 '15
Du skal gøre følgende.:
Rens området på bagklappen i blandningsforholdet 1 del isopropylalkohol og 5 dele vand.
Læg spoileren på klappen, og centrer den til siderne, og mærk med tape.
Du skal også placere den rigtigt på klappen i den anden retning.
Jeg vil anbefale dig at købe en sort silikone/silikonelim, og læg en tynd stribe langs yderkanterne på spoileren inden du klæber den på klappen, da den gaber lidt i enderne.
Afrens bagefter overskydende silikone med evt. sprit.
Håber at det giver mening, det er ikke svært.
FrederikC
FrederikC Dec 6 '15
Super guide/råd Super70. Skulle den gabe lidt i enderne kan tapen med fordel også udskiftes med en højere type.
Super70
Super70 Dec 6 '15
Ja Frederik, det var også min tanke, efter at jeg havde sat den på, men da var det for sent, og jeg ville ikke begynde og hive den af igen.
Derfor tænkte jeg på en ganske tynd silikonelim langs kanterne.
Det holder jo også godt på spoileren, hvis tapen bliver træt en dag.
Johnny
dRxL
dRxL Dec 28 '15
Har sådan en spoiler nogen praktisk effekt på elforbrug og/eller køreegenskaber? 
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 28 '15

Det korte svar er nej! Det nørdede svar kommer nok lige om lidt... 

KimT
KimT Dec 28 '15

Hvis i giver den silikone så stil noget tungt på spoileren mens den tørrer.

Min gabte lidt i den ene ende efter jeg havde monteret den. Jeg fyldte lidt silikone i en af konens sprøjteposer og fik den skubbet helt ind under og fyldte godt ind så det kunne holde. Så stillede jeg en 3liters dunk på spoileren natten over. Så nu sidder den pænt.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 28 '15

Min gabte også lidt hvorfor jeg lagde et ekstra stykke dobbelklæbende tape under, hvilket så resulterede i at enderne stadig gaber en anelse. Tænker at jeg skal have den afmonteret igen ved lejlighed, og så bruge metoden med at stille noget tung på enderne natten over som Kim beskriver.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 28 '15
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Dec 28 '15

Monteringslim, temperatur, relativ lav fugtighed og noget tungt er jeres ven 

Husk affedtning. Isopropyl alcohol blandet i mindst en 25% blanding. 

Chris
Chris Dec 28 '15
Autoskadestuen er super til at montere hvis man ikke skulle have lyst til selv at kaste sig ud i det
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 28 '15

@Morten.

Brugte Isopropyl alkohol 1:4, og den sidder saftsuseme godt fast. Så en video på nettet at afmontering sker lettest med en kraftig fiskeline eller tilsvarende som køres forsigtigt mellem spoiler og lak og holdes lidt opad for ikke at berøre lakken. Lakken blev da i øvrigt helt utrolig glat og ren efter den opløsning. Vil det evt. kunne bruges til at affedte lakken nederst på sideskankerne som nu føles knap så glatte og lettere nubrede her efter 9 måneder trods opti coat?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 28 '15
KS
KS Dec 28 '15

Da jeg afmonterede min spoiler brugte jeg tandtråd. I den forbindelse testede jeg flere forskellige mærker - med og uden flour :-)

Min erfaring var at den billigste fra Bilka faktisk var den bedste til formålet. Brug tandtråden til at "skære" med - ligesom en bøjlesav. Du skal regne med at tandtråden knækker en del gange, så køb 2 pakker af 4,95 kr. i Bilka. Den uden flour ridsede ihvertfald ikke.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 28 '15

Det er modtaget! Så er det godt at Bilka har fået sig en webshop, da jeg af princip ikke sætter mine ben i den butik efter et par mere eller mindre traumatiske oplevelser med familien for nogle år tilbage...

KimT
KimT Dec 28 '15

@Ken ROFL - skal det bruges tandtråd efter hvert måltid ;-)

@Kristian - har de ikke voksenparkering ude ved fadbamserne i Bilka. Så kan kone+børn klare indkøbene - og køre bilen hjem......

 

Slu
Slu Apr 22 '17
Hvad er det for en type tape i har brugt til at monter spoiler med, Jeg har tænkt på at bruge powerbond fra tesa men er kommet i tvivl.
Slu
Slu Apr 23 '17
Super og mange Tak Kim, jeg går ud fra det er den 20cm der skal bruges,
KimT
KimT Apr 23 '17

Jeg kan godt se der står 10cm/20cm, men nede i teksten står der 10mm og 20mm. Det er 10mm der blev brugt - mener der kun sad 2 striber. Det kan godt holde den, men hvis der er plads til 2 x 20mm er det fint. Den uoriginale vi fik købt dengang gabte lidt i venstre side, så der er det vigtigt at få ekstra klæb

Se evt. billeder her : https://www.aliexpress.com/item-img/Auto-Carbon-Rear-Trunk-Spoiler-Wings-Lip-Car-Styling-for-Tesla-S-Sedan-All-Model-2012/32720334069.html?spm=2114.10010108.1000017.2.KU2OL3#

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 23 '17
Slu
Slu Apr 23 '17
Tak Kim
så er der bestilt 3 ruller tape,