Loading...
dk

Hjul støder på i hjulkasse foran | Tesla Forum

Juul01
Juul01 Dec 6 '15

Jeg har fået min Tesla den 25 november, så jeg er noget ny med denne bil.

Som alle andre nye Tesla ejer er vinterdæk et problem, specielt hvis man gerne vil havde dem fra Tesla. Jeg har fået nogen 20" POLAR GUN fælge via Ovethi i Odense med  Vredestein dæk, de er rigtig flotte men de støder på i hjulkassen, når jeg drejer skrapt under parkering, er det et problem man kender til her i dette forum, og kan det løses ?

Mvh. Ulrik     

DeaconWP
DeaconWP Dec 6 '15

Hej Ulrik. Velkommen i klubben.

Prøv lige at komme med nogle flere data om dine hjul: dækstørrelse, fælgbredde, indpresningsdybden (ET). Så kan vi bedre finde et kvalificeret svar til dig.

Juul01
Juul01 Dec 6 '15

Tak kommer her.

~FÆLG 8.5x20 POLAR GUN ANTRAZIT 5/64.1/120 ET35

~DÆK 245/40R20/99Y VREDESTEIN WINTRAC XTREME, S XL M+S EU:E-E-2-70dB

Håber det kan bruges, er taget direkte fra faktura 

Larsen
Larsen Dec 6 '15
Dine nye dæk er kun 1 mm større i diameter end de originale, så det burde ikke betyde noget som helst. Der er godt nok heller ikke meget plads ud til plast skærmene med original dækkene, men umiddelbar skal du nok se på om dine plast skærme sidder helt rigtigt. Det er jo noget fleksibelt alt sammen.
DeaconWP
DeaconWP Dec 6 '15

Der er ikke nogle af de tal der henviser til en fejl i indkøbet. Så det skulle være næsten som de originale, eneste forskel er Et på 35, hvor originale er 40. Måske er selve hjørnet på dækkets trædeflade lidt højere end på de originale dæk. Således at det, sammen med de 5 mm de sidder længere ude gør, at dækket yderste kant af trædefladen kommer for tæt på inderskærmen, når der drejes.

Kan du standse kareten lige når du oplever lyden, og så gå ud og undersøge hvor der ikke er luft mellem dæk og inderskærmen?

Når ET er lidt mindre, kommer fælgen lidt mere ud, og det vil så måske være på den yderste kant af trædefladen, der går på.

Når du finder du af hvor det er, kan du med en varmepistol blødgøre det sted. Og så forme det lidt, så de ikke går på. Andre har vist oplevet at de støder på ved nogle udluftningsribber.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 6 '15
FrederikC
FrederikC Dec 6 '15
Enig med Deacon, offset på 40 ændre det hele med 5mm hvilket givet er nok til at den rubber. Brug evt denne:http://www.willtheyfit.com/...idth2=8.5&offset2=40
Pelsen
Pelsen Dec 6 '15

Hmm det er præcis de dæk og fælge jeg har tænkt mig at købe. Lidt øv hvis de skraber på.

Super70
Super70 Dec 6 '15
Køb originale teslafælge, så er der ingen problemer, bortset fra leveringstiden selvfølgelig.
God hjul til alle.
Jabba
Jabba Dec 6 '15
Citat fra Super70 Køb originale teslafælge, så er der ingen problemer, bortset fra leveringstiden selvfølgelig.
God hjul til alle.

Det er så ikke helt rigtigt. Der er folk med både originale 21" hjul som 19" hjul, der har oplevet at de skraber på ved fuldt ratudslag når man bakker. 

Super70
Super70 Dec 6 '15
Nå ok, det har jeg ikke oplevet, og jeg har kørt både 19 og 21"
Der er måske forskel på bilerne.
Juul01
Juul01 Dec 6 '15

I er bare super, dette forum virker jo :)

Jeg taler med Ovethi i morgen, så kommer jeg tilbage med deres svar, og et billede af fælgen og dækket.

Se http://www.polarwheels.dk/

Kan i anbefale nogen fælge til disse dæk, og hvis nogen har interesse i disse dæk, har Ovethi en del på lager af dem.  

Når der nu kun kan vælges mellem 19 og 21" under indstillinger, hvad skal jeg så vælge, når disse hjul er 20"

Tak for de super hurtig og præcise svar.