Loading...
dk

Tesla vil ikke starte. Helt død. | Tesla Forum

Tryl
Tryl Dec 7 '15

Jeg fik udleveret min Tesla i Vamdrup i mandags for en uge siden.

Da jeg skulle på arbejde i morges kunne bilen ikke tænde/starte, velvidende at batteri var på 46% aftenen før.

Både den store touchskærm og instrumentskærmen var helt død. dørhåndtag kom heller ikke automatisk ud da jeg nærmede mig bilen. Jeg kunne dog låse den op ved tryk på nøglen.

Jeg fik fat i en engelsktalende servicemedarbejder ved Tesla.

Jeg skulle trykke hårdt på bremsen et par gange så kom der liv i display.

Han guidede mig herefter igennem en genstart af computer, og nu ser det ud til at virke igen.

CPUen blev genstartet ved at trykke på bremsen, samtidig med at holde begge scrollhjul ned på rattet indtil der kommer et stort Tesla logo på touch skærmen.(ca.10 sek.)

Heldigvis havde jeg ingen aftaler i min kalender og kunne tage en hjemmearbejdsdag.

Er der nogen af jer der har oplevet noget tilsvarende?

6100Kreiberg
6100Kreiberg Dec 7 '15

Hej Thomas

Øv da..... hvad sagde Tesla problemet var ?

Forummets indlæg er redigeret af 6100Kreiberg Dec 7 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 7 '15

Tak for info. Det er da nyttig viden såfremt at vi er andre som skulle ske at opleve tilsvarende en dag.

Tryl
Tryl Dec 7 '15

Har efterfølgende talt med Camilla hos Tesla i Århus. Det lyder til at være et kendt problem, svarende til en Ipad, PC eller telefon der fryser, og derefter skal genstartes. Men ville da godt lige høre om der er nogen af jer andre der har oplevet det, og hvor ofte man kan forvente det sker.

Maho
Maho Dec 7 '15
Hej Tryl, øv sikke da en start på dit Tesla eventyr. Nej, det er bestemt ikke normalt, har stort set ikke hørt om fortilfælde (nogle enkelte har oplevet bilens lille batteri dø, hvilket "dræber" bilen ligesom på en alm ICE bil.
Jeg ved dog, at hvis bilen "sover dybt" kan/skal den netop vækkes ved at træde bremsen ned, men det er ganske normalt og vækker den på få sekunder.
Mwn
Mwn Dec 7 '15

Det er aldrig sket for mig overhovedet. Det er vist en temmelig sjælden fejl. Jeg har oplevet at center-skærmen frøs og skulle genstartes men ikke så meget frossen.

Jeg mistænker faktisk at den har været i deep-sleep og bare har taget noget tid om at boote (omend håndtagene burde være kørt ud). Prøv at gå i Energy Management og slå "Energy saving" fra og sæt "always connected" flaget. Så drikker bilen lidt mere strøm når den står stille, til gengæld er den hurtigere at få forbindelse med fra app'en.

Men det lyder som om den sov, og at håndtagene bare i sig selv var gået i mærkelig. Hvor meget batteri var der tilbage efter natten?

Tryl
Tryl Dec 7 '15
Vi fik egentlig også gang i den ved at trykke på bremsen. Tror at vi lavede genstart for en sikkerheds skyld. Batteriststus var 46 %. Inden jeg ringede til Tesla service i Holland havde jeg forsøgt at træde let på bremsen for ar sætte den i Bakgear, men bremsen var meget hårdere end den plejer. Men efter et hård tryk kom den altså igang igen.
MEN, jeg havde da heller ikke hørt om "deep sleep" og hvordan dette problem afhjælpes. Kan ej finde det i Quick guide eller usermanual. Hvis det er almindeligt burde det vare beskrevet.

PS. Har den i always connected, skal jo altid kunne komme i Kontakt med min nye ven.