Loading...
dk

Købes: Vinterdæk med fælge | Tesla Forum

Jakobj
Jakobj Dec 7 '15

Jeg fik hentet min nye store kærlighed i fredags og er ovenud lykkelig. Kong Vinter begynder så småt at melde sin ankomst, og da jeg ikke har særlig meget forstand på dæk typer o.l. vil jeg gerne købe vinterdæk med fælge (eller en venlig person som sender mig et link og skriver "dém der skal du købe, med dé der fælge", for jeg har lidt en frygt for at kaste mig ud i noget, som jeg ikke har forstand på og købe noget forkert eller noget som ikke passer sammen. 

Kan man finde en velholdt fælg i stil med de grå 21" Turbine som sidder på nu - dog i en 19" vil det være rigtig fint. Jeg håber at nogen kan hjælpe!

Thor
Thor Dec 7 '15

Hvis du ikke har mod på, at købe et sæt fælge, et sæt TPMS samt dæk selv, så sælger bl.a Autoskadestuen på Amager en samlet løsning: http://autoskadestuen.squarespace.com/vinterdaek-til-tesla

Men ellers er det faktisk ret simpelt. Jeg synes straks det er værre med størrelsen på fælge, hvor der er nogen flere (fag)udtryk.

Men herinde kan du 100% få hjælp. Prøv også at brug søgefunktionen, for det er blevet diskuteret ret meget på det sidste.

Og tillyke med bilen!! Jeg henter selv vores på Onsdag. :)

RobertJ
RobertJ Dec 9 '15

Der findes kun en tro 21" Turbine kopi. Det er TST Sportline 19" men du skal så også være villig til at spendere 18.000kr på fælge + 1500kr for ventiler og så dæk oveni + ~8000kr.

Mange har f.eks. valgt Brock B32, en udmærket vinterfælg.
kig på http://www.felgenoutlet.de/de_de/4952481eR_Tesla-Model-S-002--ab-2013---/Alufelgen/19_Zoll/Hersteller/_______1

Den liste er kun med Tesla TÜV-godkendte fælge, så går man ikke galt i byen.
Du kan så vælge enten 255/40R19 eller 245/45R19 dæk hos dem, begge tüv godkendte størrelser.

- R

Hookmaker
Hookmaker Dec 9 '15
Lorinser Rs8 felgen!
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 9 '15
NCL
NCL Dec 9 '15
Jeg har et sæt originale 19" med Pirelli vinterdæk til salg, hvis det kunne have interesse? Kun kørt 800-900 km så de er som nye.
120281
120281 Dec 11 '15
@NCL: er dine vinterhjul solgt og hvad skal du have for dem ? Er de med nye sensorer til autopilot ?
Jakobj
Jakobj Dec 12 '15

@ NCL: Send gerne et par billeder af fælgen og en priside? Og som der også bliver spurgt om. Er det med de nye sensorer til autopilot?

NCL
NCL Dec 12 '15

120281; Jakobj: De er lige solgt i går, så ikke aktuelt mere :)

Jakobj
Jakobj Dec 12 '15

Ærgeligt! Tillykke med salget :) Det ender nok med nogen nye fra autoskadesstuen. 

Jakobj
Jakobj Dec 12 '15

@Thor og RobertJ: Og tak for svar! :)

OleJ
OleJ Dec 12 '15

Hej 

Jeg har et et næsten nye 19" med Pirelli vinterdæk på du kan købe

Jakobj
Jakobj Dec 12 '15

@ Liverpool: Ikke tosset. Vil du sende mig en privat besked med kørte KM og priside?