Loading...
dk

carbon hjul eller ludicrus | Tesla Forum

Niels
Niels Dec 8 '15
hvad ville være bedst hvis man skal vælge upgrade ?
carbon wheel eller ludicrus upgrade - prisen er vist næsten den samme.
har lige set disse....
https://esecarbon.com/shop
tidligere har carbon hjul typisk kostet fra 15.000 $ og op, disse laves til 8.000 $ og vejer blot lidt over 5 kg stk.
de laver dem med mål specifikt til tesla model s. dvs. centerring indpresning m.m. passer 100%.
med min regnestok er det ca. 60.000 kr i dk inkl dansk moms, hvilket jeg måske godt kunne blive fristet af.
nogen eksperter som kan udtale sig ?
optimalt er naturligvis begge..

så mangler man bare at skifte de tunge bremse skiver til carbon også, så kan man hurtig fjerne 10 kg fra hver hjørne....hvilket skulle give mærkbare forbedringer i både acc. styring og dæmpning. tvivler på det vil give noget på range da vi jo regenerere kinetisk energi tilbage i batterierne.
JL
JL Dec 8 '15

I min verden - ingen af delene :-) Jeg bryder mig ikke om carbon fælge - de ligner THansen fælge og ludicrus opgraderingen er alt for dyr efter min mening. Jeg kan godt tilslutte mig carbon eller ventilerede skiver - det ville være cool og så et sæt rigtig lækre almindelige fælge :-)

nicom
nicom Dec 8 '15
Jeg har de sidste 5-6måneder luret på disse fælge men har endnu ikke fundet mod og penge til at købe dem endnu. Jeg har googlet frem til at accelerationstiderne 0-100kmt vil blive forbedret med ca 0.1 sek med carbon mod ludicrous der er ca 0.3 sek . omvendt vil køreegenskaber forbedres så en omgang på Nürnberg ring burde gøres bedre på carbon frem for ludicrous. Jeg har spurgt ese carbon om deres fælge kan bruges på p85d og de siger OK. Det der irritere mig ved ese carbon er at jeg endnu ikke har set bruger anmeldelse eller lignende på fælgene ." det virker for godt til at være sandt agtigt" . husk moms og told + fragt ovenpå de 8000 USD så det bliver nok nærmere små 80000 kr . ..... Andet ,man har tidligere kunne få 500 USD i rabat for et sæt via eBay link . ese carbon er muligvis imødekommende for rabat fælleskøb .. Jeg er med på fælleskøb i starten af det nye år.. Hvis der kommer referencer på ese carbon E1 fælgen
Forummets indlæg er redigeret af nicom Dec 8 '15
RobertJ
RobertJ Dec 8 '15

Måske du skulle se på Carbon Revolution CR-9. Det er i smart OZ Superleggera design.
i 2012 kostede de $15000, men prisen kunne være en anden idag. Specielt ved en større bestilling.

Torben_E
Torben_E Dec 8 '15

Meget interessant spørgsmål... hvad skal man vælge...

<Fjernet ad admin>

Mit indlæg er fjernet af administrator så derfor sletter jeg også resten da det er skrevet som var i sammenhæng med det der er blevet fjernet.

Niels jeg sender dig en PM med min anbefaling.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Dec 8 '15