Loading...
dk

Hvid Tesla køge bugt motorvej | Tesla Forum

Super70
Super70 Dec 8 '15
Hvem overhalede mig imorges kl 7 på køge bugt motorvej mod københavn i en hvid Tesla med nr plade der starter med AU - dit nr plade lys blinker som en fjollet juletræskæde. Du kiggede misundeligt efter min, som er rød :)
Stuckmann
Stuckmann Dec 8 '15
Hehe det er mig.... Ved det godt har et sæt nye pærer liggende i bilen skal bare lige have tid til at skifte dem :)
Super70
Super70 Dec 8 '15
Nå ok, det tager kun 5 minutter, jeg synes at din ser noget lav ud, kører du i low
Stuckmann
Stuckmann Dec 8 '15
Ja ved det men med 13 timers arbejdsdage 5-6 dage om ugen giver ikke meget fritid :) den køre i standart. Men den er sænket ved hjælp af stænger i luftundervognen så alle trin er ca. 4 cm lavere end standart ;) :)
Ellert
Ellert Dec 8 '15

Er det din hvide der er afbilledet? Har selv en hvid p85+ med alt indfarvet i hvid.og vil have lavet tonede ruder... samt evt ekstra sænkning. skaber det problemer med ekstra sænkning? og hvad har det kostet. kører selv på 21 tommer grå turbine vinter og 21 tommer sølvturbine sommer, men overvejer 22 tommer vossen eller rohana sommer... Hvad siger tesla til ekstra sænkbing?

Ellert
Ellert Dec 8 '15

Og er det lovligt med toning så meget foran?

Raymond
Raymond Dec 8 '15

De forreste ruder må overhovedet ikke tones, kun hvis det er udført fra fabrik.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Dec 8 '15
Mugge
Mugge Dec 8 '15
@Raymond, det er ikke helt korrekt. Forruder og forreste sideruder må gerne tones, men skal have mindst 70% lysgennemgang
JL
JL Dec 8 '15

@Mugge: Jo, det er :-) Du har ret i at der mindst skal være 70% lysgennemgang (10.003.03), MEN der står følgende i 10.003.04 - pkt. 3:

(3) Forrude og forreste sideruder i motordrevet køretøj må ikke være forsynet med solfilter i form af påsprøjtede eller påklæbede film, der helt eller delvis dækker ruden. Bestemmelsen gælder dog ikke forrude ved det indvendige førerspejl i et område fra rudeåbningens øverste kant og højst 0,10 m ned og i en bredde, der ikke overstiger det indvendige førerspejls bredde med mere end 20 mm i hver side.

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-koeretoejer/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Detailforskrifter/DfK2012.ashx

Forummets indlæg er redigeret af JL Dec 8 '15
Stuckmann
Stuckmann Dec 8 '15
Citat fra Ellert

Er det din hvide der er afbilledet? Har selv en hvid p85+ med alt indfarvet i hvid.og vil have lavet tonede ruder... samt evt ekstra sænkning. skaber det problemer med ekstra sænkning? og hvad har det kostet. kører selv på 21 tommer grå turbine vinter og 21 tommer sølvturbine sommer, men overvejer 22 tommer vossen eller rohana sommer... Hvad siger tesla til ekstra sænkbing?

Nej bilen på billedet er ikke min..... jeg har lidt billeder lagt op her på siden af min.....tror ikke tesla er tilfredse med det :) der er ikke nogle problemer med det synes jeg, men man skal dog lige tænke sig lidt om når man køre rundt og huske at hæve den inden du kommer til bump også videre.... 

mener at stængerne kostede en lille 1000 krone på Ebay. 

man må ikke tone ruderne fra b stolpen og frem men det er jo selvfølgelig op til en selv ;) :P 

min bil: http://teslaforum.dk/ow_userfiles/plugins/photo/photo_805_566748db9bcfe.jpg

Thor
Thor Dec 8 '15

@Stuckmann

Hvordan har du ændret farven på dine bremsekalibre? Jeg så, at du har haft dem hvide også. 
Hvad gav du for det?

Stuckmann
Stuckmann Dec 8 '15
Thor

De er lakkeret hos en autolakere. Der hvor jegstod i lærer så min pris kan du nok ikke bruge til så meget ;) men ville tro at det kan børes for en 3-4000kr.