JLS: Jeg forstår dig godt og så alligevel ikke. Du ved de har et problem og de er mere end overbebyrdet, så hvorfor bare ikke hente bilen og så få nogle vintersutter på og så tænk ikke mere over det.
JIS: Hvis din bil skal optage en parkeringsplads på udleveringsstedet, så er der andre, der får deres bil forsinket. Jeg er stadig enig i at det i og for sig ikke er dit problem, men du kunne godt tænke på andre og jeg synes du gør et meget lille problem til et meget stort problem - kom videre.
I denne vintersaga... er der nogen der har fået pengene tilbage ?
Jeg annullerede min oprindelige ordre på vinterhjul (bestilt marts 2015) da jeg 2 gange i starten af november var forbi Tesla Kristinehøj for at hente dem og de ikke kunne finde dem. Jeg bad om tilbagebetaling d 11 november men har jeg endnu ikke fået pengene trods adskillige rykkere.
For mit vedkommende så har jeg byttet sommerdækkene ud med vinterdæk på mine 21" turbinefælge.
Så bliver sommerdækkene sat på nye fælge i foråret.
Torben_E
Det er da forhåbentlig løgn Torben. Det er jo snart en måned siden du skrev til dem, og bad dem om at overføre de 18.000 tilbage til din konto. Det kan man simpelthen ikke tillade sig uanset hvor travlt man har!
Super70: Hvorfor skulle han dog opgradere til 21" og betale flere penge pga Tesla's fejl?
Det er utroligt så overbærende folk er. I den grad hvor JIS og McP nærmest gøres til skyldnere og kaldes stædige, hvis de ikke føjer Tesla, deres fejl og uprofessionalisme.
Det er snarere Tesla som både er stædige og rigide. De kan jo blot undlade at true med annullering og levere det aftalte. Tingene sejler og det er ingen undskyldning at de har travlt. De kan blot undlade at overlove og underlevere. Jeg forventer ikke mindre af andre leverandører. Hvorfor skulle det være anderledes for Tesla?
Det er ikke unormal praksis at man køber tingene hos andre leverandører, hvis man pludselig ikke kan levere det man har lovet kunden. I dette tilfælde vinterdæk. Så må de enten æde merregningen for at slukke en ildebrand eller søge kompensation hos deres originale dækleverandør som har fejlet med leveringstimingen.
Det virker som om at fornuft og normale forventninger skal smides i skraldespanden, blot fordi bilen hedder Tesla. Det er i mine øjne fuldstændigt ligegyldigt om man taler om Tesla, BMW, Audi et eller et hvilket som helst andet mærke. At Tesla er en organisation under udvikling gør heller ingen forskel. Man betaler en masse penge og bør forvente at de leverer som en hvilken som helst anden udbyder.
Med fare for at gentage mig selv fra nogle af mine tidligere indlæg: Vi er voksne mennesker der køber biler i (over) premium segmentet og bør / skal ikke finde os i denne attitude fra Tesla's side.
Nu går jeg og bliver glad for / håber på at min levering IKKE bliver inden nytår (VIN 1033xx) - jeg har nemlig også tænkt på at nægte modtagelse på sommerdæk, når jeg d. 9/7-2015 har bestilt 19" vinterhjul.
Det er et kæmpe skår i forventnings glæden at man skal bruge mental tid på dette fremfor at glæde sig 100% til verdens fedeste bil.
At lade os kunder rende rundt i byen for at skaffe vinterdæk er jo helt i hegnet - refusion af 18K eller ej.
Er der ikke en juridisk kyndig her i forummet der kan skitsere hvad der er ret og vrang i disse tilfælde?
@PeterC da jeg rykkede for min bestilling af vinterdæk, fik jeg at vide at der er folk der har bestilt i Januar, som ikke har modtaget deres vinterdæk endnu..