Eneste lovmæssige krav der er til ROF dæk er et tpms / rdks system.
Et ROF dæk har samme form og farve som et almindeligt dæk, Ledsager.
Det har bare en stærkere sidevæg der ikke kollapser når det er tømt for luft.
Min dæk pusher frarådede det, da bilen ikke er bygget til det, og det var på trods af, at det dæk jeg så fik, var en del billigere end de rof jeg havde kigget på.
Det er jeg med på RobertJ. Lidt lige som Mack blev jeg frarådet det af det dækcenter, jeg henvendte mig til i Gentofte, men undrede mig over det, da bilen jo har TPMS. Fik at vide at bilen ikke var bygget til det, selvom det giver god mening på netop en Tesla at have ROF dæk. Fik at vide at bilen ville føles hårdere at køre i.
Kører også med Goodyear UltraGrip 8 ROF. Valgte dette da dette er er støjsvag, lav rullemodstand, fælgbeskytter, gode køreegnskaber. Syntes at det var rart at kunne trille videre med et punkteret dæk, hvis det skulle ske i en snestorm. Har kørt 2000 km med dem, og har endnu ikke fortrudt.
Jeg har Goodyear ultra grip 8 (68db) Run Flat, på Rial 19" fælge. Spiller helt fint, og har langt mindre støj end sommerdækkende som bilen kom med.
Jeg synes komforten på de 19" goodyear er bedre. Men har også kun 21" fra Tesla at sammenligne med.
3 dB opfattes ikke (af normale mennesker) som en fordobling af støjniveauet, men dog som en forøgelse.
10 dB opfattes (normalt) som en fordobling af støjniveauet.
Misforståelsen med de 3 dB kommer nok fra at hvis to ens støjkilder placeres sammen vil støjniveauet øges med de nævnte 3 dB, men denne forskel vil dog tydeligt kunne høres.
Fortolker det som en fordobling af lydniveauet når Goodyear ved x dB viser enkel bil og så viser 2 biler når dB øges med 3. Det må så enten være tale om fejl eller vildledning hvis de faktiske forhold er anderledes.
http://www.goodyear.eu/dk_dk/goodyear-quality/eu-tire-label/