@Kseitzberg, okay at der ikke skete mere men alligevel. Det var sgu da dødirriterende! yes nogle små hvide kors på siden lige ved blinkeren - lidt a la WWII markeringer...;-)
@kseitzberg
Ud over at køre over for rødt, kørte cyklisten så ind i dig fordi han overhørte dig, eller ville det også være sket hvis du kørte i en ICE?
P.S. Sjovt, at vi faktisk i dag talte med Hookmaker om dette (da jeg kort svingede forbi jer hos Carsound), at I ofte overrasker folk når I kommer listende. Skal jeg øge opmærksomheden når jeg får min TS næste måned?
@Tue:
Bestemt - man skal være meget mere opmærksom ved kørsel - især ved lav hastighed for folk tror du har glemt motoren!.
Video:
Var forbi DAS Karosseri - som mener at der er skader for i omegnen af 40k.
Lille bule i dør. Dør skal varmes op til 200 grader og bulen kan rettes.
Folie af på: Bagdør, førerdør, forskærm, kofanger, fronthjelm, langs taget i førerside.
Lille opretning af plade ved motorhjelm (et par slag med en hammer)
Maling: Dør, lille spids på nederste stykke af tagbjælke.
Polering
Folie på.
Dæk af/ Ny pulverlakering af fælg / dæk på
Når folien skal sættes på igen, bliver TESLA med orange - ligesom jeg får 2 små orange kors under blinklys og på bagsmækken - en for hver af dem der venligst har kommet i nærkontakt med min bil.
p.t. er skaden stort set ikke synlig - men fixes det skal den!.
@kseitzberg
Fin video til evt. bevisførelsen. Har du altid videoen på? (eller er det kun når du er på cyklistjagt ;-)
@Tue:
Som "Always low" så også "Always on" - ikke fordi jeg har det røde men man ved jo aldrig :-)
Installerede kamere efter jeg havde mit første møde med en blød og ikke kunne bevise at han havde kørt over for rødt! Så det skal ikke ske igen..
Kameraet er et: Blackvue DR550gw HD. Der er kamera i forruden, og kameraet til bagruden har jeg ikke fået trukket kablet til endnu - men må hellere få gjort det her i påsken..
@rskaarup:
Kameraet er sat lige bagved bakspejlet. Strømkablet til kameraet er trukket ind bag indækningen til bakspejlet - ind til boksen i taget (mikrofon og sensorer til alarmen), og over headliner til den højre side af bilen, hvor kablet så er trukket ind under gummi-inddækningslisten omkring døren. Herfra ned til instrumentbordet - ind bagved og ned langs midterkonsollen, til det 12v udtag der er i konsollen. Laver på et tidspunkt ledningsføringen om, så den kommer til at gå til sikringsboksen så kameraet kan få konstant 12v og dermed være tændt hele tiden.
Skal have ført videokabel fra kameraet i forruden over headliner til bagruden, men skal have hele headlineren og hele inddækningen omkring bagruden af, for at føre kablerne skjult. Men det bliver lidt senere, skal lige have min båd rigget til inden jeg leger mere med bilen. Støjdæmpningen bliver til at starte med kun i trunken da der skal varmes på dørene når den skal have rettet cykelbulen ud - og gummiet dermed skal fjernes.
Men har du lyst til at se hvordan det er lavet, så kig forbi. Slå evt på tråden 40303430 og aftal et tidspunkt.
Så fik jeg lige knaldet noget Dynamat i bilen. Jeg synes mit bagagerum var godt polstret til med både måtte materiale, vatering og lyisolerende butyl/sølvpapir. Men den fik et par skiver mere hist og her.
Så hev jeg hele frunken ud og fik en kig på elektronikken. Der blev sat et par strimler hist og her på vanger etc. samt det lysegrønne dæksel der dækker fronten af batteriet. Der er ikke meget hjulkasse der kan ræsonere, de er forholdsvis åbne - og der kan komme en del skidt og sjap ind på delene indenfor (?) Selve frunk kassen fik et par ordentlige skiver og den inderste frunk karet blev fuldisoleret på ydersiden (mod motorrummet). Den lyder overhovedet ikke hul længere. Lad os se om det virker.
@Peter, det dine billeder viser er det der var i min bil før installation (sølvfolie på butyl) Her er et par der viser efter (Dynamat er det sorte med sølvskrift).
Desuden lige et billede af "teknikrummet" under frunk før installation - jeg har lagt Dynamat stykker på de fleste grønne flader inkl. det store hultklingende dæksel over batteriet øverst i billedet. Desuden også et billede af indersiden af hjulkassen for, det er kraftig sort filt og der kan ikke klæbes på det.
LÆG I ØVRIGT mærke til, at hjulkassen er åben (ribberne), - og der er allerede kommet en del sand og skidt ind. Det er da noget klodrian - især med al den elektronik der ligger herinde!!
@Peter, tak for rådet, men han sagde hos Carsound at det var fint hvis der bare blev "patchet" godt. Jeg fornemmer en tydelig effekt allerede. Jeg gider sgu ikke rigtig åbne hele svineriet op igen - blev godt stivnakket af at arbejde i det hulrum...;-)