Loading...
dk

Type2 stik | Tesla Forum

jens2
jens2 Dec 13 '15

Hej Jeg havde lige bestilt et billigt stik fra Aliexprex.com

http:///...ing/32246307106.html

jeg fik det som som en DC udgave, jeg går ud fra at i eropa bruges en 3 faset AC kan man bruge en 5 leder 2,5MM og så lade være med at monterer control pilot og proximity?

eller er man tvunget til at bruge et 8 leder kabel?

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 13 '15

Hvorfor bestille hjem fra Kina og risikere told og moms når Teslas egen Type 2 kabel sikkert er både bedre og billigere?

jens2
jens2 Dec 13 '15

Hej Gus

Jeg køber ofte direkte ved producenten. Her er der tale om en mellen handler stikket er fra Dostar så det burde ikke fejle noget.

.

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 13 '15

Hej Jens

Det er jeg med på men hvor meget måtte du slippe? Tesla tager 1500 kr. for deres. Stod der ikke 220 USD på linket?

jens2
jens2 Dec 13 '15

Hej Gus

Jo-ja men det var firmakontoen, ikke den private konto...som teslas konto ville være,

Toede enlig at teslas stik var dyrer.

Okkels
Okkels Dec 13 '15
Tesla's type 2 kabel er, om ikke superbilligt, så i hvertfald til en fornuftig pris.
1500,- for 7 meter 32 AMP. kabel, har jeg ikke kunnet finde billigere andre steder.
hhs
hhs Dec 13 '15

Jens2, hvorfor en DC udgave ? Type 2 stikket i bilen kan kun modtage DC fra en SUC eller fra en Chademo lader via speciel adapter. Ved al opladning via type 2 kabel er det 1 eller 3 fase AC max 32 A.

RobertJ
RobertJ Dec 14 '15

Det har noget med Type2 specificationen at gøre. Det er jo ikke et Tesla-Use-Only kabel.

Type 2 er en standard der kan bruges til både AC & DC.

Og så er der så Combo stikket.. tsk tsk Det taler vi ikke om

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Dec 14 '15