Det er en saltlage de spreder. Det skulle være mere effektivt og forbruget skulle også være mindre sammenlignet med alm. vejsalt.
edit: en hurtig google : http://www.dagensbyggeri.dk/artikel/12788-fyns-amt-gar-over-til-saltlage
Vi bruger for meget salt i danmark. Det er dog oftest blandet med kaliumklorid og andre ting. Jeg ønsker jord..... grus med en mild natrium blanding. Og intet andet. Salt er kun et problem for undervognen og alle de steder hvor stenslag har ramt bilen. På teslaer er det et lidt større issue end mange andre mærker
Der har været talt om det flere gange her på forum. Aluminium korroderer i stedet for at ruste og der dannes et "beskyttende" lag uden på aluminiumen så vi skulle gerne slippe for en gennem tæring :-)
Korrosionen er porøs og ikke stærk. Så hvis den slides af, kommer der nyt korrosion neden under. Så ja, eksempelvis ved stenslag vil der blive fjernet korrosion, og der vil mangle lidt af bilen.
Korrosionen slides af, da den ikke er stærk.
Men som jeg læser det der står i linket, så falder der ikke så meget materiale af aluminium, som der gør af jern.
Det er efter min mening altid en god ide at holde salt fra vinteren væk fra aluminium. Med et korrosionsbeskyttende lag? Med maling? Med olie? Garage fra november til april?
Men Tesla er jo klar i spyttet, er de ikke?