Loading...
dk

Køb af Tesla | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Dec 18 '14
Så ved skat nok bare ikke hvad de snakker om :-)
Tror desværre du er forkert på den.
Hvis din virksomhed sælger til et andet land, er det jo hellere ikke dig der skal betale told, men køberen. Hvordan reglerne er hvis du sælger noget til Norge, skal jeg være usagt, har ikke haft min interesse, men har undersøgt elbil handel i Norge flere gange, både skat og FDM.
Hookmaker
Hookmaker Dec 18 '14
@DerHansi, det er ikke korrekt. Teslaer solgt i Norge er direkte importeret fra USA, og de kan ikke indføres i EU uden aflæggelse af told. Der er i øvrigt masser af toldregler mellem EU og EFTA lande, for eksempel opkræver Norge ca 40% told på EU smør og vi tager masser af told af norske varer. Der er IKKE fri bevægelighed af varer mellem EU og EFTA.
DerHansi
DerHansi Dec 19 '14

@Hookmaker, det giver mening. Tænkte ikke på at de kom ind, direkte fra USA. Vores "sniges jo på en eller anden smart facon ind, via Holland. Smørret kommer vel under de undtagelser omkring landbrugsvarer, som jeg skrev. Det er rigtigt at oprindelseslandet spiller ind (altså om der er tale om varer der er helt - eller i al væsentlighed - fremstillet i EEA-området). Jeg ved bare at der ikke pålægges toldafgifter på byggevarer, produceret indenfor EEA-området, hverken til - eller fra Norge. Omkring varernes frie bevægelighed i EEA området (altså aftalen mellem EU og EFTA landene - og samtlige nytilkommende medlemsstater)tror jeg du skal læse lidt mere omkring. Man bliver overrasket :-)

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Dec 19 '14
Larsen
Larsen Dec 19 '14
@DerHansi. Jeg har en virksomhed der ofte leverer varer til Norge, og der kommer altid Told på. Det er bare ikke os men den Norske kunde som betaler tolden. Det går via kundens told konto, som vi skal opgive til f.eks. Color Line, når de bliver lavet klar til fortoldning i Hirthals. Norge er et rent uland, når det drejer sig om toldbarrier. Det er lettere at eksportere til Uganda end til Norge, hvor varerne ofte bliver liggende i tolden i flere dage. Også når vi skal til Norge med core service biler, så skal vi møde i god tid, så vi kan få stemplet vores told carnet omfattende alt hvad vi har af reservedele i bilerne, og det samme når vi skal ud igen.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Dec 19 '14
DerHansi
DerHansi Dec 19 '14

@larsen : ja, vi taler jo alle ud fra egne erfaringer. Som jeg sagde,så er der indgået en aftale mellem EFTA & EU kaldet EEA-aftalen. Jeg kan godt se der er undtagelser, som tidligere skrevet står, men varer fremstillet indenfor området - og som ikke er omfattet af undtagelserne (bl. a landbrugs/fiske produkter) er altså IKKE toldbelagt, herunder vores byggevarer. jeg aner ikke hvad det er I flytter mellem DK og Norge, men jeg ville blive nysgerrig hvis jeg var dig, hvis det jeg skriver er en a-.ha oplevelse.

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Dec 19 '14
Sider: « 1 2 3 4 5 6