Loading...
dk

Fartpilot | Tesla Forum

Larsen
Larsen Apr 17 '14
Jeg har oplevet at min fartpilot ind imellem ikke vil regulere på trin 2, dvs. når den skal regulere 5 km på et trin. 1 km justeringen virker derimod altid. Jeg har ikke kunnet konstatere nogen systematik i, når den vil og ikke vil. Er der nogen som har oplevet noget tilsvarende?
kajakaj
kajakaj Apr 17 '14

Jeg bruger kun finjusteringen med +/- 1 km til at afpasse afstanden til forankørende. Den accelererer/decellererer for kraftigt efter min smag og giver for ujævn kørsel, hvis man bruger 5 km funktionen. I stedet finder jeg fartniveauet med speederen, slår fartpiloten fra og sænker farten med speederen til det nye niveau, hvorefter fartpiloten aktiveres på det nye fartniveau. Når farten skal øges gøres det blot med speederen og et vip op med fartpiloten, når jeg har nået den ønskede fart. På denne måde kan jeg accelerere og decellerere i et jævn og behageligt tempo der passer min kørestil. Det kræver lidt forudseenhed og koncentration, men giver en behagelig kørsel for mig og passagererne.

Kiefer
Kiefer Apr 17 '14

Nej, jeg har heller ikke oplevet noget tilsvarende og bruger både 5km/t og 1km/t justeringer konstant når jeg er på motorvej. Dog vil jeg mene at 5km/t skal ses som vejledende, har oplevet at den justerer alt mellem 4 og 7km/t af gangen. 

/Martin

TwoChops
TwoChops Apr 17 '14
Bruger både 1 og 5 km. Har faktisk været forbløffet over, hvor nøjagtigt den justerer med 5 km hver gang og tilmed gør det fint og stille uden ubehagelige acceleration elier deceleration
Niels
Niels Apr 20 '14

både 1 og 5 km trin virker hver gang

Johannelund
Johannelund Aug 10 '16
Hvis man aktiverer fartpilot i en 80 km zone stiller den farten til zonens fart + hvad man må have lagt til via indstilling, kommer man så til en anden hastigszone registrerer dyret godt nok skiltet, men fortsætter med samme hastighed, Tesla burde rette de oplagte fejl, før de giver sig ud i at kunne auto parkere bilen på højkant i garagen og andre unødvendige features
P85DK
P85DK Aug 10 '16

@Johannelund, det er ikke en fejl at den ikke sænker hastigheden. Det er helt bevidst, at det er 100% førens ansvar at der køres med tilladte hastighed, ellers vil de åbne op for en masse søgsmål ved fartbøder etc.

Raymond
Raymond Aug 10 '16

1 + 5 fungerer altid, 5 kører ALTID til nærmeste runde 5 km, d.v.s. 65, 70, 75, 80 o.s.v. uanset hvor du kommer fra.

Og AP begrænser også(sporadisk) når eksempelvis du kører med AP sat til 65 og er i en 50km zone, så vil den ikke lade dig køre mere end Zone + 10km = 60km - der kommer et lille gult skilt forneden med besked.

griffel
griffel Aug 11 '16

Ja, og det gør den også på nogle landeveje. Det kom med den opdatering der ændrede AP's opførsel efter folks kørsel der endte i medierne.

Jeg har dog ikke fundet ud af systemet, hvornår den begrænser til +10 km/t, for veje der stort set ligner hinanden i bredde os beskaffenhed iøvrigt, bliver ikke behandlet ens. Nogle af dem er der begrænsning på, andre ikke.

Men det er nu meget sjovt når den selv sætter farten ned og op i de forskellige zoner :-)