Loading...
dk

Lade bilen i udlandet, andet end SUC? | Tesla Forum

hhs
hhs Jan 24 '16

@gronkjaer. Lader ofte med UMC fra alm. Schuko stik i Sverige uden problemer. Adapter kan du evt. selv lave fra Schuko han til Dansk 3 pol hun eller til rød CEE 16 A hun. Normalt er stikkontakter i Sverige sikret med 10 A, indstil derfor ladestyrke til 8 - 9 A. Har også lavet adapter fra speciel Svensk 3 fase 16 A komfur udtag til rød CEE 16 A. Giver mulighed for op til 11 kW ladning når der ikke laves mad ! 

gronkjaer
gronkjaer Jan 24 '16

Jeps Ken, har set trådene igennem vedr. Norge, og ja det er noget af et Uland med strøm i Norge, men skal heldigvis til Sverige :-)

hhs: takker for info, så skal der laves et par stik...

TorbenS
TorbenS Feb 4 '16
Er der nogen som har prøvet at lade med CHAdeMO adapter i DK eller udlandet ?

Jeg har prøvet med CHAdeMO adapter 3 gange på Clever ladestander. Kun 1 gang kunne den lade.

Den ene gang ladede den i 10 sekunder og slog så fra. Prøvede igen og samme resultat.

Den anden gang stod der i display'et at isoleringen ikke var i orden. Det små-regnede også begge gange men kan man kun lade i tørvejr på Clever ?

Har skrevet til Clever men de svarer ikke.

krabbe
krabbe Feb 4 '16
Hej Torben

Har brugt min CHAdeMO ved Clever et par gange i Dk, og hos Eon samt en anden udbyder i Sverige som har virket uden problem, dog har jeg ved enkelte lejligheder skulle genstarte hvor der ikke lige kunne opnåes forbindelse, men det er altid lykkedes at få strøm på.
fmm1000
fmm1000 Feb 4 '16
Har ladet med Chademo ved Førex i Randers. Fingerede perfekt.
Har lige set Tesla Bjørns nyeste video, hvor hun futter rundt i morens gamle dieselhakker.
Her siger han, at der er Chademoladere i Bodö han ikke kan lade på, da de bliver for varme. Måske samme issue.
fmm1000
fmm1000 Mar 12 '16
Skal til Sverige. Er der nogen, der ved om danske Clever eller EON kort virker hos samme firmaers ladere i Sverige

krabbe
krabbe Mar 12 '16
Clever virker i Sverige. Men til samme overpriser som i DK

Tror også Eon virker, men ikke 100% sikker. Men fik oplyst at mit SVENSKE Eon kun virker i Sverige og ikke i dk. (Desværre )
fmm1000
fmm1000 Mar 24 '16
Hmm.
Nu har jeg brugt en halv time på at søge efter et indlæg jeg tidligere har læst her på forum, hvor et venligt medlem havde postet billeder af, hvordan han havde vendt faserne på fransk schuko. Er der en venlig sjæl, som kan poste linket :-).
PEL
PEL Mar 27 '16
Citat fra TorbenS Er der nogen som har prøvet at lade med CHAdeMO adapter i DK eller udlandet ?Jeg har prøvet med CHAdeMO adapter 3 gange på Clever ladestander. Kun 1 gang kunne den lade.

Jeg har ladet med 
CHAdeMO 4 steder i Nordjylland Clever: Bilka og Føtex Aalborg , EON: Rastepladser Himmerland vest og øst. Alle ok 

Mvh Poul Erik

TorbenS
TorbenS Mar 27 '16
@fmm1000.

Når jeg kigger på nettet ser det ud til at fasens placering kun er vejledende og ikke et krav. 

Så du kan altså komme ud for at fase og nul er byttet og så bliver du nødt til at skille stikket ad og bytte ledningerne.

Måske kunne du lave 2 adapterer med Schukostik hvor fasen og nul sidder modsat. Og så male stikkene så du klart kan se forskel. 

fmm1000
fmm1000 Mar 27 '16
Arr. Det var en god ide :-).
TorbenJ
TorbenJ Mar 28 '16
@fmm1000, et alternativ er er lave en lille stump (50cm) Type K han <-> Type K hun, hvor nul og fase er byttet og jord før igennem. Alle de adapter-kabler jeg har lavet ender jo alligevel i Type K hun for tilslutning til Tesla-kablet (230V). Så kan du altid bare prøve med/uden den lille ekstra stump for at vende fase/nul ;-)
fmm1000
fmm1000 Mar 28 '16
Tak for tippet.
Nu fandt jeg endeligt det føromtalte billede. Det var åbenbart fra TMC.
Det bør vel også virke oder was.

https://teslamotorsclub.com/...ko-220-v-13-a.24583/
Sider: « 1 2