Jeg pakkede børnene og satte min Tesla til 100 % opladning dagen før. Det gav 446 km ved average visning (baseret på mit gennemsnitlige forbrug) og skulle lige kunne klare en tur uden opladning fra Nærum til Berlin (448). Jeg havde valgt Gedser-Rostock. Jeg har også undersøgt om det var muligt at lade på færgen og alt efter hvem jeg spurgte, så fik jeg et forskelligt svar. Men det viste sig at Scanlines ikke længere lader Tesla ejere lade på færgerne, da de er bange for at bilen bryder i brand. Både på udtur og hjemtur blev jeg afvist.
Jeg valgte at lave et stop først ved SuC i Nørre Alslev, hvilket var heldig, for med 110-130 km/t fra København og ned til Lolland havde jeg dårligt energi til at komme til den næste SuC i Herzsprung (110 km) fra Berlin, specielt fordi jeg glemte at tage højde for færgetrækket på alm. landeveje fra Nørre Alslev og ned til Gedser, hvilket pressede mig på tid og fik mig til at lave en hel del friske overhalninger. Da jeg kom til Herzsprung SuC havde jeg 4% tilbage på batteriet. Det passede dog fint med at lade 1 time og spise aftensmad samtidigt. Derefter havde jeg 327 km, hvilket var rigeligt til Berlin med 140 km/t og efter et par dage også at køre tilbage til Herzsprung igen (Nu 7% tilbage på batteriet). Denne gang holdt vi 1/2 times frokost og fortsatte derefter med 140 km/t tilbage til Rostock. Bilen var en enkelt gang oppe på 227 km/t, men den ligger rigtig godt omkring d. 140 km/t med selvstyrer og autopilot slået til. Der blev igen tanket i Nørre Alslev for 15 min. (mere for at strække ben) og derefter gik det fint hjem til Nærum.
Erfaringen er, at så længe at din rækkevidde i bilens display er større end afstanden på kortet, så kan det lade sig gøre. Alternativt skal man ind og tanke (og husk at sætte tid af til færgetræk).