Loading...
dk

Lader kun med 75-85A ved supercharger? | Tesla Forum

jonasboege
jonasboege Jan 11 '16

Citat fra Comeback

Hvis jeg køre 50 km landevej pænt når mit batteri aldrig at blive varmt nok til at regent ikke er begrænset, det betyder at når jeg kommer til SuC lader den med max 30kW indtil batteriet er varmet op der går normalt 5 min. så får jeg 100kW. dette er ikke en fejl men en sikkerhed for at batteriet ikke skal tage skade.

Sparker jeg til den og laver et par accelerationer inden SuC når den at varme batteriet op, og jeg lader med 107kW med det samme.

Kan det så svare sig rent tidsmæssigt at køre rigtig råddent de sidste 20 km til Super Charger, hvis batteriet er koldt og man altså har nok strøm til rådden kørsel? 

perhansen
perhansen Jan 12 '16

En anden faktor, som ikke er nævnt her, er også at supercharger ladere var kolde.  Jeg var den første om morgenen og de SC stationer, som ikke benyttes så ofte har så dette problem siger Tesla. medarbejder

Raymond
Raymond Jan 12 '16

perhansen: Det er noget værre sludder, en supercharger kan ikke være kold.

T3S7A
T3S7A Jan 12 '16

perhansen, det passer ikke. For 1.5år siden, da der ikke var mange Tesla'er lade jeg en nat kl 3.00 ( næppe nogen der har brugt den der i noget tid ) med fuld skrald i minus 15 grader. 

perhansen
perhansen Jan 12 '16

ok, det var altså som så meget andet fra Tesla man ikke kunne stole på. skuffende

Comeback
Comeback Jan 12 '16

@jonasboege det er et index som flere af os startede at benytte efter erfaring på langture, og det rammer meget godt. det er ikke et officielt værdi fra Tesla, men prøv det det virker.

Comeback
Comeback Jan 12 '16

@jonasboege man behøver ikke at køre rådden :) for det må heller ikke blive for varmt :)

Drift temperaturen mener jeg ligger mellem 20 og 27 grader.

Sider: « 1 2 3