Loading...
dk

Frigøre ladekabel fra ladeboks efter ladning | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Dec 15 '15

En Tesla newbie spørger: hvordan frigør man et ikke-Tesla ladekabel fra bilen?

Har fået fin ladeboks med type 2 stik (wallb-e eco2). Har også købt den smarte lille ladeport-åbner-sender (fra Stegen.com).

Men når jeg kommer om morgenen (med Tesla nøglen i lomme), skal jeg først ind i bilen, trykke mig frem til "Unlock charge cable" på skærmen, gå ud af vognen, tage stikket ud og sætte det på plads, sætte mig ind igen, og så er jeg klar til at køre.

Alternativ skal jeg stå med hænderne fulde af tasker, termokrus mm, finde Tesla nøglen, der ligger godt i lommen, og derefter holde knappen på bagsmækken nede i 3 sekunder, så frigøres ladekablet. Den lille sender fra Stegen kan kun åbne en lukket ladeport, ikke frigøre et ladekabel, der allerede er sat i ladestikket.

Jeg må have overset noget. Kan ladeboksen ikke programmeres til at fortælle vognen at den skal frigøre låseningen af kablet, når den er færdig? Hvorfor kan jeg ikke bare trække stikket ud når jeg har nøglen i lommen?

Hvad gør I andre med fastmonterede type2 ladebokse?

Mixi
Mixi Dec 15 '15

Hej MichaelS

du trykker 4 gange på keyfob taget så "slipper" den 

DeaconWP
DeaconWP Dec 15 '15

Du har overset, at du kan trykke på bagsmæk nøglen, så bagsmækken springer op, og du så kan komme af med dine pakkenelliker.

Derefter må det være nemt at trykke på bagsmæk knappen de gange du skal, for at få den til at slippe kablet.

Hvis du har hænderne fulde af de ting du nævner, og ikke kan håndtere nøglen af den grund, hvordan vil du så håndtere at trække kablet ud?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 15 '15
The_Stig
The_Stig Dec 15 '15
Citat fra DeaconWP

Du har overset, at du kan trykke på bagsmæk nøglen, så bagsmækken springer op, og du så kan komme af med dine pakkenelliker.

Derefter må det være nemt at trykke på bagsmæk knappen de gange du skal, for at få den til at slippe kablet.

Hvis du har hænderne fulde af de ting du nævner, og ikke kan håndtere nøglen af den grund, hvordan vil du så håndtere at trække kablet ud?

Kanon sondring! - Deacon LoL
MichaelS
MichaelS Dec 15 '15

Tak for input. Har nu prøvet lidt af ovenstående. Dobbeltklik på nøgle-taget frigør kablet. Så må jeg jo bare have nøglen op af lommen. Desværre kan dobbelt-klik på Segen senderen ikke det samme. Den kommer ellers til at sidde med dobbeltklæbende tape på ladeboksen. Det kunne have været smart.

MichaelS
MichaelS Dec 15 '15
sjensen
sjensen Dec 15 '15

Måske findes der et program der kan bringes til at sende bilen en kommando om at frigøre kablet hver morgen på et bestemt tidspunkt. Det kan i hvert fald forholdsvis nemt lade sig gøre.