Loading...
dk

Mere lys i trunk/frunk og andre steder - 5 min. og fra 300 DKK | Tesla Forum

Houmark
Houmark Dec 17 '15

Jeg tror der kunne være basis for noget "sam-køb" for at spare udgifter til toldpapirer, som jeg mener koster 150-200kr per forsendelse.

DeaconWP
DeaconWP Dec 17 '15

Jeg er i gang med at få 100 sæt hjem.

Maho
Maho Dec 17 '15

JA DAAAAAK..... Giv lyd når vi kan bestille hos dig :-)

PEB
PEB Dec 17 '15

Hvis jeg kan låne en lampe fra Ocean vil jeg prøve at lave reverse engineering.

Jeg har alt loddeudstyr til at modificere de originale lamper med nye LED.

DeaconWP
DeaconWP Dec 17 '15

Jeg har fortalt ocean, at min plan er at adskille de gamle fra Jeres Teslaer, og så putte nye dioder i dem, og så have et antal mere, bygget på genbrug.

Han fortæller, at de er svære at adskille i det sorte og det klare plast.

Jeg vil spørge på data på de i hans brugte dioder, og hvis han udleverer dem, kan der senere loddes nye dioder i, i lange baner.

uffe55
uffe55 Dec 17 '15

Er jeg den eneste der kun har lys i bagsmækken og ingen i trunken for så har Tesla da glemt at montere dem i min bil !?

P85DK
P85DK Dec 17 '15

@Uffe55 - jeg har heller ikke, men du kan se at der er lavet hul til det, du skal bare trykke den lille plade ind. Det skriver de også på deres website at det ikke er alle der har lys alle steder nu, men at der er ledninger bag, så man kan sætte ind.

F.eks. har jeg heller ikke under dørpanelerne, men kun i dørhåndtagene, men der er gjort klar til dem.

@PEB - det mindste du kan gøre hvis du vil kopiere nogle, det er da at købe mindst ét sæt fra dem :-) Sølle 300 kr.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 17 '15
JL
JL Dec 17 '15
Bare kald mig sær, men vi kører rundt i biler til 600.000+ og en mand har brugt 1 år på at udvikle et fantastisk produkt. Det første i spørger om/prøver på er at kopiere det for at spare 300 DKK. Det forstår jeg simpelthen ikke - det er sgu lidt sølle IMHO.
JL
JL Dec 17 '15
@TeslaFreak: Indtil videre har jeg kun skiftet 3 (2 i trunk og 1 i frunk). Jeg har købt 8 i alt. Jeg har brugt et pry-tool indkøbt på eBay, som der også bliver nævnt. Det duede dog ikke i frunken - der måtte jeg bruge en lille skruetrækker for at få den løs.
KimT
KimT Dec 17 '15

Dem der sidder ved benene er det ikke lykkedes mig at få ud - jeg tror næsten det er lettere at pille det plastic ud som de sidder i !

Lars72
Lars72 Dec 17 '15
JL - tak for link.
Har lige bestilt en 4-stk pakke til under USD 40 med levering
griffel
griffel Dec 17 '15
Er der nogen der ved hvordan man får LED'en nede bag pedalerne ud? Jeg har prøvet med vold og magt med en lille skruetrækker, men den sitter fast! Jeg vil gerne have fat i ledningen bagved for at stjæle lidt strøm til en LED-bane under midterskærmen til lys nedad dér.

Var der forresten ikke en der havde lavet (?) et Y-stik til en ekstra LED, så man ikke skal klippe i ledningen? Nogen der har et link...?

/Jakob :-)
KimT
KimT Dec 17 '15

Vinse (som også har lavet lys-guiden) skrev : "ja de sidder rigtig godt fast. Der er et hak i siden hvor en skruetrækker kan komme ind, men du kommer til at skulle tage godt ved den. Jeg vil anbefale at du bruger skruetrækkeren til at hæve den lidt men derefter stikker noget plastik eller træ ind til at vippe den hele vejen. Jeg brugte et plastik cykel-dækjern og det fungere godt"

Men som skrevet er det heller ikke lykkedes mig at få dem løs endnu-

runeh
runeh Dec 17 '15

Ved et hurtigt kig i dag synes jeg heller ikke jeg havde lys i siden af trunk, kun i smækken. Så skal jeg da bare endnu hurtigere have lys i. Klart det er så dårligt belyst så. 

KimT
KimT Dec 19 '15

Så fik jeg skiftet lys ved pedalerne til en kratigere LED. Som skrevet sidder de rigtig godt fast, men fandt ud af at de popper ud hvis man bruger "løftestangsprincippet" vha rn tynd pind/skruetrækker man ligger under når man prøver at poppe dem ud. Så nu har jeg kraftiger lys ved benene. Det er dem her jeg har brugt : http://www.ebay.de/itm/271883244903

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 19 '15
KimT
KimT Dec 19 '15

ja da - de blev klæbet over hullet hvor pæren sad i forvenden. Pga. placeringen har jeg "fravalgt" nogle vand/stænktætte

De bliver vel roteret rigtigt når man klikker på dem.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 19 '15
ErikBH
ErikBH Dec 19 '15
Citat fra KimT

Så fik jeg skiftet lys ved pedalerne til en kratigere LED.

jeg er nysgerrig; hvad manglede du af lys ved fødderne i forhold til det der var der - hvad oplever du at have fået ud af øvelsen?

Jeg har lige været ude og kigge og jeg synes der er rigtig fint lys ved alle 4 fodbrønde og under dørene?

(Eneste anke jeg har på lys er i frunk og trunk - der er de meget svage)

vh, Erik

KimT
KimT Dec 19 '15

Hele øvelsen startede fordi jeg ikke har premium interiør pakke og derfor ikke lys i bagerum (kun klap), og ikke under bagdøre og under sæderne. Men det er der nu, og samtidig er der kommet bedre lys ved fødderne nu. Jeg har rodet efter en telefon en mørk aften som jeg ikke kunne finde......

DeaconWP
DeaconWP Dec 19 '15

Nu er der betalt for 100 sæt, og de er sikkert fremme i januar, hvis ikke efter jul.

Bentzilmer
Bentzilmer Dec 19 '15
@Deacon: Kan vi så bestille lys-sæt ved dig? ☺️
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »