Loading...
dk

Tracktion | Tesla Forum

MrCoffee
MrCoffee Dec 16 '15
Jeg fortalte tidligere om at vores P85 begyndte at overrumple os, ved at slå med halen, uden vi kørte vildt. Tracktion er altid slået til, nu fortæller konen at hun snart ikke tør køre i den, da hun jævnligt oplever at den spinner. Har aldrig været et problem det sidste år tid - nogen der oplever noget lignende ? Peter
Klaus_
Klaus_ Dec 16 '15

Har hun en tung højrefod eller er der bare virkelig dårlige dæk på den? :)

Jeg har godt nok kun en S85, men selv ud af en rundkørsel (inden bilen er rettet op), på våd vej, og jeg accelerer med en hastighed som efterlader de andre et stykke bagved, er der ingen slinger i valsen, den er suget fast til asfalten... speederen skal nærmest trampes i bund før den begynder at slingre, og det gør hun vel ikke?

tintin
tintin Dec 16 '15

På tør vej er vinterdæk virkelig dårlige til at stå fast. Jeg har kun problemet med vinterdæk og der skal ikke meget tryk på speederen før den spinner

MrCoffee
MrCoffee Dec 16 '15
Kørte med samme vinterdæk sidste år, ingen problemer, må prøve at tage en snak med Tesla.
Jabba
Jabba Dec 19 '15

Jeg ville undersøge 2 ting:

1) Sporing. Hvis hjulene har skæv kontakt med vejen, kan det påvirke en bils greb rigtig meget.

2) Har I kontrolleret mønster og hårdhed på vinterdækkene? Min tidligere ICE bil stod dårligt fast i koldt og vådt/fugtigt føre på nogle vinterdæk der ellers havde tilstrækkeligt med mønster tilbage (ca. 5mm). Det viste sig at gummiet var blevet alt for hårdt med tiden. Udgår ikke fra at dette er tilfældet med en så ny bil som en TMS, så jeg gætter på sporing eller i værste fald fejl i traction control.

MrCoffee
MrCoffee Dec 19 '15

Hejsa

Nogle gode pointer Jabba, men dækkene ser fine ud og trykket ok. De er kun et år gamle.Prøvede i dag at provokere den uden "held" kan selvfølgelig godt få den sidelæns, men så skal jeg virkelig smække til. Så det virker som noget der pludseligt kan opstå....