jeg finder dem da ganske anvendelige. det danske vejr har sjældent sne og is på veje.
køre selv på eagle dæk og den anden dag da der var sort is over alt havde bilen ingen problemer....det havde jeg selv med at gå, det var ekstremt glat og selv når man gik forsigtigt gled man rundt som på en skøjte bane. teslenen accelererede, bremsede og styrede som den plejer - ganske stabil.
til dem som siger de er uduelige/ ikke egnede, har i selv førstehånds erfaring eller er det baseret på "test data"? hvor længe kørte i på dem, og under hvilke forhold?
teslaen vejer næsten 2.5 ton og lægger et HELT andet tryk på dæk/vej end andre biler, dertil 4 hjulstræk , motor bremse m.m. test fra andre biler kan ikke bruges til ret meget, selv en anden hjulstørelse, alder m.m. giver andre resultater ( iflg fdm)
endelig kan man jo sige at i forår/efterår er det vel de bedste dæk man kan få, da der er tale om "vinterdæk" med sommer enskaber. dvs. 6 ud af 12 mdr er de gode. de 3 sommer md bør man have sommerdæk og de 3 vinter mdr. vinterdæk.
eneste beklagelse jeg har over dem er de larmer lidt mere end rigtige sommerdæk, men det er vel forventelig.