Du har holdt der 25min efter hvad du har fået på, og hvad km/t viser.
Brug % visning, hvis km/t ( km i timen ) er for svær at forstå.
102kW er jo det du lige får i nuet. km/t er jo over en tidsramme på 60 min. Du vil jo ikke lade med 102kW I alle 60min.
Jeg synes km/t er super, man kan rigtig regne med det, men det kræver jo man lige forstår det. ;-)
For at skære det lidt ud i pap ( med ca tal )
0-20 min deler du lader og får ikke meget. Ca. 40kW hastighed. km/t visning vil måske der være 200
20-25min er du alene og hastigheden stiger til 100kW. - hvilket ville svare til 500 km/t ( hvis du kunne lade med 100kW i en hel time ), men du har jo ladet 40 kW de første 20min. Derfor viser km/t det den nu viser, som også vil stige så længe din kW ladehastighed er højere end gennemsnittet. I takt med du får mere % på batteriet, falder ladehastigheden, når du så kommer ned på en ladehastighed som er under dit gennemsnit ladehastighed, så vil km/t begynde at falde.
Også set anderledes. Når du kommer helt tom og alene til en stander, så skriver den du lader med 700km/t ( du bruger jo rated range ). Så hvis man skulle følge din beregninger, så burde du jo kunne lade bilen helt fuld ( 100% ) på ca 45 min. Du kan jo ikke have 700km på din tank?. men det tager jo langt tid mere. Så hvis du lader en helt time (60min) så du ca fået 90% på, eller 350-360km/t ( typical - brug nu det i stedet for ). Ergo, så er din lade hastig km/t jo også 350-360km/t - selvom den startede med at vise 550km/t da du var tom.