Loading...
dk

Køb af 21" Grå/sorte fælge med dæk til hvid Tesla | Tesla Forum

jasspinner
jasspinner Dec 18 '15
Hej.

Da jeg forhåbenligt skal hente min nye Tesla i hvid inden nytår.
Havde jeg tænkt at købe vinterdæk til udskiftning af helårs dæk som er på bilen når den bliver leveret med 19" fælge.
Ligeledes ville jeg købe 21" fælge i grafit grå/ mat sote med dæk, så man havde dette når vinterdækkene skulle af igen.
Hvor køber man disse, da jeg læse mange steder at fælgen med TMS skal være originale for at kunne vises i display med lufttryk og så Tesla logo på fælgen.
Hvor køber I andre og hvad koster det?
RobertJ
RobertJ Dec 18 '15

Hej og tillykke med den nye vogn.
Se under køb og salg her på forum. Der er flere 21" Fælge til salg, den er jo lidt pebret hos tesla selv.

Det kan kun anbefales at man køber TPMS systemet, vi taler her om ventilerne med indbygget trykmåler, hos Tesla selv. De uoriginale kan bøvle noget.

Køber du en lettere brugt 21" Turbine fælg i mørkegrå, får du ofte Tesla logoet med. Og sikkert også de grå møtrik afdækninger hvis du spørger. Ellers er det igen køb hos service centret.
Vær opmærksom på at køber du brugte fælge skal fælgene være med TPMS sensor til autopilot. Altså nyere TPMS ventiler end årg. Nov. 14. Dem med produktionsdato før kan ikke registreres i din bil.

Personligt køber jeg enten Motec Tornado eller Ace Convex / Mesh til den kommende sommer.
Der findes en del ok lækre fælge man kan købe til samme pris som tesla's.

- R

jasspinner
jasspinner Dec 19 '15
Hej Robert,

Tak for dit svar så blev jeg lidt klogere på dæk og TPMS system.
Jeg kan se at hvis jeg søger på den første fælge ( Motec) så kommer den frem på tysk side.
Skal man købe fælgen/ dæk i Tyskland og få dem hjem og købe TPMS ventiler hos Tesla?
Har du evt. Link på andre?

Mvh.
J
RobertJ
RobertJ Dec 19 '15

Det er min tilgang til det.
Hvis muligt får jeg det leveret til min lokale dækmand. Han monterer og afbalancere.

Det fungere fint for mig.
Vær lige opmærksom på Motec kun er godkendt til tesla i 20" og 21".
19" Motec tornado fælgen har for lille load rating, desværre.

Kig evt nærmere på  Reifen.com.
Linket viser ca. 50 fælge der er godkendte til tesla.