Loading...
dk

Always connected | Tesla Forum

move
move Dec 18 '15
Min Tesla app foreslår, at jeg skifter indstilling til always Connected. Nogen der ved hvordan man gør?
jhyldgaard
jhyldgaard Dec 18 '15
Settings/Display/Power Management
move
move Dec 18 '15
Tak jhyldgaard!

Koster det meget strøm? Er et noget I har sat hak ved?
jhyldgaard
jhyldgaard Dec 18 '15
Jeg har slået det til, for ellers kunne jeg ikke få kontakt til bilen fra min iPhone, når der er gået lidt tid. Tror det er meget begrænset hvor meget strøm det bruger.
Klaus_
Klaus_ Dec 18 '15

Jeg har sat det til. Blev træt af ikke at kunne forbinde når det var sent/tidligt. Det er sjældent det sker, men når det sker er det jo som regel fordi man gerne vil varme bilen op inden man skal hjem, og så er det lidt træls den allerede er gået i seng e.l. :-)  Jeg har aldrig haft held med at app'en kunne vække bilen selvom den skriver "waking car", venter i flere minutter men ingenting. Så jeg slog "always connected" til og har ikke haft problemer siden. Man kan jo altid slå det fra igen, hvis behovet ændres.

Jabba
Jabba Dec 19 '15

Udover at have den på Always Connected, har I den så på Energy Saving on eller off?

PEL
PEL Dec 19 '15
@move Always Connected forbrug på en uge 303-255= 48km typical range = 7km i gennemsnit pr. dag. på en 70D
Beregning er ikke helt korrekt da der sker et stort fald (10km) i typical range de første dage P.g.a. Batteriet bliver koldere. Når først batteriet er nede i temperatur flader forbruget ud på 3-6km, men igen afhængig af batteritemperatur. Her de sidste dage har der været et tilsyneladende forbrug på under 4 P.g.a stigende temperatur.
Jeg har en enkelt gang tændt varme bare for at prøve, kortvarigt, men det har nok også slugt noget strøm.
Rapport fra Poul Erik som har været separeret fra sin Tesla i en uge :-)
Singh
Singh Dec 26 '15

Pro-tip: På Android telefoner kan app'en have en tendens til at "hænge" hvis den skal vække bilen og det ser ud som om der ikke sker noget og at bilen ikke kunne vækkes.

Jeg har altid dog fået til at virke altid ved blot at switche mellem "fanerne/optioner" to gange .

Dvs. Start App'en -> Klik på klima fanen og derefter Charge fanen og tilbage på Klima fanen igen. Hvis bilen har haft internet, så har det virket perfekt og bilen er vågnet :)

PChr
PChr Dec 26 '15

Hvis man ikke kan komme i kontakt med bilen fra app'en, kan det hjælpe at logge ud og ind igen. Det har hjulpet mig flere gange.

Forummets indlæg er redigeret af PChr Dec 26 '15