Loading...
dk

Premium lyspakke | Tesla Forum

Stump69
Stump69 Dec 20 '15
Hej.
Jeg er helt ny på dette forum, da jeg lige har fået min S 85D idag. Jeg er mega glad for den, og den overstiger alle de forventninger jeg havde inden. Jeg har dog et spørgsmål, som jeg håber nogle kan være behjælpelige med. Den er købt med premium lyspakke, som jeg synes at have læst mig til, blandt andet skulle indeholde indvendig effekt lys, såsom lys for og bag i dørpanelerne, samt andre relevante steder, for at skabe lidt lys ud overinstrumentboardet og touchskærmen. Min er helt mørk i kabinen ud over før omtalte, samt betjenings knapperne til vinduerne, og på rattet. Jeg har tjekket i opsætningen at det er slået til, men ingen lys. Kan nogle give et godt bud på, hvad jeg har overset.

Mvh. Michael
DeaconWP
DeaconWP Dec 20 '15

Velkommen til Teslaforum. :-)

Hvis du ikke får lys i loftet, når du åbner dørene, så er det noget der hedder "Dome LIght", der skal slås til. Kan det passe, at du finder et sted, hvor du vælger mellem on, off eller auto?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Dec 20 '15
Stump69
Stump69 Dec 20 '15
@DeaconWP.

Tak. :-) Det skal nok blive nyttigt.
Jeg har lys i loftet når dørene åbnes. Tænker mere under kørsel, så er der ikke lys overhovedet, ud over, det jeg har beskrevet. Læser at den pakke skulle indeholde de features med lys i dørene, under bagsæde mm.
The_Stig
The_Stig Dec 20 '15
Citat fra Stump69 Hej.
Jeg er helt ny på dette forum, da jeg lige har fået min S 85D idag. Jeg er mega glad for den, og den overstiger alle de forventninger jeg havde inden. Jeg har dog et spørgsmål, som jeg håber nogle kan være behjælpelige med. Den er købt med premium lyspakke, som jeg synes at have læst mig til, blandt andet skulle indeholde indvendig effekt lys, såsom lys for og bag i dørpanelerne, samt andre relevante steder, for at skabe lidt lys ud overinstrumentboardet og touchskærmen. Min er helt mørk i kabinen ud over før omtalte, samt betjenings knapperne til vinduerne, og på rattet. Jeg har tjekket i opsætningen at det er slået til, men ingen lys. Kan nogle give et godt bud på, hvad jeg har overset.

Mvh. Michael

På centerskæmen trykker du "Controle" i nederste venstre hjørne og finder "manual" knappen her finder du seneste brugervejledning og dermed svar på alt....
JL
JL Dec 20 '15
På min er der et punkt der hedder Ambient light (mener jeg) - samme steder som man tænder positions-, nærlys osv. Det styrer 'hygge' lyset alle de steder du nævner. Lyset under f.eks. armlæn i sidedøre dæmpes ligeledes sammen med lyset på skærmene.
RobertJ
RobertJ Dec 20 '15

Ambient light er i min kun tændt når nærlys /fjernlys er tændt. 
dvs. under kørsel i dagslys er 'premium lyspakken' ikke aktiv.

Du kan forcere det ved at tænde for nærlyset.

- R

Stump69
Stump69 Dec 21 '15
@JL & Robert.

Takker for svar. Der er ikke noget der hedder ambiente i min. Det hedder Auto High Beam. Det eneste den gør, er at slå automatisk op og nedblænding fra..
Stump69
Stump69 Dec 21 '15
Det er også hvad jeg er blevet fortalt, men Ambient findes bare ikke på min bil. Tog lige et billede. Jeg har diskuteret med sælger om dette, som påstår at Tesla ændrer på de pakker hele tiden, hvilket jeg har svært ved at tro. Min er fra marts 2015, ved ikke om det kan have noget med det at gøre.?? Det er bare en stor ærgelse at køre sådan en fin bil om aftnen, når man kun bliver blændet af skærmen...

Ved nogen forøvrigt, hvordan jeg skifter navn på bilen?? Har pløjet manualen igennem, uden at finde svar på det. Måske jeg har overfokuserer på det lys problem.
TwoChops
TwoChops Dec 21 '15
Tryk på Tesla 'T'et øverst på skærmen. Tryk derefter på bilens navn, så kan du ændre det
Stump69
Stump69 Dec 21 '15
Super godt, tak...
ElPeter
ElPeter Dec 21 '15
Jeg har en ambient knap og lys under armlænene under kørslen. Som chauffør er det jo ikke noget jeg ser meget til og desuden synes jeg temperaturen på lyset er for koldt/blåligt. Nu vil man vel principielt aldrig undvære en feature, men hvis jeg ikke havde bestilt pakken ville jeg helt sikkert ikke savne det.
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 21 '15

Jeg har knappen og lys i dørene og ved fødderne for og bag. Jeg syntes det er rart med lidt lys i kabinen i denne mørke tid. Når jeg trykker på knappen bliver lyset kraftigere, måske fordi jeg holdt stille.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Dec 21 '15
Stump69
Stump69 Dec 21 '15
@ElPeter & Teslafreak.

Må jeg spørge hvornår jeres er fra? Har svært ved at tro at Tesla uden videre skulle forringe en pakke.. Jeg er helt enig med dig, Teslafreak, det er mere behageligt, når ikke touchskærmen er altoverskyggende når det er mørkt. Bare det, at der er helt sort ved benene på alle pladser. Det eneste som lyser er to knapper på rattet, samt betjeningsknapperne til vinduerne, og det er ikke meget.
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 21 '15

Min har vin nummer 110xxx fik den leveret for 7 dage siden.

Husk du kan også ændre på lysstyrken på skærmen, jeg har sat min ret lavt.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Dec 21 '15
DeaconWP
DeaconWP Dec 21 '15

Du er inde på noget her Stump69. Det må på banen hvornår de er fra, der der har ambiente light med i deres premium lyspakke.

Og så vil jeg lige spørge dig: Hvor har du købt din bil? Jeg formoder det er dem der solgte dig bilen, der sagde, at den er med premium lyspakke?

Har det ikke heddet premium interiør pakke, og gør det ikke det endnu?

Og har interiør lys altid været med i premium interiør pakken?

ElPeter
ElPeter Dec 21 '15
På min 'Order Agreement' står 'premium interiør og belysning'. Bilen er vin 111xxx og leveret i torsdags.

Jeg har egentlig altid regnet det for ønskeligt med så lidt lys i kabinen som muligt, under kørsel naturligvis. Mener at Saab ligefrem slukkede for næsten alle instrumenter ved mørkekørsel, det skærper jo nattesynet at der ikke er lokalt lys der påvirker øjnene. Jeg skruer derfor gerne ned for skærmen af samme grund.
ErikBH
ErikBH Dec 21 '15

min har 

Citat fra Stump69 @ElPeter & Teslafreak.

Må jeg spørge hvornår jeres er fra?

Min er fra januar 2015 og har ambiente knappen. Har du lys under dørene når de er åbne og lys ved fødderne ved bagsæderne - det er også en del af lyspakken?

vh, Erik

Stump69
Stump69 Dec 21 '15
Som sagt er min fra marts 2015. Jeg har et screenshot fra sælger, hvor der tydeligt står, premium interiør og belysning. De andre biler jeg har kigget på, og set det samme, havde alle lys indvendigt i sidedørene, som dit billede også viser (Teslafreak) Jeg tror måske sælger har pyntet lidt på udstyrslisten, i forholdvis at få den solgt med så meget udstyr som muligt. Jeg er også helt enig med dig i, at det er behageligt at have lidt lys som tager lidt af dominansen fra den store skærm.

Jeg har også dæmpet skærmen, men så er den i mine øjne, ret ligegyldig at have tændt. Slukker man den, så er der nærmest uhyggeligt i bilen
Stump69
Stump69 Dec 21 '15
Hej Erik.

Ikke det der ligner
DeaconWP
DeaconWP Dec 21 '15

Sælger har vist bevidst snydt. Og der står vel ikke noget i din købsaftale om, at der er premium belysning i, vel? Screenshottet, er det fra en mail korrespondance? Onlinechat?

Sider: 1 2 3 »