@Knudsen
Det er præcist dem jeg har!
Fjernbetjeningen har 4 knapper, og hvis modtagerHW ved hejset har 2 udgange, så vil jeg da tro at du kan styre begge garageporte med samme modtager...
God fornøjelse.
@Knudsen
Det er præcist dem jeg har!
Fjernbetjeningen har 4 knapper, og hvis modtagerHW ved hejset har 2 udgange, så vil jeg da tro at du kan styre begge garageporte med samme modtager...
God fornøjelse.
Har googlet noget omkring det nu og fundet at Homelink (generelt) ikke understøtter rolling-codes fra Nice-sendere - og dermed sansynligvis heller ikke fra andre...
Homelink understøtter mange sendere med rolling-codes. Bare ikke fra Nice.
Se oversigt her. (EU-udgave) http://www.homelink.com/...k_ukenglish.pdf
EDIT: Der kan åbenbart ikke linkes direkte til PDF på ovenstående side.. Så man skal via http://www.homelink.com/ og finde den under menupunkt Compatibility -> Products -> Click for a list... Derefter kan man vælge printvenlig udgave.
Homelink understøtter mange sendere med rolling-codes. Bare ikke fra Nice.
Så vil det da være LANGT bedre at finde en ekstern modtager med rolling-codes, istedet for den der Nice med fixed codes - Tror ikke det vil tage mig mange timer at fabrikere et "kit" med en Raspberry-PI der der kunne vælge alle 4096 kombinationer på sådan en fixed code sender - og så vil jeg kunne åbne alle porte med fixed code på max 10-15 minutter...
Så hvis der er nogen der ligger inde med info om en ekstern modtager (gerne med 2 outputs) med rolling-codes der har support for Tesla, så må i gerne lige give lyd.
Så har jeg fået det til at virke med rolling-codes...
Jeg har læst en del omkring om emnet og har måske fundet noget der kunne have interesse for andre med homelink problemer.
Det tyder meget på, men er ikke bekræftet endnu, at når Tesla'en lærer en fjernbetjening med rolling-codes bliver den ikke en eksakt kopi af denne, men blot en ny tilsvarende fjernbetjening med samme type/algoritme...! Det betyder at når Tesla'en nu har denne nye fjernbetjening, skal denne nye "fjernbetjening" jo selvsagt programeres ind i portåbneren på lige fod med en helt ny almindelig fjernbetjening.
Så her er min procedure:
1) Tesla skal lære fjernbetjening - Gå i homelink på Tesla'en og følg instrukserne på skærmen - vær opmærksom på at det kan tage op til 30 sekunder for at Tesla'en lærer typen af fjernbetjening. Hold knappen inde indtil forlygter blinker.
2) Aktivere "learning new remote" på selve portåbneren. Er forskelligt fra model til model. Fex. så skal min slukkes, tændes, trykke på "radio" knappen inden 10 sekunder, og så er den klar til at lære nye fjernbetjeninger inden for de kommende 10 sekunder.
3) Tryk på homelink knappen på skærmen i Tesla'en når selve portåbner er klar til at lære en ny fjernbetjening. Man skal lige have "timing" på plads på min model, for man har kun et timeslot på 10 sekunder til dette fra at man har trykket på "radio" knappen.
That's it..!
Jeg har følgende setup:
- Portåbner - Nice SpinKit SPIN11KCE
- Fjernbetjening: Nice FLO2R-S (433.92Mhz, 52 bit rolling code)
Side 14 i denne PDF:
Så kan konstatere at Tesla'en faktisk acceptere mine Nice fjernbetjeninger med rolling-codes, selvom de ikke er nævnt på homelink's hjemmeside for kompatible enheder.