jeg kom til at tænke på om man f.eks. her i jule trafikken kunne komme ud for at super charger station er optaget?
Den i Køge har vist 12 standere...
har nogen væert ude for "trafikprop" på en travl dag?
jeg kom til at tænke på om man f.eks. her i jule trafikken kunne komme ud for at super charger station er optaget?
Den i Køge har vist 12 standere...
har nogen væert ude for "trafikprop" på en travl dag?
Ja fin service..
Men det kan blive en lang tur hvis man skal vente flere timer :-)
Er der nogen der har erfaring med spidsbelastningsperioder...hvor lang er køen?
F.eks. i Køge
Ville være rart om Tesla kunne sætte et kamera op på ladestationerne så man kunne følge belastningen og evt. uddybe den med at man kunne følge med hvornår der var ledigt.
Men et kamera var den simple billige løsning.
Kunne man i øvrigt også godt bruge forskellige typiske kø steder i morgentrafikken :-)
Tesla kan jo sagtens se hvilke standere der der brugt, det er forholdsvis let at give den information videre direkte ud i bilerne. Selv Clever kan gøre det op deres kort.
Køge bliver helt klart også et problem på sigt. Idag fik jeg mine originale Tesla Vinterdæk monteret i Kastrup(jeps, true story), og den havde fået lidt for meget gas til jeg kunne returnere til Køge. En venlig medTeslaist gav mig lov til at lade 10 minutter (selvom det var hans tur først) på Kirstinehøj, så jeg kunne nå til Køge. I Køge var 10 pladser. totalt booket, kl 15.30, men igen oplevede jeg en god vilje til at hjælpe hinanden, så der blev cirkuleret efter at give hinanden kortest mulig ladetid. På sigt bliver det sgu et problem, er jeg sikker på. Men glædelig jul til alle jer venlige med Teslaister, som altid er klar med hjælp og vejledning til de nye !!
Elon har aldrig sagt at model 3 vil være med gratis opladning. Meget sikker på den ikke bliver det.
SimonHN: Jeg tror du har en forket opfattelse af, hvordan mennesker er.
Jeg synes ikke, at (for nu at tale videre i dit sprog) direktørerne bare betaler ved kasse 1, når de handler. Jeg oplever ikke forskel på adfærden, uanset om det er brugt legetøj, grill og andet jeg sælger på dba, elelrom det er spritnye fælge til en Tesla. Alle vil gerne gøre en god handel. Og det er ikke Model 3 kundesegmentet der er mest aggressive, når der pruttes om prisen.
Jo, der er da allerede nogen, der ikke gider spare penge ved at spilde sin fritid på at Supercharge. Men der er da også beviser på, at der er mange der gider.
Så bare fordi man har sparet lidt op, hører den økonomiske bevidsthed ikke op.
Og det er jo dejligt at se, at min tese om, at man har kun sparet op, fordi man ikke bruger pengene holder i virkeligheden.
Hilsen en læser, der forhåbentlig får suppleret min økopotte med en Model X.
Mon ikke der kommer flere standere med tiden eller generelt i DK, nettet er vel ikke fuld udbygget endnu eller er der nogen der kender til planer?
Endnu engang :Superchager er IKKE beregnet til hjemmeopladning, der er til rejsetrafik på hovedfærdselsårne igennem europa. Så nej DK skal ikke plastres til med Superchager som giver gratis strøm til alle og enhver. De skal gøre det mulig at bruge bilen til langdistance.
@koden, sådan tror jeg det er alle steder. At laderne står i parvis. Det er derfor du ofte ser Tesla'erne holde med mellemrum mellem sig, så der er mest muligt juice til rådighed.
Jeg ved dog ikke om forskellen er størst i området f.eks. 0-50%? Vi var forbi Randers for lige at toppe op forleden morgen, så vi havde nok til den rundtur vi skulle på længere nordpå, og ladede derfor kun i cirka 5 minutter oppe i 80-90% området, og hastigheden var uændret af at der kom en ny og begyndte at lade ved siden af os (samme par).
Har hørt fra Tesla, at der snart kommer nye ladere i Slagelse og Esbjerg. Men det er måske en gammel nyhed for nogle. Synes der er trængsel og ventetid på laderne, hvis man skal bruge dem på rejsen. Helt aktuelt savnes en SC i Nordsjælland og i Københavnsområdet.
Mange nye Teslaejere har måske ikke fået installeret hjemmeladere endnu, selv om det er nødvendigt. SC bør ikke være den eneste muligehed.