Loading...
dk

Super charger optaget? | Tesla Forum

gunberg
gunberg Jan 5 '16
Der er vel ikke noget teknisk til hinder for at vise i bilen hvornår næste opladeplads er ledig på den SUC som man er på vej til med aktiv navigation, og når man så er lige ved at nå destinationen, så at få at vide hvilken opladeplads man skal køre til, for at få den hurtigste opladning (største ladeeffekt ved ladestart.
Men hvordan får vi skubbet til Tesla, så det bliver lavet?
Kristian70k
Kristian70k Jan 5 '16
Hvad vil det ændre?
DavidS90D
DavidS90D Jan 5 '16

Så tager vi den lige én gang til....

Kort før årskiftet kørte vi fra Fyn til nord for Kbh. Kørte derfra lidt rundt i området og ville ikke lade hos en ny og fremmede familie. Så nærmeste SuC beregnet til formålet er på Amager - Kirstinehøj. Bilen var jævnt afladet og beregnede en lang ladetid. Jeg holdte selv tålmodigt og ventede på to tomme biler der var under opladning. Fik en kop Teslakaffe i nærliggende varmestue.. Tak for det. 

Så blev det min tur og klik-klak så løb der (stille og roligt) nogle kWh gennem kablet. Det fine vejr og området til trods (undskyld) gjorde det muligt at få strukket benene. (Dog maks 40min).

Men ak! Jeg kom for langt væk fra Sjællandsområdets næststørste Tesla-hurtiglader og blev mødt med nogle negative kommentarer om min personlighed, da jeg kom tilbage. Jeg skal beklage overfor de to lokale herre der var kørt over 20km (!) hjemmefra at de også måtte vente ca. 15-20 min. som jeg selv inden de kunne få opladet.

Det efterfølgende år kørte vi hjem til Fyn via Køge SuC, der var god plads....da vi ankom. Endelig hjemme blev bilen koblet til navlestrengen i vores carport og opladet af egen strøm. Jo, selvfølgelig har man da ladefacilitet derhjemme. Et 230VAC stik eller noget andet. Ellers havde jeg ikke købt en elbil!

Hvad er meningen med de to standere bag indhegningen på Kirstinehøj ?? Hvorfor ikke gøre dem brugbare for alle, i de perioder Tesla Kastrup ikke har åbent ? Det kan da ikke være så svært!

The_Stig
The_Stig Jan 6 '16

Nu er Julen og klippe-klistertiden jo overstået men alligevel tænker jeg lidt Jørgen Klevin kan afhjælpe alle disse hovedbryderier omkring forladte ellerter ved sutteflasken.

Print I farver på kraftigt materiale - kald på ungerne,  hent saksen og limen og wupti efter notat af mobilnummer, har du et visuelt kommunikationsinstrument til "køen"  

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Jan 6 '16
Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

hvem skal bestemme hvem der har været der for meget, og hvem der har mere ret end andre.. man synes vel altid selv man har mest ret til at være der.. 

DerHansi
DerHansi Jan 6 '16

kristian70k: du har jo ret - også set i lyset af de mange indlæg herinde. Kunne man bare få de færdigopladte langtidsparkeringer væk, så var vi nået et godt stykke. Tosser som selv synes at lige præcis de har ret til at finlade, på trods af alenlang kø - eller lokale nærigrøve som hævder deres forfatningssikrede ret til at bruge SuC som hjemmelader, fremfor at etablere et simpelt stik hjemme i carporten, kommer vi alligevel aldrig til livs. Den sidste kategori er der langt flere af end vi drømmer om - og langt flere end de selv vil indrømme.

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Jan 7 '16
hhs
hhs Jan 6 '16

Er problemet ikke rimelig løst med tidsbegrænsning på 40 min som allerede er indført i Middelfart ?

Automatisk P-skive som de fleste har viser hvornår man har startet opladningen. Er der ikke kø, kan man vel uden problemer lade længere end 40 min hvis man bliver ved bilen eller efterlader kontaktinfo.

Forummets indlæg er redigeret af hhs Jan 6 '16
The_Stig
The_Stig Jan 6 '16

@DerHansi +1  

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10