Loading...
dk

Tips til billigere forsikring | Tesla Forum

BPDove
BPDove Dec 22 '15

Hej!

Jeg kan læse her at folk betaler vildt lidt i forsikring i forhold til det jeg betaler. Tror i jeg kan få et en billig pris på en forsikring også? Jeg synes min er vildt dyr nemlig
Jeg har Topdanmark som forsikring og betaler årligt omkring 34.000 kr med ansvar og kasko på 11.100 kr. jeg har prøvet med Alka også, men de ville ikke overhovedet.

Jeg har haft kørekort i næsten to år nu og er 20 år. har aldrig haft skade eller noget

Det skal siges at det oprindelige tilbud var 26.000 årligt med 10.000 ansvar og kasko, men de ringede et par dage efter og fortalte at de havde lavet en fejl i beregningen så den nu var 34.000 med 11.100 i ansvar og kasko.

Forummets indlæg er redigeret af BPDove Dec 22 '15
T3S7A
T3S7A Dec 22 '15

Tror din alder er dit problem. Alle de priser du læser om, er folk over 26år. Det er typisk den magiske alder hvor forsikringer bliver meget billigere på de biler med mange HK

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 22 '15

Der står 35 år i profilen?

BPDove
BPDove Dec 22 '15
Citat fra T3S7A

Tror din alder er dit problem. Alle de priser du læser om, er folk over 26år. Det er typisk den magiske alder hvor forsikringer bliver meget billigere på de biler med mange HK

Ja, ok det tænkte jeg også. Vidste ikke det med 26 år, så jeg må vel bare vente 

Citat fra MartinPedersen

Der står 35 år i profilen?

Ups.. man kan ikke vælge 1995 så jeg valgte vist nok bare et eller andet

Forummets indlæg er redigeret af BPDove Dec 22 '15
Frank
Frank Dec 22 '15
Hvis du er ingeniør studerende kan du prøve med IDA forsikring. Jeg har min 85D ved IDA og giver 7800 med ubegrænset kilometer, glas og vejhjælp plus 2500 i selvrisiko(men er også 36år gammel). Jeg har selv prøvet at få en billig MC forsikring som 20årig hos Tryg bare fordi min far har været en go kunde der i 20år...så det kunne også være en mulighed.

Held og lykke
BPDove
BPDove Dec 22 '15
Ok, jeg prøver Tryg ligesom dig, da min far også har været kunde der i lang tid
Tak for svaret
Frank
Frank Dec 22 '15
Ok men husk du skal have fat i "den rigtige assurandør" gerne den din far bruger. Det kan hjælpe hvis din far bryder isen her - ...hvis du bare for fat i en tilfældig sælger så er du nok ikke bedre stillet end hos top Danmark.
Jabba
Jabba Dec 23 '15

Jeg er så åbenbart den eneste der synes det er fint at forsikringsprisen er høj når man kun er 20 med meget begrænset erfaring og vil køre i en hurtig og tung bil som en Tesla.

2 års skadefri erfaring er jo det rene ingenting på alle mulige fronter. Som kun 20-årig har du jo ikke engang førerret til en stor motorcykel (kategori A). Selvom en Tesla ikke er direkte sammenlignelig er det jo stadig en potentiel farlig bil for både dig selv og dine omgivelser og derudover er den dyr ift. en gennemsnitsbil.

Selvfølgelig vil forsikringsselskaberne tage sine forholdsregler.

Frank
Frank Dec 23 '15
@Jabba
Nej den skal da være høj men er 34k den rigtige pris? Han kan jo heller ikke snyde sig til en lav pris. Men hvis han kan få den ned på, hva ved jeg, 25k er det vel den rigtige pris og hvis ikke så må ham acceptere det.
BPDove
BPDove Dec 23 '15

Ok, tak Frank det vil jeg gøre :)

Håber den kan komme lidt ned i hvert fald (det er en P85D som jeg har)

Forummets indlæg er redigeret af BPDove Dec 23 '15
Jabba
Jabba Dec 23 '15
Citat fra BPDove

Ok, tak Frank det vil jeg gøre :)

Håber den kan komme lidt ned i hvert fald (det er en P85D som jeg har)

En P85D gør det endnu værre i min optik. Hvadenten du er kommet til pengene selv eller har velhavende forældre er uvedkommende for mig, omend det for mig er at mærkeligt signal at sende hvis man giver sit barn en så dyr og hurtig bil. Men fred vær med at den er dyr. Det handler ikke om Jantelov.

Det handler om sikkerhed og med mindre end 2 års kørsel på bagen bør det gøres så svært som muligt at køre rundt i en P85D eller en hvilken som helst anden Tesla for den sags skyld. Det lader så til at dit forsikringsselskab forsøger at gøre dette med en præmie på 34.000 kr. Det ville være fint hvis man anvendte samme princip for bilkørekort som man gør for motorcykelkørekort i min optik.

Jeg ved du spørger om råd til at få en billigere præmie, men i dette tilfælde så jeg helst at du ikke havde brug for en forsikring til en Tesla overhovedet, men kørte i noget mere stille og roligt. 

Ovennævne kommentarer kommer iøvrigtt fra en person som har kørt i stort set alle eksotiske sportsvogne op til årgang 2010 og har kørt meget på bane med og uden professionelle instruktører. Derudover har jeg dybdegående kendskab til masser af uheld involverende unge bilister.

Uanset håber jeg at alle mine bekymringer beskrevet foroven, ikke er relevante i forhold til dig BPDove. 

PeterE
PeterE Dec 28 '15

Jabba, jeg har mødt 20 årige som uanset alder har kørt deres første 100.000 km og som var fantastiske billister og jeg har møde 50 årige erfarne billister som kører forfærdeligt. Det er nemt at generalisere, det er også - efter min mening - uden værdi. 

BPDove, prøv at ringe til Købstædernes ( https://www.kfforsikring.dk/ ) og forklar dem situation og sig at du er indforstået med at have en høj selvrisiko bare præmien er i orden. 

Jabba
Jabba Dec 29 '15
Citat fra PeterE

Jabba, jeg har mødt 20 årige som uanset alder har kørt deres første 100.000 km og som var fantastiske billister og jeg har møde 50 årige erfarne billister som kører forfærdeligt. Det er nemt at generalisere, det er også - efter min mening - uden værdi. 

BPDove, prøv at ringe til Købstædernes ( https://www.kfforsikring.dk/ ) og forklar dem situation og sig at du er indforstået med at have en høj selvrisiko bare præmien er i orden. 

Jovidst er der erfarne bilister som kører forfærdeligt. 20 årige der har kørt deres første 100.000 er usandsynligt sjældne (måske du medregner unge lastbilschauffører) og uanset er kombinationen af ung bilist og meget hurtig bil som regel en farlig cocktail, medmindre de er helt udenfor normen.

Ligeledes er kombinationen af en forfærdelig bilist og en meget hurtig bil en farlig cocktail, men i det mindste er der en sandsynlighed for at en en ældre bilist på f.eks. 48 er blevet lidt mere voksen bag ørerne og har mistet lidt af sit testosteronniveau så han/hun er blevet lidt mere tilforladelig i traffikken. Dog ingen garanti.

Om det er en generalisering eller ej, står jeg bag den. Så også er denne gang er jeg uenig med dig.

PeterE
PeterE Dec 30 '15

Du har ret, og vi har ret til at være uenige :)

Jeg håber blot at også yngre Tesla piloter kan få en rimelig forsikring.

BPDove
BPDove Jan 2 '16

Tak for jeres hjælp! :)

Jeg har fået præmien ned på 28.000 v. Topdanmark efter nogle "hårde" forhandlinger. Selvrisiko er den samme

jensk2
jensk2 Jan 3 '16

IDA Forsikrings hjemmeside oplyser dette for en 70D og en forsikringstager på 50+:

~~IDA Forsikring kan desværre ikke tilbyde at forsikre den valgte bil. (Intern: hk)

Passer fint med min telefoniske henvendelse i november 2015, hvor IDA overhovedet ikke kunne forsikre en Tesla S

mvh

jens

Michael
Michael Jan 3 '16
@jensk2<br />
Vi er mange der er forsikret hos IDA, jeg tegnede selv en i oktober.
Det er korrekt at man via deres hjemmeside ikke kan se priser for Tesla, men når man ringer burde det ikke være noget problem at få en pris oplyst.
Så prøv igen.
PS. Man skal være medlem af IDA
Forummets indlæg er redigeret af Michael Jan 3 '16
dRxL
dRxL Jan 13 '16

Spøjst, vi har forsikret vores 70D hos IDA, og den var tilmed yderst rimelig på ca. 4600 per år med kasko. 

KillerBee
KillerBee Jan 16 '16
Jeg har netop fået min P85D forsikret hos Global Forsikring. Meget rimelig præmie og dækning - jeg vil anbefale at prøve dem. http://globalforsikring.dk

molsson
molsson Apr 28 '16

global forsikring virker som en god og nem løsning, er der gode erfaringer med dem? tænker her på hjælp hvis der er sker skader eller andet?

Sider: 1 2 3 »