Ok, tak Frank det vil jeg gøre :)
Håber den kan komme lidt ned i hvert fald (det er en P85D som jeg har)
En P85D gør det endnu værre i min optik. Hvadenten du er kommet til pengene selv eller har velhavende forældre er uvedkommende for mig, omend det for mig er at mærkeligt signal at sende hvis man giver sit barn en så dyr og hurtig bil. Men fred vær med at den er dyr. Det handler ikke om Jantelov.
Det handler om sikkerhed og med mindre end 2 års kørsel på bagen bør det gøres så svært som muligt at køre rundt i en P85D eller en hvilken som helst anden Tesla for den sags skyld. Det lader så til at dit forsikringsselskab forsøger at gøre dette med en præmie på 34.000 kr. Det ville være fint hvis man anvendte samme princip for bilkørekort som man gør for motorcykelkørekort i min optik.
Jeg ved du spørger om råd til at få en billigere præmie, men i dette tilfælde så jeg helst at du ikke havde brug for en forsikring til en Tesla overhovedet, men kørte i noget mere stille og roligt.
Ovennævne kommentarer kommer iøvrigtt fra en person som har kørt i stort set alle eksotiske sportsvogne op til årgang 2010 og har kørt meget på bane med og uden professionelle instruktører. Derudover har jeg dybdegående kendskab til masser af uheld involverende unge bilister.
Uanset håber jeg at alle mine bekymringer beskrevet foroven, ikke er relevante i forhold til dig BPDove.