Jeg kan efter flere gange klemme min op på ca. 70 kWh, ellers 67. Min er en Februar 2014 der har kørt 88.000 km, så der er klart et tab at spore på omkring 7 kWh eller ca. 10% regner jeg med.
@Gyhrs. Bjørn har fået nyt batteri undervejs.
@Nostromo. Du får ikke et nyt batteri, men hvis de konstaterer at dit batteri opfører uhensigtsmæssigt i forhold til et for stort tab så får du et andet batteri som har det forventede tab af kapacitet beregnet ud fra antal kørte km. og alder
Jeg har en mail fra Tesla, hvori jeg er garanteret at batteriet max taber 2-3 % per år - hvis det ligger over dette niv. så er jeg berettiget til at nyt batteri.
Hej med jer,
Jeg har en P85 fra januar 2014 med 125.000 km på tælleren som stadigvæk leverer en ret fin batteristatistik og så vidt jeg kan regne mig frem til har den tabt ca. 5-6% ift. rækkevidde ift. da den var ny hvilket vel er ret OK synes jeg?
Pt. er rækkevidden godt 400 km ved fuld opladning med de nuværende temperaturer (hvis man ikke har en for tung fod!!:-)) og ikke har brug for mere end ca. 22-23 grader i kabinen. Normalt lader jeg dog sjældent til mere end 80-85% hvor den typisk har ca. 330-340 km i rækkevidde så umiddelbart tror jeg ikke I skal have så meget stress over hvor hurtigt batteriet mister sin kapacitet.