Loading...
dk

Udlån af CHADEMO / Type 2 kabel over nytår ? | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Dec 23 '15

Hej alle. 

Som en af de mange nybagte Tesla ejere, følger jeg jævnligt med i debatten har på siden. Sidst tråden om Plugshare.com   Super ide.  Jeg er allerede på. 

D 26/12 kører vi for første gang på en lang tur og det burde være uden problemer. Vi skal til Bad Gastein i Østrig. Der er ca 100 km fra Saltzburg superchargeren og vi kører 70D. Dog kunne det være rart at have En CHADEMO og et type 2 kabel i bilen. Er der mon nogen der vil udlåne en eller begge af disse i en uges tid? 

Vh. Peter Jensen. 

Hamedi
Hamedi Dec 23 '15

måske vi kan hjælpe

Bogføring og løn

NCL
NCL Dec 23 '15

Hej, du må gerne låne mit type 2 kabel hvis du gider hente og aflevere det i Greve :)

Forummets indlæg er redigeret af NCL Dec 23 '15
Hookmaker
Hookmaker Dec 23 '15

@Webercarbmann, Teslaforum.dk har bl.a. én ChadeMo adapter til udlån placeret her i Kgs. Lyngby, send mig pm hvis du vil komme og hente den. 250 kr pr/uge - depositum 1000,-. Indtjeningen går ubeskåret til vores kommende fælles arrangementer. send PM hvis du vil hente i Lyngby. 

webercarbmann
webercarbmann Dec 25 '15

Hej alle. 

Der gik jul i den. Tak for svar og tilbud til alle! Jeg sidder netop og strikker kabler sammen og regner med at jeg kan få mig koblet på et 230v stik med jord vha. et shuko stik og en lang camping forlængerledning. Ud over det har jeg også fået fat i en CEE kabelrulle, så jeg bør være dækket ind uden lån af type 2 og CADEMO. Jeg vi opfordre fx. det lokale Spar supermarked i Bad Gastein til at få etableret stik til opladning. Vi også nævne det for det lokale turistbureau dernede.  Det er en destination hvor der kommer en del danskere. Iøvrigt et fedt sted både sommer og vinter.  God jul og godt nytår herfra.  Vh. Peter. 

SuneH
SuneH Dec 25 '15
Det lyder risikabelt Peter. Du risikerer jord ikke er god nok i Schuko, og så vil bilen ikke lade. Og et langt forlængerkabel gør det kun værre pgra spændingstab. Fair nok at tage af sted uden Chademo, men type2 ville jeg ikke køre uden. Lån et inden I tager af sted og sov bedre om natten. In
webercarbmann
webercarbmann Dec 25 '15

Må spørge oraklet til råds.  Forsøger at bygge en forlængerledning / 1 faset adapter. I den ene enden et tre benet stik med fase, 0 og jord. I den anden et CEE 5 benet hunstik som jeg forbinder direkte med UMC med CEE stik. Jeg forbinder jord til det tykke ben,  0 og fase til N og L1 (se billede i link lidt nede på siden i linket herunder)  

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1394784

Min UMC responderer ved en permanent rød lys diode. Skal fase forbindes til et bestemt ben? Må de to faser der ikke bruges ikke svæve?   På forhånd tak. Vh. Peter

webercarbmann
webercarbmann Dec 25 '15
Citat fra SuneH Det lyder risikabelt Peter. Du risikerer jord ikke er god nok i Schuko, og så vil bilen ikke lade. Og et langt forlængerkabel gør det kun værre pgra spændingstab. Fair nok at tage af sted uden Chademo, men type2 ville jeg ikke køre uden. Lån et inden I tager af sted og sov bedre om natten. In
Hej Sune. Tak for råd. Jeg prøver at få fat på en type 2 kabel.  Vh. Peter
SuneH
SuneH Dec 25 '15
Det lyder korrekt sådan som du har bygget den, Peter. Min er magen til. Mit gæt er at adapter er korrekt men jord er for dårlig. TMS kræver jord af høj kvalitet, og fejler ofte på grund af dette.
DeaconWP
DeaconWP Dec 25 '15

Hvis jord går til jord, imellem det blå og det røde stik, kan det være, at fase ikke går til fase, og nul ikke går til nul. Man kan godt komme til at spejlvende det, når man laver det efter den type billeder. Det kan være en fejlkilde hos dig...

L2 og L3 må godt svæve.

NCL
NCL Dec 26 '15
Lyser den rød inden du sætter stikket i bilen eller først når du har sat det i? Hvis det først er efter, kan du prøve at skrue ned for ampere i bilen. Hvad er det i øvrigt for et 3 benet stik du har sat på? De fleste steder udover DK er jordbenet jo "omvendt", altså benet går ind i stikket.