Loading...
dk

Skade | Tesla Forum

FreePower
FreePower Dec 25 '15
Hej forum,
Fruen lånte bilen idag og bakkede relativt meget op i en stensætning som gjorde at den understøttende "bøjle", der sidder i bagpartiet flækkede og et stykke svarende til ca 20 cm er røget af.

1. Jeg tænker der må havde været et ret massivt tryk på, bør jeg være nervøs for evt batteri eller aksel kan være beskadiget?
2. Nogle anbefalinger til prof. folk, der kan kigge på det og give bud på skadens omfang og deraf udbedring og pris?

Og ja glædelig jul :)
3450rbt
3450rbt Dec 25 '15
Glædelig Jul. Du bør tage den ind til Tesla og lade dem vurdere skaden.
Hookmaker
Hookmaker Dec 25 '15

FreePower, Hvis du taler om den chrome bøjle der sidder underst bagpå (Rear diffuser, så er det en stor plast del der er integreret med bagkofanger. Forholdsvis let at skifte og heller ikke vanvittig kostbar. Indenunder kofanger ca. i sensor højde sidder der en stålbar, den kan flytte rimelig meget sten, og flytter sig ikke hvis ikke man bakker ind i muren med et ordentligt skrald. Men har du adgang til et sted med lift, så tag en kigger nedenunder, ellers hvis du bor på Sjælland så tag den et smut forbi feks. Autoskadestuen og få Henrik til lige at se det an.  

FreePower
FreePower Dec 25 '15
@ Hook: det er den Chrome bøjle ja og der er knækket et ca 20 cm stykke af. Jeg kontakter autoskadestuen. Tak for input!
kensmark
kensmark Dec 25 '15
Din aksel og batteri har ikke taget skade. Det lyder usandsynligt. Det er nogle tanker man får med ny bil. Det betyder ikke noget. Det er bare plastic.
FreePower
FreePower Dec 25 '15
Ok :)
Hape
Hape Dec 25 '15

Hej FreePower. Hvis jeg var dig ville jeg få skadens omfang vurderet af en godkendt Tesla bodyshop. Det vil sige enten DAS i Rødovre Eller Crashpoint i Aarhus, da de er de eneste der er Tesla godkendte i Danmark. Så slipper du for garanti problemer osv. hvis der efterfølgende skulle opstå problemer.

Glædelig Jul :)

FreePower
FreePower Dec 25 '15
@esni: giver god mening tak og lige over :)
Hookmaker
Hookmaker Dec 25 '15

Esni har ret når du skal have det lavet, men bodyshop er kun nødvendig hvis der er alu skade. Henrik på autoskadestuen kan hurtigt fixe en diffuser og de er godkendt af forsikring. Det koster ikke noget at få hans vurdering.

Jeg så i øvrigt en i sidste uge hvor det ene baghulsophæng var knækket men med minimale skrab på batterikassen efter at have ramt et højt vejbump i forholdsvis stor fart. Der skal meget til for at skade batteripakken.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 25 '15
FreePower
FreePower Dec 25 '15
Ok Hook. Ved du hvad sådan en diffuser koster?
Thor
Thor Dec 25 '15

I forhold til, at bruge en Tesla godkendt butik:

Vi har også haft en mindre skade på vores bil. Vi er fra København og kontaktede DAS Karosseri. 

Das Karosseri havde først tid Den 6 januar. Den dag ville de taksere skaden, men det ville (ifølge eget udsagn) tage nogen dage. Derefter ville de bestille reservedelene. De ville gerne beholde bilen (man kunne sikkert godt arrangere at beholde den alligevel) indtil delene var kommet, og derefter et par dage til at få dem installeret. 

Det synes jeg simpelthen var en ekstrem langsommelig proces.
I stedet kontaktede jeg Autoskadestuen, og efter at have talt med Henrik (yderst venlig mand, men det er dem fra DAS også), så kørte jeg forbi ham. Han skilte lynhurtigt området af, men gjorde det alligevel grundigt, tog billedere som skal bruges til taksatoren. Han satte det hele på igen + satte to nye parkeringssensorer i, således de virkede igen. 

Så jeg har sluppet for måske 10 dages ventetid, fordi Henrik simpelthen var markant hurtigere. Nu er sagen i gang, og det var virkelig rart (ikke mindst mentalt) at få styr på det inden jul. Hvis jeg mister garantien, så må jeg tage det til den tid. Jeg er overhovedet ikke fortaler for monopol, og hvis teslas samarbejdspartnere er tunge at danse med, så søger jeg andre steder hen, hvor der også er erfaring med Tesla biler.

Jeg er selv i en servicebranche. Og god service er altså alfa og omega. Det er det som adskiller firmaerne fra de andre firmaere. Henrik fra Autoskadestuen tilbød den ekstra service, hvilket gjorde jeg slog til. Nu tjener han så pengene ved at reagere hurtigt. Plus det gav mig ro i sindet.

lysmanden
lysmanden Dec 25 '15
Det er mit klare indtryk at autoskadestuen er væsentlig mere prof uforholdsmæssigt til DAS
Hookmaker
Hookmaker Dec 25 '15
Der er intet garantimæssigt problem ved at få udskiftet plastdele mm. af feks. Autoskadestuen.
Syreb
Syreb Dec 27 '15

Citat fra FreePower Ok Hook. Ved du hvad sådan en diffuser koster?

Hej. Fandt du nogensinde ud af hvad sådan en bandit koster? Har netop brækket en tilsvarende (mig selv, ikke konen), efter at have været Teslaejer i næsten en hel uge. Lidt surt ...

FreePower
FreePower Dec 27 '15
I Carbon ca $1200, men plast ca $200
Sithfury
Sithfury Dec 27 '15

@FreePower Nu er det selvfølgeligt alt for nemt at være næsvis, men hvordan lykkedes det at bakke så merkant ind i en stensætning, i en bil med 17" bakkamera og sensorer der viser afstand helt ned i cm?

Havde hun valgt forkert gear eller hvordan?

Forummets indlæg er redigeret af Sithfury Dec 27 '15
Syreb
Syreb Dec 28 '15

Citat fra Sithfury

@FreePower Nu er det selvfølgeligt alt for nemt at være næsvis, men hvordan lykkedes det at bakke så merkant ind i en stensætning, i en bil med 17" bakkamera og sensorer der viser afstand helt ned i cm?

Havde hun valgt forkert gear eller hvordan?

I mit tilfælde stod regnen ned i stænger, det var bælgmørkt (syddanmark 2. juledag) og "forhindringen" var kun ca. 20 cm. høj, hvilket sensorerne ikke lavede larm over. - Sideløbende havde 2 kvindelige passagerer travlt med at fortælle mig om, hvor tæt på en skråt bagved, parkeret bil jeg var. Samtidig var junior højlydt utilfreds over at have tabt sutten ... Og så skulle der iøvrigt også vinkes farvel til vores værter... Der er grænser for multitasking ... ;)

Hookmaker
Hookmaker Dec 28 '15

+1!

P85DK
P85DK Dec 28 '15

@SyreB - det er altid efter skaden er sket at man lige kommer i tanke om at man kunne have sat undervognen i Very High.